/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Login & opret login med tilhørende acces~
Fra : thomassmukke
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 24-11-04 23:03

Jeg er helt grøn! både her og med mit spørgsmål*GG*
Jeg har sat nogle dage og rodet med login! Jeg har fundet en del, jeg kan også får dem vist på min hjemmesiden, den er ikke på nettet men lokalt på min pc! Hvergang jeg finder nogle login´s på nettet, så er de uden (opret login) altså oploading til databasen. Jeg skal bruge en login script, med opret login.

Min database skal indeholde id-feltet og brugernavn samt adgangskode, fornavn, efternavn, adresse, post nr, by, køn, skole, tlf og e-mail.

Den skal bruges som kundedatabase!

Hvorfor er der ingen databaser med oploading til accessdatabasen? Hvis min konklution er rigtige, at det er fordi oploading til database er individuel og kræver kryptering. hvordan finder i andre nybegyndere så ud af det?*GG*

Links til brugermanualer/vejledning af bygning af accessdatabaser på nettet, ellers vil jeg meget gerne have løsningsforslag på hele mit hjemmesideprojekt af en fagmand/kvinde eller ligende.*SS*

Fagmænd/kvinder eller ligende der vil/kan, snakker med mig over skype eller telefon hilses yderst velkommen.

Med venlig hilsen Thomas Kristensen tuhrskov@hotmail.com også Skype E-mail samt msn.......

Accepteret svar
Fra : Lasse_Madsen

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-04 01:11

Fordi Access er Windows-baseret og PHP er for det meste på Linux-maskiner.
Der skal anvendes MySQL
Du kan sikkert godt finde et login-script, der har opret-login med, hvor MySQL-databasen anvendes
Det kræver ikke en kryptering, men det vil nu være smart at kryptere kodeordet i databasen og måske også finde en måde at lave om på e-mailadressen

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-11-04 21:46

der skal ikke anvendes mysql, php kan sættes op til at anvende odbc så der kan laves forspørgsler i sql og access databaser men det kræver at odbc er instaleret på linux eller windows da php også kan køre på en windows maskine
men personlig ville jeg vælge mysql

her er så et link til et simpelt login system med myslq
http://www.gmtt.co.uk/v3/download.php?view.14

her kan du teste scriptet
http://www.gmtt.co.uk/v3/demos/lite_login_system/

Godkendelse af svar
Fra : thomassmukke

Dato : 08-12-04 09:41

Tak for svaret Lasse_Madsen.