/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Edderkopper!!
Fra : calista
Vist : 416 gange
22 point
Dato : 26-11-04 09:37

Ligger på sofaen med influenza og frem fra reolen krabler en KÆMPE edderkop! Den ene kat kæmper en brav kamp for at fange udyret, jagten går under reolen, under tørrestativet og ender med sejr til katten på en af ungernes værelse.

Mit spørgsmål er så, hvordan finder jeg ud af krybets art?! Er der en hjemmeside, hvor man kan artsbestemme, de her lede ækle behårede tingester???

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 32 point
Dato : 26-11-04 09:41
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 09:42

For meget rom i grog'gen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-04 09:49

haha - tror du ikke katten er ligeglad med kravlekoppens art ????

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-11-04 10:04

Mirit..katten er garanteret skideligeglad *LOL* men jeg er ikke.. skal da vide om mit substitutbarn lider overlast ved at æde edderdyret!!
Og nej 3773, men jeg overvejede da et kort sekund, om jeg havde mere end 40 i feber!! (- har jeg dog ikke, "kun" 38.3!)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 10:10

Dit substitutbarn? Er det så katten?
God bedring. Husk det haster ikke mere end det jager, så giv dig god tid til at blive rask, skynd dig langsomt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 10:10

Hvilken gangart havde edderkoppen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-04 10:13

Kunne du se alt det fra sofaen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 10:15

Pasgang eller krable krable.

PS Katte er også gode til stankelben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-04 10:17

Sidst min kat spiste en edderkop, fik den MEGET dårlig mave.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 10:21

Never happend with mine. De holdt huset stankelben- , edderkoppe- natsværmer- flue- og musefrit. Havde kun dårlig mave når de åd for meget råt lever og hjerte + den slags.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 10:30

Sidst min kat åd en edderkop, en lille nuttet en, begyndte hun at rulle rundt på gulvet og grine fordi det killede i maven ...vistnok.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 10:44

Hvis det er en "stor, led, behåret tingest", er det højst sandsynligvis en almindelig husedderkop.
De kan blive meget store, 5-6 cm i diameter inkl. ben.

God bedring med influenzaen.

mvh dova

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-11-04 10:55

Op på badevægten med krapylet (kopedderen), og hvis den er under 1 kg. er det noget småskravl, og kan klares med en sammenrullet JP'er
Kan huske mit gamle kælderværelse - aflivede en anseelig stak af de dersens 8-benede kryb med luftbøssen og gennemtygget udregningsblokpapir (langt ord)... kors hvor var den "gamle" tosset
Nå til det mere alvorlige
Danske ederkopper http://www.rigelsen.dk/spiderweb/
- http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=1229
- http://biology.au.dk/~b951860/spider.html
- http://www.vestrehus.dk/Dyresider/edderkopper.htm
- http://www.rigelsen.dk/spiderweb/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 10:57
Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-11-04 11:06

Det har formentligt været en husedderkop. Og den havde dælme taget lidt familie med
Fandt nemlig selv en af slagsen (- eller den fandt mig) på badeværelset. Den fik et dask med en sammenrullet lokalavis!!

Det er SÅ klamme!! Bare de holdt sig udendørs! Men de fryser vel ekstra meget, med alle de ben?!

Okay, feberen snakker. Sofaen kalder igen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 11:12

Kan du ikke tage et billede af de æg den har lagt et sted.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-11-04 11:14

eme... er der ik' noget med at ALLE de æg bliver til MANGE ederkopper

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-11-04 11:17

TI STILLE!!!
Bliver jo helt paranoid!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-11-04 11:20

Katten får travlt & gem hellere et par ekstra lokalsprøjter

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:24

Jeg forstår altså ikke alt det had og alt den frygt for store som små edderkopper, -hvorfor skal de partout daskes med en avis eller trampes ihjel !?
Edderkopper er da et lille og uskyldigt væsen, og har vel en nyttig funktion, de spiser fluer og ?? andre måske sygdomspredere...AHA...
det er derfor du er blevet syg! Du vil ikke lade edderkopperne leve og nu er det insekt det har båret smitten videre ikke blevet spist, men har siddet på din kaffekop, da du vendte ryggen til og nu er du syg.
Jeg plejer at bære dem udenfor,- ikke fordi jeg har lyst til at røre dem, men ved at sætte et glas over og et stykke papir ind under, men fremover vil jeg lade være inde, det er for koldt og de gør nytte!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:26

Min kat giver mig ret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-11-04 11:33

Det er muligt det er et nyttedyr, men klamme det er de
Hos mig får de en halv flaske hårlak (det gør at de sidder bomstille), hvorefter de ryger i støvsugeren, hvis altså ikke misser når til dem før jeg.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:40

Send dem til mig - jeg har planer om at lave et internat, - og du Creamy er meldt til dyreværnforeningen og blacklistet som dyre-mishandler.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-11-04 11:41

Bare i orden Mulberry

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-11-04 11:47

Åhhh i guder
Kan I alle ha' en rigtig god og fornøjelig weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-11-04 11:49

NB: Mulberry... hvis man er blacklistet, så er man udelukket. Det er creamy sikkert glad for
(skulle sikkert stå blacklistet som dyreven)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-11-04 11:50

Også en god weekend til dig CLAN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-04 11:55

Husmus er glade for husedderkopper. De er af nogenlunde samme størrelse, så det bliver også en refærdig kamp mod en ligeværdig modstander.

Altså ; anskaf dig nogle husmus til at løbe rundt og jage edderkopper, man afliv lige katten først

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 11:57

Ja, fejl, anmeldt som dyre-mishandler og blacklistet på internatet, hvilket du Creamy ikke vil være glad for, da det lige er blevet den nye hotte trend at have kæleeddere, -og du kan ikke modstå den nye trend, ret længe vel?

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 26-11-04 12:01

Tak for svaret 3773. Svaret ramte plet.
Katten hviler stadig efter jagten!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-04 12:05

Velbekomme til missen og fortsat god jagt til samme!