/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fjerne orm der bare kommer igen og igen
Fra : Mr.Marley
Vist : 284 gange
20 point
Dato : 25-11-04 21:05

Hey, min problem er at jeg bliver ved med at fjerne denne orm - dmsvc32.exe - som bare bliver VEd med at komme tilbage, den er vist ikke så farlig så vidt jeg kan finde ud af, men bestemt ikke rar at have liggende og lure alligevel - den går så vidt jeg kan finde ud af, under dette navn eller udspringer fra - W32/Sdbot-AZ

Hvordan får jeg møget fjernet ?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-11-04 21:06

Du kan fjerne den med stinger
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-04 21:15

Problemet med at fjerne den slags orme ligger i at den fil der genererer dem ikke betragtes som virus og derfor skal du både have fjernet 2moderfilen" og de registreringer den har laveti registreringsdatabasen.

På de computere jeg selv har i hænderne fjerner jeg den slags med enten jv16 Power tool eller med Hijackthis.
Jeg vil ikke guide online, men kan anbefale dig at gå ind på www.spywarefri.dk forum og lægge en log fra hijackthis.
Se vejledningen: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-11-04 22:12

Det er en god idé at slå systemgendannelse fra, inden du forsøger at fjerne den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-11-04 23:04

Soenne det er ikke blot en god ide at slå systemgendannelsen fra det er et "must" !

Kommentar
Fra : BjarneD