/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ondt i bryst?
Fra : ThomasEp
Vist : 5317 gange
25 point
Dato : 24-11-04 19:42

Hej.

Jeg er begyndt at få kramper ved solar plexus eller hvordan det nu staves, det ligesom om at jeg bliver stukket med et eller andet, og jeg får en klump i halsen osv.. Det er ret ubehageligt må jeg indrømme. hvad kan der være galt?? Det er ikke alderen der trykker da jeg kun er 20 år.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-11-04 19:50

jo, det er alderen, Sludder, sygdom har ikke altid noget med alder at gøre. Du skal til læge, mit forslag er: Formeget mavesyre (Jeg er Mvh. Valde.ikke læge)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 35 point
Dato : 24-11-04 19:50

Jeg tror, det er det der populært kaldes Reflux. Det er når en smule mavesyre kommer op i spiserøret og giver den brændende krampagtige fornemmelse.
Det kommer mest når man ligger ned, eller bøjer sig hurtigt fremover mens man sidder op.
Man kan i håndkøb få noget mod det.

Hvis derimod det er noget der kommer i forb. med fysisk overanstrengelse, bør du tale med din læge.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-11-04 19:52

Det blev noget roderi. der skal selvfølgelig stå: "Jeg er ikke læge"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 19:59

Hej ThomasEp

Jeg er sikker på det er som dova skriver. Har selv haft det ligesådan i mine yngre år. (Snart længe siden). Gå på Apoteket. Fortæl hvordan du har det. De er i dag meget dygtige. Der findes flere midler mod for meget mavesyre. Jeg anbefaler nogle tyggetabletter. Jeg kan ikke huske hvad de hedder, med det ved Apoteket.

Se bare at komme afsted i morgen.

Mvh
Frank

PS. Jeg benytter lige lejligheden til at sende en lille hilsen til "dova". (Håber det er OK - jeg bruger din tråd)

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 24-11-04 20:03

Ok, for meget mavesyre? hva kan det skyldtes? Jeg lå nemlig ned igår da det skete igen!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 20:12

Har du er stresset hverdag? Tænker du meget? Spiser du sundt?

Thomas, det kan skyldes mange ting, men jeg synes du skal prøve det. Det har hjulpet 2-3 gange. Da det fås i håndkøb, og ikke er særligt dyrt, så gør det. Læs brugsanvisningen omhyggeligt, her tænker jeg på - hvis der står at du skal bruge det i f.eks. 14 dage. Så følg denne.
Jeg er/har selv været slem til at stoppe med "medicinen", når jeg synes det havde hjulpet, f.eks efter 8 dage, men nu er min kone efter mig, og jeg gør som hun siger.

mvh
Frank

Prøv det nu og kom tilbage og fortæl hvordan det gik

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 24-11-04 20:23

Dovaflæskerøv tror hun ved alt og bøvser igenigenigen videre i samtlige tråde

Kommentar
Fra : invincible

Dato : 24-11-04 20:35

TitTitBiiigAss, har vist ondt i den anden ende. Klart at man chikanerer en velkvalificeret superbruger når man selv har intelligens som en amøbe. Misundelse er en grim ting.

Undskyld Thomas Ep, men denne kraftidiot huserer rundt i alle spørgsmål for at genere den meget vidende og hjælpsomme dova.
Alle er selvfølgelig velkomne til at tilkendegive sin mening om denne amøbe som er skyllet op sammen med andet ulækkert affald.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 24-11-04 20:35

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-11-04 20:39

Thomas, - for megen mavesyre har jeg oplevet på egen krop i forbindelse med stress(eksamen) og den slags, - altså for hårdt et program.
Min mand har i perioder døjet meget med det. Så meget at han tilsidst måtte gå på diæt og undgå følgende: Kaffe, alkohol, stærke krydderier, fed mad, cigaretter, sodavand samt andre sukkerholdige varer. Det hjalp efter 1 måneds skarp diæt. Efterfølgende har han kunnet holde mavesyre problemet i skal ved at spise eddike kapsler med chrom (fra Matas) samt spise mere grønt og sundt i det daglige. I dag kan han sagtens skeje ud og drikke og spise meget til fester, men sørger for at leve stabilt og sundt ellers.
Det eneste der hjalp på mine maveproblemer i forbindelse med eksamensstress var receptpligtig medicin: Nexium. Jeg havde mavesmerter og halsbrand men ingen sure opstød.
Så altså kort sagt: Det kan have noget med din kost at gøre (for megen syreholdig-mad) eller det kan skyldes stress.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 20:40

Godt ThomasEp. Jeg håber at høre fra dig igen. Lover du at prøve det?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 24-11-04 20:50

Axelise..

