/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox????Hmmmm.
Fra : dat
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 25-11-04 20:22

Hejsa.
Har glædet mig til Firefox, men et underligt problem er dukket op:
Den hjemmeside jeg selv har lavet, "skrider" en del i forhold til IE. Først troede jeg det kunne rettes med "Ctrl" og scroll-hjulet på musen. Men nej. Ikke alt ser anderledes ud, men noget tekst har rykket sig i forhold til IE.
Spørgsmål: Hvorfor - og hvad gør jeg for at få det rettet op, så jeg kan bruge Firefox.
Vh
dat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-04 20:26

Jeg har firefox - må jeg se din side.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 25-11-04 20:40

Det er pga Firefox ikke forstår alle de samme koder som iexplore.. (Så vidt jeg har forstået).
Derfor man altid burde teste sin side i både iexplore/firefox/netscape osv..

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 25-11-04 23:20

nemlig, jeg bruger osse firefox, men min clan side her: www.thecoffeemafia.tk er skrevet til IE, da 98 % bruger det, prøv den i henholdsvis IE og firefox, og se især på memberlisten, hvor texten hopper op i billederne.

Kommentar
Fra : dat

Dato : 26-11-04 06:44

Hej xyzzygy
Du har samme problem som jeg. Det er selvfølgelig meget godt at man skal checke i både den ene og den anden Browser. Men det holder jo ikke en halv meter. Jeg mener, det er jo ikke smart af Firefox at indføre nye standarder. Så indtil videre må jeg sige at Firefox har et problem, eller også har jeg, kommer an på hvor mange der vil bruge Firefox!!!!!
Men kan man gøre noget ved det?????
Hilsen
dat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 11:03

Du kan forvente at mange vil bruge Firefox.
Måske for at undgå snavs via IE
Måske for de er trætte af microsoft

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-11-04 15:02

er der rammer på din hjemmeside?

det kan skyldes det...

ellers flot grafik...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 17:25

Og hvad skulle problemet være når siderne ses i firefox.
Er kaffebønnen lavet i 3DMAX

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-11-04 17:26

firefox har nogle gange problemer med at læse frames...

Kommentar
Fra : dat

Dato : 26-11-04 18:05

Hejsa igen.
Jeg forstår godt at folk er trætte af Microsoft, men derfor kunne Firefox jo godt tage ved lære af Netscape. Grunden til at Netscape tabte browser-krigen var vel at Microsoft sad tungt på udbredelsen af deres browser - og at Netscape ikke forstod at gøre tingene kompatibele (evt. med nye & smarte funktioner). Det samme gør sig nu gældende med Firefox (desværre). Og jeg kan ikke forstå at pressen er faldet så meget på r.... for Firefox. Det virker som om man ikke har researchet ordentligt.
Nå - lad os nu se hvad der sker med Firefox (men jeg ville ikke sætte mine sparepenge dér) - jeg kan bare oplyse at min hjemmeside har samme problemer som http://www.thecoffeemafia.tk/ i xyzzygy´s indlæg.
Jeg har lavet min hjemmeside i Dreamweaver MX og ikke brug af frames!!!!
VH
dat

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-11-04 18:48

tak for rosen af vores site, The Killer Bean kan jeg desværre ikke tage æren for, den er lavet af en fyr der hedder jeffery lewis, hvis i har set The Matrix Reloaded, står hans navn under Lead Animator. såå. respekt til ham der, men ellers har jeg lavet alt det andet. men som sagt, jeg har lige læst at 98 % bruger IE, så jeg må følge med strømmen og skrive min side til IE. der findes osse en Coool matrix style film om bønnen, der netop er kommet i en reanimated version, med bedre texturer, jeg kan kun sige jeg er fan.

http://www.jefflewproductions.com/movies/KB2_Remastered_Ultimate.avi hvis i vil se den i ultra kvalitet, 90 mb

det er osse et flot arbejde, han har arbejdet på den i 3 år og brugt 2 måneder blot på at rendere den, men han har sikkert osse intel, aj, lige i dette tilfælde, rendering, klarer intel sig bedre end AMD, men ellers sux de.