/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Navne på drev
Fra : Baracca
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 26-11-04 14:17

Jeg har lige installeret Win 2K på en ældre computer med to separate harddiske. Den ene hedder naturligtnok C, den anden hedder E; D er så CD-drevet. Kan man ikke, og i så fald hvordan, bytte om på navnene, så den anden disk kommer til at hedde D og CD-drevet kommer til at hedde E?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-04 14:25

Hvis styresystemet ligger på C kan du gøre det ved at højreklikke på DenneComputer, vælg Administrer.
Under Diskhåndtering vælger du det ene drev du vil skifte bogstav på, højreklikker på drevet og vælger skift drevbogstab og sti. Først vælger du et bogstav længere nede i alfabetet så du får plads til at skifte b ogstav og sætter dem så bare ind som du ønsker dem.
Drevet med styresystem kan ikke skifte drev og drevene må ikke være i brug.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 26-11-04 15:28

Luk ned-tag srømmen fra cd rom drev -start op-luk ned-sæt støm til cd drev -tænd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-04 15:48

Er du ikke lidt fjantet, for det er ikke nødvendigt at lukke toweret op for at gøre det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 18:42

DU MÅ ALDRIG TAGE STRØMMEN FRA ET DREV...............uden også at fjerne data/fladkablet.
Årsag: Din harddisk vil forsøge at trække strøm via datakablet ............måske kaput IDE kontroler.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-04 19:02

nemli'sen emesen!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 26-11-04 19:44

Pis og Papir.I to kommer altid med dommedagsprofetier om hvad andre gør dagligt.I er dæleme de mest tekniske jeg og andre jeg har presenteret nogle af jeres svar for.nogensinde har været ude for,det være sig formatt af HD til overførsel af filer fra en PC til en anden,i ser helst at folk skal install og gå de mest kringlede veje for at foretage en enkel operation.Men gi´i bare hinanden ret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-04 20:04

Skal vi ikke nøjes med at konstatere, at du er en glad amatør, Fjante.
At du ofte gør noget der er forkert gør det ikke mere rigtigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 20:11

Fjante - det må du undskylde - men jeg har ødelagt 2 stk motherboard ved at glemme at tage datakablet af. Det kan da godt være at nogle bundkort er sikret mod at trække strøm den vej....................men ikke alle.
Jeg går da selv korte veje med indstal og flytning.
Men der var en her på dette forum som skældte mig ud for at henvise ham til en diskette........................han slettede sin HD.
Nu er jeg lidt forsigtig med at henvise til denne diskette.
I øvrigt aner man ikke hvor meget spørgeren ved på området, så en del af svaret er jo også at zoome sig ind på hvad spørgeren ved selv.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 26-11-04 20:18

BjarneD
Skulle vi ikke springe min kunnen over,hvis du er glad for det du laver,så lader du bare mig smadre motherboard i den rækkefølge jeg syntes.Det her fører jo ikke til noget,"mafiaen har talt".

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 20:25

Jammen fjante - det er jo ikke dit motherboard det drejer sig om.
Det er jo "Baracca" som helst ikke skal ha' sit bundkort ødelagt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-04 20:34

Fjante, nu var det dig der ikke ville have at emesen korrigerede din fremgangsmåde, og helt ærligt så er dine indlæg mildest talt ikke imponerende, og der er ikke tale om nogen mafia, men om nogen brugere der har en del erfaring, og som gerne giver deres viden videre og så er det lidt pjat at du får primadonnanykker fordi nogen vil sikre sig at dine forkerte forslag går ud over sagesløse og derfor er der jo ikke tale om hvorvidt du skal have lov til at smadre bundkort da du jo bekendtgjorde din fremgangsmåde her.
Hvorfor i al verden skal vi holde kæft for at du og andre kan få nogen der ikke ved bedre i gyngen.
Du er hverken den første eller sidste der bliver fornærmet over at blive korrigeret, men det gør det jo ikke mindre harmløst.
Skal vi så ikke se at komme videre!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 26-11-04 20:47

Jo,lad os det ,der er jo ikke noget der kan imponere dig

Godkendelse af svar
Fra : Baracca

Dato : 26-11-04 23:39

Tak for svaret BjarneD. Problemet er hermed løst.

Men hvor er det utroligt, at man ikke kan stille et simpelt spørgsmål uden, at det afstedkommer en længere debat om forskellige brugeres kompetencer. Emesen er dog inde på noget af det rigtige, nemlig at det drejer sig om, at hjæpe spørgeren til at få løst et problem. Det gjorde Bjarne D i første hug... Bare en skam, at jeg ikke nåede at få lukket tråden...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-04 23:56

Sådan er Kandu Baracca, og heldigvis kan de der sidediskussioner så give ldt mere viden i nogle tilfælde.
Hovedsagen er at vi fik løst dit problem uden at du skulle pille i noget unødvendigt
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-11-04 10:00

Baracca - det er ikke så slemt som det ser ud til - og i tekniske spørgsmål vil der nok altid være forskellige meninger.