Ok, det vil sige jeg skal droppe smøgerne og øl?? Det lyder bare vildt.. Men det kan vel godt klares (håber jeg)

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 24-11-04 20:55

Franksp..

Det skal jeg nok prøve, de har et Apotek her i Esbjerg hvor jeg går på skole, det skulle vidst være døgåbent! Så jeg tror jeg kører derind nu her!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-11-04 20:56

It's up to you....!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-11-04 21:25

->ThomasEp
Du skal under alle omstændigheder gå til lægen og hurtigst muligt.
Jeg kunne remse en halv snes sygdomme op med dine symptomer, og ikke alle er lige behagelige.
Gå til lægen og lad ham afgøre hvad du fejler.
Bare et råd fra een der har prøvet en af de mindre behagelige sygdomme med de symptomer
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 24-11-04 21:56

Hvad fanden blander du dig for. Hvis nogen er en kraftidiot er det da dovaflæskerøv. Alene i nov. har narren været inde i 263 tråde med sine "jeg tror, jeg mener, måske, jeg har hørt, svar, og har fået svarpoint i 46 af trådene. Det er en besvarelsesprocent på på under 18. Så ærlig talt, hvor vidende er denne blævrerøv. 46 besvarede sp. ud af 263, mener du at det i sig selv skulle være en kvalitetsgaranti.

Nææ du - det er bare nogen der ikke ved bedre og ved en fejl kommer til at give dem til kødbjerget, som i deres øjne fremstår som en kapacitet. Det er hun også kantitativt, men ikke i kvalitet. Hun er ulidelig

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-11-04 22:19

Der findes nogle tabletter mod for meget mavesyre der hedder Menox..tror det er sådan det staves. De er billige og virker ret hurtigt.

Denne side kunne du også kikke på, den er ret god..det handler om blodtype og kost...

www.vitamindoktor.com

Man har fundet ud af at de forskellige blodtyper også har forskellige temperaments..altså ikke blodtyper i sig selv, men de mennesker med de forskellige blodtyper *GG* ja man skal nok få det gjort indviklet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-04 23:25

TitTitBiiigAss

På en måde kan jeg da kun være beæret over, at du af en eller anden grund er så interesseret i min profil, at du ligefrem sidder og tæller op hvor mange spørgsmål jeg har deltaget i, og hvor stor besvarelsesprocent jeg har.
Det gider jeg ikke engang selv at gå op i, men nu du har bragt det på bane, kommer jeg desværre til at korrigere dit regnestykke en smule.
Nu er det jo ikke alle de spørgsmål jeg har deltaget i der er blevet besvaret og lukket. Det er kun de 134 af dem, og derudaf har jeg så svaret på de 46. Se det giver jo så en svarprocent på 33,7%

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-11-04 23:42

godt dova

han er da en nar han tit

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 25-11-04 08:21

DovaFlæskerøv

Om de er lukket eller ej, ændrer ikke på at 46 er under 18 % af de 263 du emsigt og ligegyldigt har møvet dig ind i. Kæmpenar

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-11-04 08:35

Ja dova bliv endelig ved med at svare på spørgsmål, for du er nemlig rigtig god til det...

*blink*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-11-04 11:10

TitTitBiiigAss
Hva' rager det egentlig dig hvilke og hvor mange spørgsmål jeg deltager i, har du nogen komplekser over et eller andet.
For øvrigt må jeg også lige korrigere din påstand om, at jeg deltager i alle spørgsmål.
For bare i denne måned, er der blevet stillet 1983 spørgsmål, hvor jeg så, som du selv så pænt regnede ud, har deltaget i 263.

Håber sørme at ThomasEp har været fornuftig nok til at fjerne fluebenet, så han ikke bliver generet af det her.