/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Der opstod en fejl...
Fra : stjuma
Vist : 1095 gange
170 point
Dato : 25-11-04 08:21

På visse hjemmesider, bl. a. min Netbank får jeg en fejlmelding:
"Der opstod en fejl under kørslen
Linie xxx
Fejl: Et objekt var ventet"

Hvis jeg beder om at få fejlen belyst, så får jeg følgende:
"Just-In-Time Debugging. An exception "Runtime Error" has occured in Script.

Possible Debuggers:
"New instance of Microsoft Script Ediror"
"New instance of Script Editor Microsoft Editor 6.0"

Set currently selected debugger as default.

Do you want to debug using the selected debugger?

Yes No"

Så får jeg et fuldstændig uoverskueligt skema.

Hvad gør jeg så?

mvh
Steen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 180 point
Dato : 25-11-04 08:35

Det er en fejl i et Javascript på omtalte sider og det kan du ikke gøre noget ved. Imidlertid kan du slippe for denne meddelelse hvis du slår script fejlfinding fra i din browsers menu :

Funtioner->Internetindstillinger-> vælg fanebladet; Avanceret og fjern fluebenet fra :

1.) Deaktiver scriptfejlfinding
2.) Vis en meddelse om hver scriptfejl

..at du får en mulighed for at køre en script debugger er af hensyn til den webmaster der bestyrer siden, således at han/hun kan finde og rette fejlen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 08:40

Fejlen betyder at f.eks. en funktion eller et udtryk i javascript der forventer f.eks. en streng som parameter, i stedet modtager f.eks. en numerisk værdi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 25-11-04 13:58

Hej molokyle.

Tak for dit svar. Jeg har lige et tillægsspørgsmål: Hvordan overfører jeg pointene til dig - for det funker bare.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 16:26

Du vælger : 'Accepter svar' hér : >>>>>--------------------------------------------------------------------------------------------^

...til højre over den kommentar du syntes hjalp dig bedst på vej

..og så får du mulighed for at give et antal stjerner for kvaliteten af besvarelsen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 25-11-04 16:41

Et svar der fik mit problem løst hurtigt og effektivt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 16:43

Velbekomme stjuma

</MOLOKYLE>