/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero - DVD mangler lyd
Fra : CLAN
Vist : 978 gange
250 point
Dato : 24-11-04 09:48

Hejsa
Har lige fået en DVD brænder med Nero Express 6.
Via Nero StartSmart vælger jeg DVD -> Lav din egen DVD-Video og følger så ellers guiden step by step. Filmen som jeg ønsker at "brænde" over til DVD er en 8.446.069 KB AVI-fil (som fungere fint). I Nero (NeroVision Express 2) vælger jeg "Tilføj videofiler..." opretter en menu og når jeg kommer til at brænde over fylder mit "projekt" 2,56 GB) formatindholdet er "Automatisk", "Videområde" er PAL, "Kvalitet" er Automatisk og det skønnes at tage ca. 5½ time at færdigøre projektet inkl. brænde min DVD.
Det køre fint og 5½ time senere vil jeg så afspille min (stolt færdiglavede DVD).... hvad sker der så - ingen lyd! Filmen køre fint men det er en stumfilm, som jeg så ellers kan spille klaver til - Humpfff!
Ind og kigge på DVD skiven. Den indeholder kun en mappe, en VIDEO_TS mappe med en masse filer af typen BUP-filer, IFO-filer og VOB-filer. Noget er galt... jeg har hørt at der også skal være en mappe med lydfiler, og det er der ikke.
Hvad gør jeg galt, eller hvad går der galt. Kan DVD skiven redes?
Styresystem = Windows XP Pro (SP2)
Brænder = LITE-ON DVDRW SOHW-1633S
Takker på forhånd for hjælpen og en udførlig anvisning
Søren

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 260 point
Dato : 24-11-04 09:59

Hej Søren

Det er rigtigt at der skal være en lydmappe, som dog er tom, idet lyd og video skal multiplexes (flettes sammen).

Til dette kræves et "authoring" program, som f.eks. tmpgenc-author, ulead dvd workshop etc.

Nerovision er alt andet lige en katastrofe. Under normale omstændigheder mener jeg ikke at rådet "skift program" er et godt råd, men jeg vil undtagelsesvist gøre en undtagelse når det gælder nerovision

Mvh

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-04 10:14

Hej acronym... takker for rådet. Der medfulgte også en CD med CyberLink PowerDVD 5, men da jeg kendte Neor i forvejen (fra CDR) installerede jeg denne. Har du kendskab til PowerDVD 5 og/eller andre gode programmer?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-04 10:46

Hmm! PowerDVD 5 er "kun" en afspiller - har lige installeret den (øv)
og så var der en lille tastefejl ovenfor, der skulle selvfølgelig stå Nero
Andre med et bud på hvordan jeg får Nero til at fungere, samt bud på gode programmer "out there". Hvad bruger I?

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 24-11-04 11:04

Glemte i farten at nævne ifoedit som er gratis og kan downloades fra www.doom9.org

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-11-04 11:33

Hejsa
nero er lidt drillesyg når man vil kopiere en avi >dvd

jeg bruger selv Clonedvd
http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html

og dette super stærke program her
http://dvdsanta.com/
det er en slags trial version, som virker fuldt ud selvom det er en trial version
den eneste forhindring der er i programmet er at, ca, de første 1-2 min ligger der en "demo version"

brug dvd-rw til at teste om din film dur i stedet for at miste dvd-r skiver..........

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-04 13:18

Har du prøvet at afspille din DVD i en alm. DVD-afspiller?
Her er en guide:
http://www.digitalempire.dk/convert/
http://www.digitalempire.dk/edit/dvdnero.shtml
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-04 13:44

Hej Palle + alle I andre
Jo da... og den ville slet ikke acceptere min fine nye DVD skive
Jeg klør mig stadigvæk i nakken over Nero, det må da for pokker du' med Nero... det er bare lige mig der skal fatte hvordan man får en AVI-fil til at fungere (med lyd). Jeg har jo lige bevist at jeg ikke KUN kan benytte mig af Nero's NeroVision guidede fremstilling. Det lykkedes jo kun 50% (ingen lyd).
MPG-filer er åbentbart Nero's standard og ved AVI-filen på 8.446.069 KB skulle jeg vente 5½ time på det færdige resultat (det rækker min tålmodighed sig ikke til - ikke igen).
Hvordan hulen får jeg Nero til at fungere? Jeg er selvfølgelig åben for alternativer... men hwa' går galt?

Deler points ud når problemet er løst (deler dem ud på forsk. strenge)

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-04 14:58

Sikken voldsom trængsel og alarm

Nå jeg afslutter denne streng da det eneste som fungerede var http://dvdsanta.com/ men mangler stadig en "how to do" med Nero, når en AVI-fil skal laves om til DVD (med lyd).
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-04 15:07

Tak for svaret acronym.

Til dk... se http://www.kandu.dk/dk/spg/54541 lidt points til dig også

Kommentar
Fra : 2drenge

Dato : 30-11-04 01:47

Hej Søren
Jeg har haft samme problem, og ingen kunne hjælpe mig, jeg fik en opgradering af Pinnacle fra 7 til 9 så kan jeg brænde direkte fra programmet, uden at gemme det i noget format. Du kan jo brænde på en dvd. Rewritable, jeg brænder oven i indtil resultatet er godt, så laver jeg en kopi, men det er godt nok utroligt at det skal tage så lang tid at brænde en skive, jeg var selv meget forbavset første gang, det kostede mig en ny blæser. Jeg kan vælge Win 98 eller 2000
Det som jeg slås med nu er, hvis jeg vælger at køre 2000 skal jag tage strømmen fra, før der kommer lyd, det er ikke nok at slukke for pc.ren, mystisk ikke?
Venligst
2drenge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-04 03:30

Hej 2drenge
Takker for dit in-put.
Ang. dit lyd-problem, så ville jeg nok vælge ikke at køre med to styresystemer + opgradere til XP