/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lydkort
Fra : botage
Vist : 623 gange
440 point
Dato : 24-11-04 21:09

hej, jeg har installeret et brugt win fast 6x sound cmi 8738 lydkort på min pc og på forhandlerens pc kunne det installeres med en driver fra zitech uden problemer, der er windows xp pro på hans pc, når jeg prøver at installere det på min pc med xp home finder pcen lydkortet og når frem til at installere kortet, men skriver ar dataene er ugyldige? hvad sker der?
mvh Bo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 21:13

Du mangler servicepack 1 / 2 som har flere drivertilladelser med.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 24-11-04 21:23

hvor kan jeg få den?
mvh Bo

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 24-11-04 21:27

windows uodate

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 21:32

Fedt lidt hos Zitech (repværksted) de har en sp2.

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 24-11-04 21:40
Kommentar
Fra : botage

Dato : 24-11-04 21:42

hej, det vil jeg prøve, update har en driver fra c-media, den har jeg prøvet og den virker heller ikke. Det ser ikke ud til jeg kan finde den på goole.
mvh Bo

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 24-11-04 21:44
Kommentar
Fra : botage

Dato : 25-11-04 14:12

hej igen, hvis det er windovs xp service pack 2 der menes så har jeg den installeret. Måske er det BIOS indstillingerne siger forhandleren, jeg har slået ac97 lyden fra, men kortet kan stadig ikke installeres?
mvh Bo

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-11-04 15:50

Gå i enhåndshåntering-dobb klik på lydkort fjern driveren -ignore´r advarsel-luk ned og genstart

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-04 15:55

Inden du genstarter så tag lige lydkortet ud.
genstart
luk ned
sæt lydkort i
start og sørg for at den finder hen til den driver du har klar.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 27-11-04 08:11

hej, desværre er der intet der virker måske er det bundkortet som er et gigabyte GA-8PE667 Ultra/pro, men nu gider jeg ikke kæmper mere med det kort. Jeg ville jo helst dele pointne mellem alle, men sån funker det ikke her, så hvordan lukker jeg spørgsmålet?
mvh Bo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-11-04 10:07

Afstår fra point.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-04 10:25

Jeg har selv engang haft dette kort på en gammel pc,prøv at se om du kan finde driverne
i kontrolpanel>tilføj eller fjern programmer,fjern disse/afinstaller denne/disse,hent denne driver>
http://www.cmedia.com.tw/e_download_01.htm

CMI8738
luk pc'en og sæt Pci kortet i og start pc'en igen,når du kommer ind i win igen
så anuller guiden (der er fundet nyt hardware)og installer den driver du har hentet
på ovenstående link>genstart og gå ind på winupdate og se om de har en endnu nyere driver.
Jeg ved at der ligger en derinde der muligvis kan være nyere.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-04 10:28

hov,før du installere den nye drivere så kør lige et regclean program>
>>RegSupreme<<

http://www.macecraft.com/
det er fuldt funtions dyktigt i 30 dage

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-04 10:43

og så går du ind i kontrolpanel>lyd og lyd enheder>lydenheder + stemme og vælger det lydkort
I dropdown menuen som du vil bruge som standart kort til lyd på pc'en,har du så to lyd kort
kan du vælge frem og tilbage imellem disse,stemme/mic kan f.eks. være det ene lydkort
og under lyd enheder kan det andet lydkort så være standart lyden på pc'en

Kommentar
Fra : botage

Dato : 27-11-04 19:41

hej, så skal ac 97 ikke slås fra i bios? men jeg tror mere det er bundkortet der er problemet, forhandleren instalerede det på 2 minutter uden problemer i sin pc og hentede driveren hos zitech. Bundkortet hedder P4 Titan 667 GA-8PE667 Ultra/Pro intel 845PE chipset, jeg kan se at der sidder nogle jumpere foran lydkortet og der står audio på bundkortet, men jeg ved ikke hvad funktion de har. Users manual fatter jeg ikke en brik af. Grunden til at jeg gerne vil have et andet kort er den optiske del, det kort der er i bundkortet er udmærket.
mvh Bo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-04 19:55

jeg har selv to lydkort på mine pc'er, alle tre,et på bundkortet og et pci kort,jeg bruger onboard kortet til mic og tale,og pci til surround lyd/sound på pc'en og har aldrig haft nogle problemer med at have to kort på pc'en,bare de ikke skal bruge samme driver,altså de skal ikke være samme mærke,så vil de komme op at slås(konflikte) om den samme driver,i princippet så kan du have lige så mange lydkort på pc'en som du har PCI slot's til,disse jumpere du skriver om er til at tilslutte f.eks, front indtag til lyd o.s.v
Manse9933

Kommentar
Fra : botage

Dato : 30-11-04 17:16

hej manse9933 så har jeg prøvet, desværre lykkedes det ikke jeg kan kun se ac97 lyden i dropdown menuen, det der bliver skrevet når jeg så prøver at installere kortet er at filen cmaudio systemfil ikke kan åbnes det er bare underligt når forhandleren instalerede det uden problemer, kan det være xp home der er problemet? det er fuldt opdateret.
mvh Bo