/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ældre programmer på WIN XP-SP2
Fra : Horst
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 24-11-04 17:19

Er det muligt at installere ældre programmer på en PC med SP2. Jeg har forsøgt med Paradox 7.0 og med Corel-Draw8. Det vil ikke lykkes. Er der nogen der har et tip.
Med venlig hilsen
Horst Schulz

Hjortdalvej 9
DK 9460 Brovst
Telefon +45 9823 5218

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-04 17:39

Prøv at gå ind under Start > Alle Programmer > Tilbehør og Guiden Programkompartibilitet!

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 24-11-04 17:52

Hejsa

Prøv følgende

Kom din cd med spillet eller programmet på i dit drev (luk ned hvis cderen selv starter op)

Klik på start-alle programmer-tilbehør-klik på Guiden Programkompatibilitet
” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Klik på næste

Sæt flueben i-Jeg vil bruge programmet i cd-rom-drevet-og klik på næste

Her sætter du et flueben i - Microsoft Windows 98 / Windows Me-og klikker på næste

Her kan du vælge-Vælg visningsindstillinger for programmet-så klikker du på næste igen

Så klikker du igen på næste-så skulle spillet eller programmet ellers gå i gang med at blive installeret

Hvis ikke-ja så kan spillet eller programmet ikke bruges til XP.

MVH
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-04 20:18

Nu er det ikke alle programmer der KAN installeres og det skyldes jo, at de er lavet til en helt anden type platform og MS har valgt, at stoppe med at understøtte disse gamle funktioner, som et naturligt led i forbedringen af styresystemet.
De programmer man kan køre i kompatibilitets tilstand er typisk simple programmer. Jeg har valgt, at have enekstra computer, hvor jeg har flere styresystemer så jeg kan bruge nogel af mine gamle ting, men det er egentligt overraskende hvor lidt jeg anvender det fordi der hele tiden kommer nye programmer der bedre kan indfri mine forventninger.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-11-04 21:12

Hej se lige den her
http://kandu.dk/dk/spg/54406

og tjek det link som Brassovitsky har lagt ind

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-11-04 21:13

-samme link forstås!
Vh.

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 25-11-04 16:17

Tak til alle. Det virkede med at bruge "kompatibilitetsindstillinger".

Med venlig hilsen
Horst Schulz

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-11-04 16:44

Hejsa Horst

Godt du fik det til at virke

Du skal lige huske at lukke spørgsmålet.
Oven over hver kommentar oppe til højre der er kommet til dit spørgsmål.står der accepter som svar
klik på den kommentar som hjalp dig bedst og spørgsmålet bliver lukket.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : Horst

Dato : 07-12-04 17:10

Tak for svaret briani.