/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
er denne skærm god? (viewsonic vp171b)
Fra : Pc freak
Vist : 376 gange
20 point
Dato : 24-11-04 13:05

som overskriften antyder, er denne skærm så god?

http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/LCDProf/VP171b.htm

anbefal gerne andre...

/Pc freak

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-11-04 13:21

Hej PC Freak

Kig evt. på AOC 17" i samme udgave - spec. er totalt ens, og Viewsonic er ofte en anelse dyrere end AOC.

Lars

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 24-11-04 13:54

jeg kan bedre lide viewsonic's design, men det kunne være et bud. prisen betyder ikke så meget, det er mere billedkvalitet og størelse.
jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge en 19" model i stedet for en 17".... er der nogle der kan hjælpe?

/Pc freak

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-11-04 14:37

Hej PC Freak

Jeg har selv skiftet til en 19", og ville aldrig drømme om at gå tilbage til en 17". Merprisen er ca. 800 kr. - så mit råd - Go ahead

Lars

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 24-11-04 17:29

kan det ikke blive for stort? det veil jo svare til en 21" crt.. jeg mener at have læst et sted at det kan give problemer i spil men en for stor skærm...

/Pc freak

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 25-11-04 09:01

Jov - det kan det hvis ikke skærmen har autoconfig (dvs. at du skifter mellem spillets 800x600 og din Windows 1280x1024 uden problemer), og det har både din ViewSonic og AOC. Flere helt ældre spil giver problemer med ALT+TAB skiftninger, men det ville de også gøre på en alm. CRT skærm, så der er generelt ikke problemer med en TFT skærm.

Det som hardcore spiller siger er at opdateringen på en CRT er på 120Hz, og den er som regel kun max. 72 eller 85Hz på en TFT skærm. Dermed vil du i half life skulle vente ca. 1/100 del sekund på at du dukker dig i combat, men det har du også hvis du bruger en trådløs mus - altså forsinkelsen.

Så det er en kamp mellem pladsen og ydelsen i on-line spil som du er inde på, ikke om selve skærmen kan klare at toggle mellem Windows og selve spillet.

HUSK!!!! at hvis dit videokort har digital udgang (bred hvid tilslutning) skal du vælge modellem med digital output, da du så "overrule" skærmens analoge indstillinger, og dermed sker opdatering hurtigere!!!!

Lars

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-11-04 17:40

mit kort har dvi så det vælger jeg også, men har fundet en måske bedre skærm, også viewsonic.

http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/LCDX/VX912.htm

den har den fordel at den kun har en response tid på 12ms hvor den anden har en på 16ms... men jeg er ikke så god til fladskærme så jeg kan ikke vurdere hvilken der er bedst.

lige et link til den anden:
http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/LCDProf/VP171b.htm

/pc freak

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 20 point
Dato : 26-11-04 19:29

Jeg ville helt klart tage 19" hvis du har pengene til det. Kig evt. på AOC 19" også - da den er billigere.

Held og lykke med købet/valget

Lars

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-11-04 21:19

jeg tror jeg vælger 19'eren...

mange tak for hjælpen...

/Pc freak

Godkendelse af svar
Fra : Pc freak

Dato : 09-01-05 20:58

Tak for svaret larsfrohn.