/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hacktool.rootkit
Fra : geoing
Vist : 315 gange
300 point
Dato : 25-11-04 20:41

Hej Jeg kører win xp med norton 2004 , har ingen virus. hverken norton eller panda viser virus men opgiver at jeg har ovennævnte hackertool, men hvordan sletter man denne -eller evlt sætter den i karantæne. hverken Norton eller panda vil gøre det - jeg ved at det er lav risiko for en personal computer- men alligevel vil jeg gerne af med den . men hvordan ????????

Accepteret svar
Fra : edbhans

Modtaget 310 point
Dato : 25-11-04 20:54
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-04 20:55

Norton burde kunne tage den.
Har du prøvet at virusskanne med maskinen i fejlsikret tilstand og prøv evt. en onlinescan:
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_launch.php

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-04 20:56

Der er tale om en trojansk hest der anvendes til at lave denial of service angreb på udvalgte servere, og fremgangsmåden er at man skal slette alle filer der angives at være denne trojaner.

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 29-11-04 23:57

Tak for svaret edbhans.
jeg læste siden og computeren er nu virusfri , fremgangsmåden er som følger
kobl internetforbindelse af - formater harddisken reinstaller xp install antivirus, og når denne er installeret kobl internettet til og opgrader virusprogrammet man skal koble internettet af da man ved sp aut går på internettet og så kommer der en masse virus.

denne hacktool- rootkit er umulig at fjerne på andet vis såvidt jeg kan læse mig frem til