/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Frihåndsklip i billede?
Fra : bassenborg
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 25-11-04 09:16

Hvordan klipper jeg et ansigt ud af et billede i Photoshop elements?
Det skal være sådan at jeg kan følge hovedformen.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 25-11-04 10:05

Det kan i PS gøres med dit PEN-TOOL ved at oprette en PATH i din LAYER palette (ude til højre). Her opretter du en ny path ved at klikke på den lille pil yderst til højre og vælge NEW PATH. Så tager du ellers dit PEN-TOOL og "klipper" dit ansigt ud ved at sætte punkt for punkt hele vejen rundt om ansigtet.
Herefter markerer du din selection (udklipning) ved at trække den ned på det runde ikon (nr 3 fra venstre) nederst på PATH-paletten og så tager du en kopi af din selection ved at trykke: CTRL C, tryk herefter CTRL V for at indsætte din selection på LAYER-paletten. Nu klikker du på LAYER igen og vupti har du dit udklip som et nyt lag.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 25-11-04 17:40

Hvis baggrunden er ensfarvet eller væsentlig forskellig i farvenuance fra ansigtet, så er det nemmeste at bruge tryllestaven for at markere baggrunden. Dernæst vendes markeringen og der vælges evt. 1 pixel i udtynding. Tag en kopi af markeringen og sæt ind på et nyt lag.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 28-12-04 17:08

Tak for svaret pallenoc.