/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
2 hun katte sammen?
Fra : _Smilla_
Vist : 584 gange
10 point
Dato : 24-11-04 14:44

Jeg har lige fået afvide at 2 hun katte ikke kan sammen.
Vi står i den situation at vi har en hun kat på 1år og har
lige reserveret en hun killing som snart flytter ind.

Er det generelt at hun katte ikke kan sammen?
Det er jo forfærdeligt hvis det er sådan...hva skal vi så gøre?
Opdrætteren har heller ikke fortalt os om det.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 14:51

Du spøg om det er generelt om to hunkatte ikke kan sammen, og tjo det er det vel, men da det er levende væsner, du har med at gøre, er der intet der er sikkert.!!

Du "risikerer" de bliver bedste venner. På trods af de generelle menneskelige opfattelser.

mvh
Taliskoko

ps. Her har vi 5 hunkatte sammen, uden problemer.

Kommentar
Fra : metterenee

Dato : 24-11-04 14:51

hej smilla!

Jeg har haft mange katte i mit liv, både hun og han katte... Det er vist bare som med mennesker nogen kan sammen og nogen kan ikke sammen... Jeg havde 2 hunkatte og 3 hankatte på et tidspunk, på samme tid! i det tilfælde var det den ene hunkat og den ene hankat der ikke kunne sammen, de to hunkatte havde det fint sammen!!!!

Så mit råd:PRØV, du finder først ud af når de er sammen første gang!

Kommentar
Fra : return

Dato : 24-11-04 15:11

hej sa har selv to hunkatte den ene havde jeg et års tid før den and da den anden fkyttede ind gik det ikke helt så godt de første tre uger men efter det er det gået godt og de sover sammen og hygger og leger og de bruger samme tolit uden problemer held og lykke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-04 15:17

Nej, det er ikke generelt, at hunkatte ikke kan sammen.
Men du skal muligvis være forberedt på, at den gamle ikke lige vil give den nye killing en hjertelig modtagelse.
Men det er meget normalt da det er en ny der kommer og skal dele hendes territorium.
Men lad dem selv finde ud af det fra starten, for selv om det kan lyde og se voldsomt ud, vil en voksen hunkat som regel ikke gøre en killing noget.
Den kan godt finde på at hyle og true og daske til den nye, men bruger næsten aldrig kløerne.
Og hvis du sørger for at vise den gamle, at den nye ikke overtager hele opmærksomheden, skal det nok fungere.
mvh dova

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 24-11-04 15:32

Så slog blævrerøven dova til igenigenigenigen

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 20 point
Dato : 24-11-04 15:52

Nej, det er ikke generelt at 2 hunkatte ikke kan sammen. Det går bare lidt hurtigere og nemmere med 2 af hvert køn.
Sørg for at den lille ny først får husets/hjemmets og menneskenes lugt, ved at lade den være i et rum for sig selv (med menneskekontakt) de første par dage. Dernæst kan de to katte få lov til at snuse lidt til hinanden, f.eks. gennem dørsprækken eller - bedst - via et bur (event. en transportkasse) et par perioder daglig. Sluttelig kan kattene være i sammen rum, men under opsyn af voksne. Naturligvis bliver der lidt hvæsen og "sigen fra" i begyndelsen, men dette overståes hurtigt, fordi killingen har de vante lugte. En killing er absolut det nemmeste at sætte sammen med en voksen kat, uanset køn. De skal nok blive perlevenner, når den stationære hunkat har vændet sig til den nye beboers tilstedeværelse. Nu er jeres første kat kun 1 år gammel, så den er sandsynligvis ret så legesyg endnu, dermed forøges chancerne til at de 2 vil lege sammen, så bare hav lidt tålmodighed med de to katte, - så har I den vilde jagtleg gennem stuerne efter nogle dage. Jeg er overbevist om, at det hele vil gå rigtig godt! Husk bare, - tag jer mere af "den gamle" kat end den nye i starten. Forresten, hvilken race drejer det sig om???
Held og lykke fra en gammel opdrætter, akle.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-11-04 18:38

TitTitBiiigAss! Hvad kender du til, hvad dova svarer på eller ikke svarer på, når dit første login var d. 22.11.04?? Det vil jo sige, at du har flere profiler.
Jette

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 24-11-04 19:56

Du er da så klog dIn IDIOT. Har du overvejet at jeg måske kan læse?

Hvad blander du dig forresten for? Du har jo samme tendenser, med at stikke din gøg i alting

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-11-04 20:01

Tjah, i det mindste er jeg ikke idiot. Det overrasker mig godt nok, at du kan læse. Så måske er jeg det.

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 25-11-04 08:14

Jeg er ikke idiot - måske er jeg det, siger du.

Tjae. I et åndedrag 2 meninger om dig selv udralt af dig selv Godt klaret, men det taler jo for sig selv. Lad mig hjælpe dig. Du ER idiot.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-11-04 15:18

Hov, Hov! Må¨vi bede om et ordentlig sprog i dette forum!? Vi er her for at hjælpe og svare på spørgsmål - ikke for at besudle hinanden.
Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-11-04 15:26

TitTitBiiigAss.
Du kan ikke dømme andre ud fra dig selv. Men det ved jeg ikke, om du kan finde ud af.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-11-04 15:52

Og mens vi er ved det, kan jeg ikke se, hvad min hjerne eller mangel på samme har at gøre med dine dobbeltprofiler. Men nu gider jeg sådan set ikke beskæftige mig mere med dig.

Godkendelse af svar
Fra : _Smilla_

Dato : 26-11-04 14:42

Tak for svarene.....

Kommentar
Fra : mollymelissa

Dato : 08-12-04 13:10

Det er netop hun katte der kan sammen bare rolig hAR haft katte hele mit liv ;D