/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Motorblokken
Fra : hvidtiger
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 24-11-04 18:01

Motorblokken på min scooter er ikke særlig køn..Dog er den ikke rusten eller skallet af..Men den trænger nu til og blive pudset osv..Og da jeg aligevel skal have den af ville jeg høre om der er en måde man kan pudse sådan en flot igen eller et eller andet??

Mvh Brian Chr...

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-04 20:54

Det er højest sandsynligt aluminium, og det kan man højglans polere ved hjælp af en speciel fiberskive(og tilhørende polérmiddel) monteret i stedet for slibestenen på en bænksliber, men jeg vil dog ikke anbefale det da det skal efterpudses hele tiden for at holde ir væk. En anden men meget dyr løsning er at få motorblokken forkromet.
Men blanke dele passer hvist ikke ind i designet på en scooter, scootere plejer at se meget high tech agtige ud?

Man kan osse få speciel maling til grill og/eller motorblokke.

MEN hvor meget kan man da se af motorblokken på en scooter?? Kan det der nu osse betale sig? Lige et rigtigt faderligt råd: "skil ikke noget ad som virker!"

Vh.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-11-04 21:16

Det er fordi jeg aligevel skal have motoren af scooteren, da jeg skal have ny krumtap i den..Men det er dog ikke en jeg vil bruge til alm kørsel da den er meget ulovlig eller bliver det..Vil bruge den til træf og af ren hobby..Og en af mine mål er og lave den meget speciel scooter som ikke mange har set..Dvs en specialudgave kan man kalde det..Så den kommer ikke til og køre i regn osv..Så tror du så at det gør så meget og polere den??Jamen hvor meget tror du da det koster og få den forkromet??

Vh Brian

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-11-04 21:16

hvor kan man få det maling??

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-11-04 22:36

Kender ikke et konkret forkromningssted
http://firma.eniro.dk/query?what=cs&header_code=30314&dir_area=&header_name=Forkromning&search_word=Forkromning

Hvis ikke en af disse dur så spørg for i bilklubber med gamle gejlede biler , eller klubber med ældre motorcykler, sådan nogen steder ved de hvor og hvordan man får forkromet sine reservedele.

Malingen kan fås mange steder, bygge markeder, supermarkedets hus & have afdeling, bil udstyrs butikker osv.

Poleringen kræver kæmpe enorm tålmodighed, og kan nærmest ikke lade gøre hvis der er mange krummelurer faconer osv. det var noget vi gjorde i gamle dage på højre side af motoren på eks. vis de gamle Yamaha 4 gear og Puch 3 gear.
OG! hvis motorblokken er malet kan det blive svært at få renset malingen ud af kanter og hjørner, og hvordan vil du få poleret der? og poleringen forudsætter at aluminiumet har en glat, jævn overflade som udgangspunkt, ellers bliver det ikke pænt.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-11-04 22:40

arrgh!

det ene link skulle have været denne:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=forkromning&spell=1

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-11-04 08:30

Find en Sand/Glas blæser virksomhed. De har som reglen et samarbejde med industri lakerings og Forkromnings virksomhed.

Du skal være opmærksom på at forkromning kræver at blokken er glasblæst og at alle de steder der ikke skal forkromers skal afdækkes med et eller andet. Da det skal dyppes ned i noget krasbørstig halløj væske.

Denne afdækning gælder også når den skal glas blæses. Da der ikke må blæses på de flader der er tolerance afhængige så som sod flader, kugleleje og leje flader samt paknings flader.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-11-04 12:59

Tak for svaret h_bmv.