/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows home edition eller pro
Fra : legind
Vist : 789 gange
50 point
Dato : 26-11-04 09:12

hvad er forskellen på windowsxp home edition og windowsxp pro

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 26-11-04 09:53

Pro er bedre ved avanceret netværk og serverarbejde...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-04 09:53

home edition følger med en oem pc - pro er programmet når du har købt det selv

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 26-11-04 10:00

"home edition følger med en oem pc - pro er programmet når du har købt det selv" kommentar fra "Miritdk" er der andre som kan bekræfte dette - for jeg vil mene der er en forskel...

Home og pro sælges begge som enkeltstående programpakker - med forskellig pris...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-04 10:09

ok - ja man kan købe det selv - klart - og pro har da visse funktioner der klart er udvidet osv

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 60 point
Dato : 26-11-04 10:14

Win XP pro eller Home bundles begge med maskinerne, men da XP Pro er dyrere, har mange fabrikanter den på deres mindre hjemme PC'ere, simpelt hen for at ramme 3.495,- inkl. moms

Forskellen er at XP Home aldrig - men streg under aldrig, kan logges på et firma Netværk - den kan kun lave et simpelt Pier/Pier nerværk - f.ek.s arbejdsgruppe.

Så skal man arbejde hjemmefra mod et firmas netværk - eller skal man have både trådløst/kabel/Bluetooth - så skal man vælge PRO, da den er den eneste som kan logge på firmaets servere via VPN eller andet, og desuden størst mulig fleksibilitet på de andre tilslutninger

Samtidig kan XP pro anskaffes i en studenterudgave til en flad 600,- seddel. - XP Home kan kun fås som alm. eller OEM, og der er prisen over 600 - så go for en studenter licens.

Lars

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-11-04 10:22

Hejsa

her har du lidt om XP Home på dansk

http://shor.ter.dk/231531139

og XP Professional

http://shor.ter.dk/243415650

Hvilken udgave er den rigtige for dig?

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

Inden du købe Xp,skal du være sikker på at din computer er stor nok systemkrav

Windows XP Professional systemkrav

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/sysreq_pro.asp

Windows XP Home Edition systemkrav

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/sysreq_home.asp

Inden du køber Xp home/xp pro vil det nok være en god ide at finde ud af om ens printer/scanner/og de andre ting man har,om der findes XP Driver til disse.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 26-11-04 10:30

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 26-11-04 11:21

Til larsfrohn: Det er da noget værre vås, du skriver: "Forskellen er at XP Home aldrig - men streg under aldrig, kan logges på et firma Netværk - den kan kun lave et simpelt Pier/Pier nerværk - f.ek.s arbejdsgruppe."

Jeg kører selv XP Home - og er dagligt koblet op mod min arbejdsgivers netværk! Så dit firma skulle måske have ansat en ny netværksmedarbejder

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-11-04 11:29

Hej EDB Hans

Prøv at foretag en simpel højreklik på dit ikon- Denne Computer, vælg egenskaber. Derefter vælger du faneblad: computernavn, og her vælger du: SKIFT.

På en XP Proff kan du logge på Domæne, på en XP Home har du kun en arbejdsgruppe som mulighed - basta

At du er på firmet er enten som en Citrix løsning - du arbejder på serveren, eller vhj.a. Linux, der kan arbejde anderledes end Novell/MS servere.

Lars

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-11-04 11:29

Hej EDB Hans

Prøv at foretag en simpel højreklik på dit ikon- Denne Computer, vælg egenskaber. Derefter vælger du faneblad: computernavn, og her vælger du: SKIFT.

På en XP Proff kan du logge på Domæne, på en XP Home har du kun en arbejdsgruppe som mulighed - basta

At du er på firmet er enten som en Citrix løsning - du arbejder på serveren, eller vhj.a. Linux, der kan arbejde anderledes end Novell/MS servere.

Lars