/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ung i Prag?
Fra : A_MADE
Vist : 840 gange
50 point
Dato : 23-11-04 22:48

Nogen der kender nogle fede steder at tage hen i Prag, når man er en 15-16 år??

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 23:06

uhm, Prag er jo kæmpe stort, hvad er du til.

Store katedraler. Gamle bydele, de jødiske kvarterer.

Jeg har været på et sketletmuseum engang, det var i Kutna Hora, det var specielt.
Man havde lavet lysekroner, våbenskjole, jamen simpelthen alt i skeletdele fra gamle grave.

Det var nogle munke, der havde fået ideen, for flere år tilbage.
Det ligger ned i en slags grotte.

Det er ikke ulækkert; men specielt.

der er jo også det store slot, der kan man tage en bjergbane op, nede fra byen.

Der er et meget stort tivoli, hvor der er et meget berømt vandorgel.

der er markeder, hvor man købe ting, meget billigt.

bare en strøgtur er speciel, pludselig kommer der tiggere(sigøjnere), der gerne vil have en skilling.
Jeg har oplevet en sabelsluger, sådan rigtigt.

der er så meget at kigge på i den flotte by, at 1 uge dernede ikke er nok.

Der er jo også koncentrationslejren Tereisenstadt

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-11-04 23:14

Ja, kom lige lidt mere om, hvad du ønsker. Min kone og jeg har været i Pragh 3 gange. Vi elsker Pragh. Det er en meget smuk by. Hvad mener du med "fede steder". Kom lige igen

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 23-11-04 23:55

15-16 år= ingen gamle bydele, ingen store katedraler, ingen jødiske kvarterer.
Koncertsteder, Biografer, Filmstudier, Butikker. (Ikke for at gøre grin...)
Ved godt at det er en smuk by men er der også noget at lave i den smukke by??

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 23-11-04 23:57

Storby ting...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 00:25

Mit råd til dig, når du er så ung - vælg et andet feriemål. F.eks. Berlin

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 24-11-04 00:49

Nemlig Ja

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 24-11-04 15:02

Det er med klassen og det er allerede bestemt. Undskyld at vi er lidt umodne

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 24-11-04 18:09

der må da være et eller andet??
Der bor vel også unge der hvad laver de??

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 20:51

Nej, efter min mening, tager man ikke til Pragh for at more sig.

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 24-11-04 22:54

Det er en skoleudflukt jeg spørger om hvad vi kan lave når vi ikke er på udflugt til Tereisenstadt osv.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-12-04 15:21

Jeg giver "Franksp" helt ret.
Prag er for det "voksne" publikum .. eller unge, som interesserer sig for historie og kultur.
/PG

Kommentar
Fra : calillemilla

Dato : 16-02-05 10:35

Tag på Karlovy Lazne (et stort diskotek med flere afdelinger/etager) nede ved Karlsbroen. Var i Prag for nogle år siden og det var stedet vi gik i byen (da var jeg 18 år).

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 13-03-05 20:46

Undskyld at jeg har været væk så længe. men som sagt er vi kun 15 så kan vi overhovedet komme ind der??