/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus
Fra : Rupetac
Vist : 184 gange
20 point
Dato : 24-11-04 09:28

Jeg har fundet virus på min pc, men kan ikke fjerne den med AVG-antivirus.
Den ligger i filen c:\windows\medload.EXE Virus navn: startpage.12.AJ
Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 24-11-04 09:33

www.arlet.dk t/venstre i menuen

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 24-11-04 09:48

Kan du ikke se i KØR > regedit > 'Hkey local machine' om du kan finde noget med det navn i >'softwarwe' > 'current control set' > 'microsoft' > 'windows' og dér
se efter 'startpage' - og så fjerne den (hvis den er der)

ad den vej fandt jeg engang en ubuden gæst der hed 'visitor' og eliminerede den.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 24-11-04 10:02

Jeg er glad for i dette spørgsmål at se Fjantes indlæg, det kunne jeg godt bruge -tak!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 24-11-04 10:14

Den er nu ikke særlig svær at fjerne. Først lukker du den ned i Joblisten, så kan du slette den med hvilket som helst AV program

Kommentar
Fra : Rupetac

Dato : 24-11-04 11:44

Hej anyway
Ikke særligt svært, lige bortset fra at jeg er total håbløs hvad sådan noget angår, så hvis du kan uddybe dit svar ville det være perfekt!!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 24-11-04 12:01

Sorry.Skal lige vide om du kører XP

Kommentar
Fra : Rupetac

Dato : 24-11-04 12:04

nej 2000

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 24-11-04 12:14

2000 er vist næsten som xp. Prøv at gå i Start -> Kør -> Skriv msconfig og OK. Se under start om medload.EXE er her. Fjern så flueben hvis den er der. Gå så til http://www.pandasoftware.com/activescan/ og få din pc scannet online, så skulle den være væk.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 24-11-04 12:16

joblisten finder når du bruger Ctrl+Alt+Del

Kommentar
Fra : Rupetac

Dato : 24-11-04 13:07

Hej anyway
Helt perfekt det var måden at gøre det på. Jeg har dog et andet problem du måske kan være behjælpelig med. Jeg skal have installeret spillet Counter Strike, men tidligt i installationen kommer der et vindue, der meddeler: An I/O error has accoured.........
Noget med en fejl i en installationsfil? Ved du hvad det kan være og hvordan jeg kommer videre?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 24-11-04 16:42

I/O error has occurred ? Jeg kender ovehovedet intet til Counter Strike, men ved mange, mange har problemer med det. Prøv at søge på http://www.google.dk/ eller se om en kender af spillet ser dette spm. Måske var det bedre at oprette det i kategorien Computerspil.