/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP Prof problemer
Fra : fredag
Vist : 366 gange
150 point
Dato : 24-11-04 21:34

Hej.
En lille historie: Har haft bøvl med mediaplayer og derfor forsøgt at slette den. Har derefter villet lægge win xp prof oveni i håb om at medieplayer igen ville fungere. Men nu stoppe xp installationen når der mangler 2 % og maskinen fryser billedet. Har så forsøgt via fejlsikret tilstand at gøre noget, men her installationen igen bare igang. Hvad skal jeg gøre, det er ligemeget hvad jeg foretager mig går den selv igang med installationen også uden cd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-04 22:04

Du har jo nok fået slettet mere end godt er, men hvis den stadig kan køre kan du prøve at skrive sfc /scannow i Kør (husk mellemrum) klik OK og sæt din Ibst cd i når det forlanges.
Sfc tjekker dine systemfiler og udskifter den om nødvendigt. Bagefter skal du køre en Windows update.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-11-04 22:21

Hej Bjarne D
Desværre, den går igang installering med det samme, jeg kan intet gøre. HJÆLP

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 24-11-04 22:31

OK, det er fordi installation er påbegyndt og dermed er en del af systemfilerne slettet.
Det bedste jeg lige kan finde på er, at du skal have din harddisk over i en anden XP maskine og så få taget backup af dine data, mail mm. og så ellers fjerne partitionen og så lade installationen sætte det på plads igen.

Du kan muligvis lokke den igang igen ved at køre installationen færdig, men hvis det er en fuld installatione mister du nok for meget selv om en del kan genskabes.
Lad høre hvordan du har gjort.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 24-11-04 23:49

Når installation går istå på så sent et tidspunkt, kan det være et problem med at instalerer den hardare du har på maskinen.

Prøv at afmonterer al "unødvendig" hardware som modem, scanner, printer, div. PCI kort osv. og kør herefter installationen igen.

Mvh

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-11-04 13:49

OK - prøver jeg. I vil høre nærmere på mandag.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 16-02-05 13:17

Tak for svaret BjarneD.