/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forslag til juledekorering af vinduer
Fra : Fox_dk
Vist : 3794 gange
50 point
Dato : 24-11-04 11:26

Hej

Jeg savner nogle goe' ide'er/links til juledekorering af mine vinduer evt. med snespray?

Fox

Accepteret svar
Fra : eln

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-04 13:26

jeg har gennem mange år haft et julevindue i stuen .jeg starter med at sætte rød tape på langs og på tværs af vinduet,hvor mange striber afhænger af vinduets størrelse ,mit vindue passer til 20 små "vinduer" ,i øverste halvdel af vinduet sætter jeg selvklæbende sølvstjerner og derefter i højre hjørne af de små vinduer snespray så sneen danner en trekant ca.halvdelen af vinduerne er stjerner og resten sne ,julesneen skal endelig være den type der kan vaskes af med vand,øverst i vinduet hænger jeg en gammel julelygte af karton med rød silkepapir det giver et kønt skær når pæren indeni er tændt , vindueskarmen bliver pyntet med gran og julefigurer ,det er forskelligt fra år til år,til sidst piller jeg gardinerne ned og hænger røde julegardiner op.det tager lang tid ,men det er arbejdet værd

mvh.eln

Kommentar
Fra : metterenee

Dato : 24-11-04 14:58

Prøv med vindues maling...du kan få det i panduru hobby, og er vildt dekorativt....
nemt at lave: du tar bare jule tegning og ligger den ind i en plastiklomme, tegner efter med vindues maling, lader det tørre og vupti lige til at sætte på vinduerne.
P.S. er for øvrigt og MEGET nemmere at få af end "julesne". Held og lykke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-04 18:09

Sort tape, som staldvindue, evt med en enkelt stjerne i gul/sølv i nogle af felterne.

Du kan også lade staldvinduet stå alene og hænge kræmmerhuse med grene i i vindueskarmen.

Hvis du vil have julesne, kan du komme film/selvklæbende transparent plast på vinduet først.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : eln

Dato : 24-11-04 21:01

lige en ting med hensyn til julesneen der er 2 slags, den ene kan vaskes af helt uden problemer. i brugsanvisningen står der, at den kan fjernes med vand,
den har jeg brugt de sidste flere år .den anden holder jeg mig langt fra ,for den skal skrabes af

mvh.eln

Kommentar
Fra : ivan153

Dato : 29-11-04 19:33

ligeet godt foreslag sæt først mikro film på ruden så kan man fjerne det hele på en gang efter jul. Da er det ikke så spændende med sne og stjerner

Godkendelse af svar
Fra : Fox_dk

Dato : 30-11-04 00:03

Tak for svaret eln.