/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ødelagte Cd'ere
Fra : scrubber
Vist : 451 gange
250 point
Dato : 24-11-04 13:12

Jeg har 3 unger på 6, 5, og 3 år de har alle lidt svært ved at holde sig fra min dyrbare CD'ere og specilet den ældste skal jo også til at lære hvordan man omgås de dyre skiver. Dette lykkes dog ikke altid og så har jeg pludselig en meget ridset cd. Jeg har på et tidspunkt læst om at man kunne købe en maskine der kunne fjerne ridser fra "ødelagte" cd'ere. Er der en der kunne smide et link så kunne dette dyr nemlig nå at komme med på Julegave listen. På forhånd tak for et super forum !!

mvh scrubber

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-04 13:20

Prøv evt. http://www.computercity.dk/

jeg ved ikke, om det fremgår af deres hjemmeside - men sidst jeg var i Glostrup mener jeg, at jeg så dem.

Mvh Ivan

Prøv evt. at ringe til dem.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-04 13:20

Min fandt jeg på bud i brugsen, formedelst hvis nok et par hundrede. Sat ned fra det dobbelt. En snedig indretning med en art slibeskiver og polerskiver. Den har reddet både dvd og cd.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-04 13:22

Det kunne evt. ligne dette produkt:

Citat
Fellowes CD Cleaner

til kr. 89,-

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-04 13:23

En blød klud og tandpasta som polermiddel kan også nogengange fikse det. Tør indefra og ud, aldrig "langs" informationen, altid på tværs.

Jeg har også haft held med en polermaskine til biler. Spænd denne op i skruestikken med polerdimsen opad. Tænd. En finger i hullet på cd'en og ned på kluden. Det har reddet både plader og DVD'er for mig (men maskinen er nemmest).

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 260 point
Dato : 24-11-04 13:26
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-04 13:27
Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-04 14:32

Hvis det er meget dybe ridser, tror jeg nu ikke , at nok så meget polermiddel vil hjælpe. Det kan blive for ødelagt.

Hvad med at få lavet nogen billige kopier til ungerne at muntre sig med, i stedet for at du lader dem ødelægge de dyre CDer. Så gør det ikke så meget hvis der skulle ske noget med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-11-04 15:11

Hvis cd´en er ridset på oversiden kan du roligt kaste den,

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-11-04 15:29

Måske kan data (altså lydfilerne) reddes hvis du følger dette tip jeg selv skrev engang

http://www.kandu.dk/dk/tip/6272

Måske er det nødvendigt forud for data-redningen at polere cd'en som de øvrige har skrevet.

mvh berpox

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-11-04 16:07

http://www.smart-projects.net/isobuster/ Prøv dette link, hvor du kan downloade IsoBuster, som er et lille program, der kan redde ulæselige filer på cd-er eller dvd-er.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-11-04 17:13

Tja....det er såmænd også isobuster jeg linker til Men okay - ret skal være ret - akle linker til version 1.6 hvor mit link åbenbart stadig er på version 1.5

Hmmm....kan man ikke opdatere et tip ?

Kommentar
Fra : microlax

Dato : 25-11-04 13:44

så vidt jeg ved er der ikke nogen helt sikker måde at få dem ok på igen ikke helt brand dem over så er det måske væk

Kommentar
Fra : Lasse.a

Dato : 25-11-04 17:19

Hey! Aner ikke om det virker men jeg så engang i et tv-program at man kunne smøre tandpasta forsigtig på cd´en og lade det tøre, derefter skulle man vaske det overskydende af med en blød våd klud!!!! Men som sagt ved ikke om det virker! Cd-cleaner virker sådan da.... den tager små ridser, men de dybe kan den ikke gøre noget ved!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-11-04 17:35

Det skal ikke tørre helt. Tandpasta indeholder en smule slibemiddel a'la slipol. Det skal bruges vådt og med forsigtighed. Ved voldsomt hærværk (læs dybe ridser) duer det ikke.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 30-11-04 00:43

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-12-04 15:16

Hey, har du købt sådan en sliber, der bliver linket til i det accepterede svar? For ellers har de en nøjagtig magen til i Superbrugsen til kr. 229,95 i denne uge.........

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 13-12-04 18:21

Til IceCap !

Jeg har været inde at tjekke nettorvet men jeg kunne ikke finde nogen til 229,95 hvor så du den henne ??

mvh scrubber

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-12-04 18:48

Jeg har set den i den seneste reklameavis fra SuperBrugsen........

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 13-12-04 20:08

Til IceCap !

Har ringet til superbrugsen, og jo de havde dem. Så jeg har bestilt en af dem.

mvh scrubber