/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Escort 1,6 CLX 1994 problem
Fra : TheCon
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 26-11-04 08:27

Hej alle.

Jeg har fået et problem med en lille elskede bil og vil høre om nogen kan genkende og ovenikøbet måske kan sige hvad der kan
afhjælpe dette.

Det kan opstå på følgende måder:
Kører 110km på motorvejen, pludselig går omdrejningerne ned på ca 1200-1500 og den vil ikke "tage" gassen, den kan køre videre men vil altså ikke accelere og hvis jeg kobler ud, så går motoren ud. Så kan jeg dreje nøglen igen og den vil igen tage gassen.
Dette kan ske for hver 500 meter eller for hver 10 km, så ingen faste intervaller.

Holder for rødt og skal accelere, men den går ud. Igen kan jeg dreje nøglen og den starter med det samme og jeg kan køre videre.

Det kan ske hver gang jeg holder stille eller kun hver 5 gang eller hver 10 gang.


Jeg har selvfølgelig kontaktet Ford, men de er meget vage og siger at det måske kan være computeren og den koster fra ny altså 5000,00. Så hvis jeg kunne få en smule hjælp herfra kunne jeg måske spore mig ind på om det kan være andre ting.

På forhånd tak.

PS Har skiftet tændrør og tændrørskabler uden effekt.

 
 
Kommentar
Fra : 3773


Dato : 26-11-04 08:49

Havde det været en karburatorbil, havde jeg sagt karburator is. Men det hørmer af brændstofmangel i et eller andet omfang.

Beskidt brændstoffilter.

Manglende udluftning af tanken.

Skidt i bunden af benzintanken.

Defekt eller knækket brændstofledning et eller andet sted.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 26-11-04 08:54

En "måskeløsning"

En gang karburatorsprit hjælper med at drive fugt ud af din benzintank.

Er det en dyse der driller, kan Bell Add, eller en tre-fire tanke af det dyre special benzin fra Uno X eller Shell hjælpe.

Først ville jeg forsøge mig med at rive og flå i ledningsnettet mens bilen står i tomgang, for ligesom at udelukke det ikke er en defekt ledning der fortæller noget vildt til computeren.

Dernæst ville jeg prøve at skille brændstofforsyningen ad og rengørere denne grundigt.

Kommentar
Fra : bigdane_dk


Dato : 26-11-04 09:04

Hejsa,

Jeg kan ikke huske om det er en CVH motor der ligger i, men min gamle orion gjorde nøjagtig det samme. Det var KUN i varm tilstand at problemet opstod. Det der var løsningen dengang var at skifte tændingsmodulet. Det sad dengang på undersiden af strømfordeleren og var/er en lille 4-5 benet kreds. Den sad med to skruer. Det kostede dengang 250.- Inden jeg skiftede tændingsmodulet checkede jeg selvfølgelig at alle dyser var rene og at der ikke var vand/skidt i kaburatoren.

Mvh
BigDane

Kommentar
Fra : TheCon


Dato : 26-11-04 09:04

3773.

Først tak for dine forslag.......
Tror mest jeg hælder til at det er noget ledningsværk/føler der driller, pga at det virker som om at når
nøglen drejes væk fra tændning og drejes om til start, så virker det som om at et eller andet er blevet
"nulstillet" og den kører som den skal............. indtil næste gang den går ud......

Michael

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 26-11-04 09:37

Bestemt ikke utænkelig, se også Bigdane's kommentar.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen


Dato : 26-11-04 11:25

Prøv at checke rotoren for revner - rengør med sprit og check under kraftigt lys
mvh Carsten

Kommentar
Fra : berpox


Dato : 26-11-04 12:27

Jeg havde nogenlunde samme problem med en Renault 19 (årgang 1996) - det var en periodevis defekt induktiv føler der aftastede knastens position i forbindelse med mono-point indsprøjtningen. Efter udskiftning af føleren (det kostede mig ca. 600kr inkl. føler) kørte bilen normalt igen.

Problemet opstod når det var godt fugtigt i vejret og på vejene...

mvh berpox

Kommentar
Fra : TheCon


Dato : 26-11-04 13:56

Hej igen.

Har lige været forbi en anden Ford forhandler.

Han mente at det kunne være benzin filteret som ikke fungerede som det skulle, han mente ikke at det var
computeren som gav fejlen. Pudsigt 2 eksperter på samme felt modsiger hinanden.

Tror jeg prøver det der benzinfilter, det er vist den billigste løsning
at starte med.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : dova


Dato : 26-11-04 14:07

Det lyder som en fejl i det elektronik der skal styre benzintilførslen, og det der så sker når du drejer nøglen, så bliver systemet "nulstillet" og du kan starte forfra.
Jeg tror ikke på den med filteret, for så ville det ikke være sådan en tilbagevendende fejl, og du skulle ikke kunne starte bilen med det samme.
mvh dova

Kommentar
Fra : reiffenstein


Dato : 26-11-04 17:13


Hvis din escort er udstyret med en cvh motor, altså kun en overliggende knastaksel, så er den også udstyret
med CFI. altså central fuel injektion, hvis det er tilfældet er jeg næsten sikker på at fejlen er i den centrale
dyse, eller i ledningsnettet til denne enhed,
Men for at komme videre må vi vide om det er en cvh motor. eller en zetec, Er ventildækslet ca 20 cm
bredt og lakeret gråt, og luftfilterkassen rund ligesom på en karburatormodel.

Reiffenstein.

Kommentar
Fra : bigdane_dk


Dato : 21-04-05 09:00

hejsa,

Fik du nogensinde løst dit problem?

Mvh
BigDane_dk

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407947
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste