/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hjææææælp, mig ud af RKI
Fra : metterenee
Vist : 2787 gange
10 point
Dato : 24-11-04 14:43

Jeg står i en VIRKELIG pinlig situation.... Jeg har ikke til dagen og vejen, jeg kan ikke låne nogen steder, jeg er jo RKI... Har prøvet (alle steder) tror jeg.... nu er det jul, og jeg vil jo gerne give nogle julegaver til famillien, men INGEN PENGE! Hvad gør jeg??? er der nogen der har et svar????
P.S. Jeg har et sommerhus, men der er allerede gæld i.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 24-11-04 14:49

få et deltids job her i julen de søger mange steder????

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 24-11-04 14:55

Det, første jeg vil anbefale dig at gøre er at få lavet et budget, du kan selv lave det eller du kan maile så skal jeg hjælpe dig peter@golfhouse.dk

1. Finder ud af din samlede gæld og til hvem du har den.
2. Kontakter dem du afdrager mest til og forklarer dem situationen (jul kender alle jo).
3. Dernæst ville jeg skrive til Rki. få en liste over hvem og hvornår jeg er registreret, så har du jo mulighed for at lave aftaler når din økonomi ser lidt bedre ud.

Det vigtigste nu er at holde modet oppe, ikke lade gælden styrer dit liv, men du skal styrer din gæld(helst i den rigtige retning).

Kan du nu have en god jul, og ikke tabe humøret.

Peter Larsen

Kommentar
Fra : metterenee

Dato : 24-11-04 15:10

Golfhouse!

Tusind tak for dit svar...men det hjælper mig jo ikke til julegaverne i år!

Kommentar
Fra : macau

Dato : 24-11-04 15:46

det skulle du nok have tænkt på lidt før

Kommentar
Fra : metterenee

Dato : 24-11-04 15:56

Ja JA macau...

Det sidste jeg har brug for er SPYDIGHEDER!!!!!
Jeg har VIRKELIG et problem her.... tænk hvis du nogensinde kom til at stå her, tror du selv at du kunne klare spydigheder????

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-11-04 16:04

Så skulle du måske begynde selv at lave nogle julegaver.

Den gang jeg var studerende kunne jeg sagtens finde ud af at selv lave gaver, så dem der skulle have gaver, og blev glade.

Ikke fordi at jeg skal moral prædike.... Men grunden til til du er i RKI er vel at du har lavet det nummer før. Lånt penge som du inderst inde godt vidste du ikke skulle låne fordi du gangske simpelt ikke har råd.

Den bedst "billige" gave som jeg lige har i erindring et stort glas bolcher i et flot glas med sløjfe. Glasset blev købt i en genbrugs butik, og gjort rent. (Glassene bragte stor glæde)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-11-04 16:08

metterenee>>

Det er jo en trist situation du stpr i, men det er jo rigtigt du skulle have tænkt på det tidligere, selvom du får et deltidsjob og tjener penge ,bliver de jo først udbetalt 1. januar

Generelt er der en stor villighed til at hjælpe herinde, men en situation som din er der ikke rigtig noget der kan afhjælpe inden jul, så kald det spydigheder eller ej, der er nok ikke noget at stille op rent lovligt i hvert fald,

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-11-04 16:10

Hvad med at sælge sommerhuset og dermed få lukket nogle af hullerne i økonomien?

Du er inde på et sidespor, hvis du forventer at du med god samvittighed kan gå ud og købe dig til julegaver i stor stil.

Tænk alternativt - glem alle de materielle goder - men give f.eks. en cykelcampingtur med indlagte overraskelser, tilbyd din arbejdskraft til familien i forbindelse med et eller andet projekt, begynd at male, eller lave keramik på aftenskole og forær resultaterne væk (selvom det nok er lidt sent så tæt på jul!) - og sidst men ikke mindst, så må du jo få styr på økonomien - tag din bank med på råd. At låne yderligere vil jo kun forværre din situation!!!

Nu håber jeg ikke du opfatter dette som en spydighed også - men der ER altså ikke nogen brugbar genvej når først økonomien er gået i hårdknude...

mvh berpox

Kommentar
Fra : macau

Dato : 24-11-04 16:10

du har vist i et helt år at julen kommer d 24/12,,,,så det kom næppe bag på dig.iøvrigt står jeg selv i klubben men det bliver da jul aligevel både med steg og gaver slik og hele svineriet........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-04 17:26

Der er mange gode og velmente råd her i tråden og det er da værd at overveje.. Med hensyn til julegaver - glem dem hvis du ikke kan finde på noget du kan lave eller klare - familie og venner vil da hellere se dig !!!!!!!!!
Hav en god jul - trods alt

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 24-11-04 17:30

Du har ikke helt ret i der ikke er noget at gører i år, trods alt kommer der da penge den 1 dec. ikke, og det er inden da jeg ville rode op i mine ting så jeg kunne vise banken at de nok ikke skulle trække alle mine penge.

Som de andre siger du er lige lovlig sent ude, der er ingen engle her, selv om jeg ville ønske jeg kunne rede hele verden.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 24-11-04 17:51

Hej

Det er en træls situration du står i - men som så mange andre har skrevet, er det lidt sent at komme i tanke om nu!!
Synes klart at du skal overveje at få talt med din bank - jeg er sikke på at de nok skal hjælpe dig.
Hvis du har mulighed synes jeg det ville være en god ide med et ekstra job - det kunne jo hjælpe på regningerne til januar...

Håber alt lykkes for dig!!
Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 24-11-04 19:40

Hvordan forventer du vi skal hjælpe??? Du opretter dig som bruger samme dag.. Det lyder jo som om du vil låne penge af os...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 19:52

Kære metterenee

Fortæl mig lige hvorfor du står i RKI? Hvem skylder du penge? - og hvor mange? Nævn dem alle!!! Der ikke meget håb, men lad os da prøve. Er du gift eller har du en kæreste? Har du børn? (enlig mor?) Ja, undskyld alle disse spørgsmål, men det bliver jeg nødt til at vide. (Jeg er selv ansat som rådgiver i en bank/realkreditinstitut.)
Du må ikke sætte forventningerne for højt.

Du skriver du har et sommerhus. Hvor meget gæld har du i det? (Hvad skylder du?) og hvor meget tror du det kan sælges for? Hvor ligger det?

Hvis du ikke ønsker at svare på alt dette her, kan du måske oplyse en mailadresse. Så vil jeg kontakte dig der.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 24-11-04 20:19

spørgsmål til franksp,

Hej Frank

Måske du kan hjælpe mig, jeg mangler finansiering til et projekt som jeg gerne vil starte i Nordjylland, kontakt mig venligst på mail peter@golfhouse.dk.

Der må værer flere vinkler man kan gribe det an på, har set du har svaret på flere spørgsmål håber du lige vil hjælpe mig

undskyld til metterenee for at bruge hendes side til dette

Peter Larsen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-04 20:59

golfhouse, jeg prøver at kontakte dig i morgen, hvis det ikke bliver for sent. Jeg er lige kommet hjem fra arbejde for ½ time siden, og skal møde i banken i morgen tidlig kl. 07.30 - så jeg skal snart i seng. Skal lige tale med min kone on dagens oplevelser.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : BUBBAdK

Dato : 25-11-04 23:24

Jeg vil lige påpege en bemærkning også. Du er i RKI, hvor lang tid har du været det. er du igang med afbetaling af den gæld du er kommet i RKI med. Måden man kommer i Rki med er hvis f.eks du har lavet et lån i et finanseringsselskab og du ikke holder dine månedlige afdrag. Derefter vil sagen altid overdraget til en advokat der giver dig op til 3 breve der minder dig om at du skylder så og så meget i det nævnte finanseringsselskab, desuden vil der altid komme gebyr på brevene. Men kan så sige at jeg selv har været i RKI så sent som i dag. Måden jeg lige er kommet ud af RKI er således : Jeg har efter advokat breve derefter overholdt mine betalinger. har du gjort det i en lidt længere periode vil sagen da rykke tilbage til finanseringsselskabet og holder du deres afdragsaftaler så er det bare at gribe knoglen og ringe til dem og bede dem om at slette dig i RKI da sagen kører som den skal og du betaler til tiden, så kan de nemlig ikke holde dig i RKI mere.

håber det kan hjælpe dig lidt.

Accepteret svar
Fra : mboen

Modtaget 10 point
Dato : 15-12-04 16:03

Hvor er i dog kloge allesammen, og især ham med de spydige bemærkninger, gid du må ja???
Jeg er i samme situation og ingen bank vil hjælpe en som står i RKI, da RKI jo betyder dårlig betaler, så nej ingen bank vil hjælpe.. Men har man fast ejendom så er der mange låneselskaber som gerne vil hjælpe en..
For mit eget vedkommende, så er jeg nået så langt, at alle dem jeg har lavet aftaler med har slettet mig hos RKI, på nær en, hvor jeg nu har besluttet mig ikke for at betale noget som helst, de andre steder kan jeg ringe til og få henstand hvis det bliver nødvendigt, så jeg håber det lykkedes for dig også Mette.
Og til jer med de dumme kommentarer, tænk jer om inden i skriver noget, det er absolut ikke en spændende situation at komme i, og ja gu er det ens egen skyld at man havner der, men derfor er der ingen grund til at være spydig.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-12-04 16:10

he he interessant indlæg, og det er da flot du sdan har valgt en fra, man må så håbe han ikke finder ud af du betaler på de andre da loven siger man ikke må forfordele en kreditor frem for en anden.

Så skal vi ikke bede dig om at tænke sig om.

Og nu vil jeg lige sige jeg svarede ikke spydig tidligere, men vil da lige følge op på dette.

Hvis vi andre skal tænke os om jaaa, så vil jeg da påstå at det gjorde vi, da vi ikke har optaget disse lån hos "ALLE DEM" hvilket betyder du bare er forsat med at låne nye steder uden at tænke dig om.

God jul og god bedring.

Peter Larsen

Kommentar
Fra : mboen

Dato : 15-12-04 16:22

Gode Hr. Peter Larsen..

Jeg fejler skam ikke noget, og at loven siger sådan, kan jeg kun grine af.. Og at du ikke har taget lån hos alle DEM er jo godt for dig, men du arbejder jo også i en bank, så du kan jo nemt komme til penge..

God jul.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-12-04 16:25

He He jeg arbejder skam ikke i en bank, læs min profil, det er franksp der er ansat i en bank *S*

Jeg er iværksætter.

Peter Larsen

Kommentar
Fra : macau

Dato : 15-12-04 18:41

mboen.

sikke da en gang gejl at lukke ud,,,hvis man låner og vil nyde,,jaaaa så må man sku også nyde.sådan er livet nu engang.han lige selv lånt 150,000 til en Bmw,og det på trods at jeg også er i rki,men min bank kan se at jeg har viljen til at ville afvikle min gæld,så ingen problemer der.så ganske kort "betal din gæld"og man kan atter nyde igen,og kan man ik det tjaaa så har man levet over evne.

that life.........

Kommentar
Fra : mboen

Dato : 15-12-04 18:58

Jamen heldige dig macau, men ikke alle banker er så dumme som din, for står du i rki må det være fordi du ikke har viljen til at afvikle din gæld, ellers ville du ikke stå der.. Og mon ikke der skulle have stået yde i stedet for nyde, og efter hvad jeg kan læse mig til, så vil du vist kun nyde, for du stifter jo gæld hele tiden... Men godt for dig at du har en god bank...
Men ligefrem låne penge til en BMW, så kunne du lige så godt have købet en skoda..

Og folk skriver ikke indlæg her for at få spydigheder fra sådan nogen som dig, men for at høre om nogen ved hvor man evt. kan få hjælp, men straks så kommer sådan nogen som dig på banen, og generer folk bare fordi de åbner sig overfor andre..
Er jo ikke sikkert at vedkommende har haft det nemt med at stille det spørgsmål her i dette forum, så prøv dog for pokker at tænk jer om, det gør ikke ondt på mig, men på vedkommende som har skrevet indlægget.
Og når du nu var så ubehøvlet, så vil jeg også være det...
Håber sgu din BMW brænder sammen..
For som du selv siger..

Thats life..

Kommentar
Fra : macau

Dato : 15-12-04 19:11

hi,,hi.den er forsikret op over begge ører,det forlanger banken jo.men fordi man står i rki betyder ik man ik har viljen til at betale,det skrev jeg jo at jeg er i gang med,,,,,så tror nu ik spar nord er dummere end andre banker det er nok et vuderings spørgsmål fra deres side.SÅÅÅÅ måske de stoler mere på nogen end andre.............

Og så sænkede julefreden over den lille tråd.

Kommentar
Fra : mboen

Dato : 15-12-04 19:49

spar bank nord... Må da helt sikkert være en bank i det nordjyske, for nordjyder har aldrig været for kloge..
Men håber alligevel at den brænder sammen eller sker noget andet med den.

Håber julefreden varede længe nok....

Men lad os mødes, så skal jeg banke noget fornuft ind i hovedet på dig..

Kommentar
Fra : macau

Dato : 15-12-04 20:13

jaa,jaa,,,typisk kender din type,når man ikke kan klare sig tyer man til vold,du har sikkert været et problembarn med damp siden du var lille...men er ved at være på for lav et stadie for mig det her.

så god jul til dig.

Godkendelse af svar
Fra : metterenee

Dato : 20-12-04 00:40

Tak for svaret mboen.
jeg fandt ud af at låne i huset... så nu er jeg HELDIGVIS ude af RKI... men jeg vil lige sige tak for opbakningen

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 22-12-04 16:15

Ja det viser så bare at rigtige svar til dig ikke belønnes, men en tumpe som sympatisere med dig får point.

Så fremover vil jeg holde mig fra at bruge tid på dine spørgsmål.

God jul

Peter Larsen

Kommentar
Fra : topart

Dato : 27-12-04 19:06

Hej Mette.
Er du kommet videre med dine problemer?
Ellers send mig en email. topart@ofir.dk

MVH

Jimmy