/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjææælp...?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 709 gange
70 point
Dato : 23-11-04 21:22

Hej

Mig og min lillesøster skiftes til at lave mad, tirsdag og torsdag.. Dog skal jeg lave Onsdag...

Jeg har blandt andet lavet wokret :)

Hun har lavet noget idag med nogle pandekager... og det smagte here godt.. :)

SÅ nu vil jeg lave noget bedre... heh... Jeg vil gerne lave noget stærkt.. Vil gerne have: Hvidløg og chili i :P

Er der nogle der har nogle forslag.. Gerne et link med billede :)

Hilsen Simon

Vil helst have nogle forslag idag.. men imorgen kan også godt gå...

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 23-11-04 21:41

Flødelegeret tabasco

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 23-11-04 21:42

Har du en opskrift? elleR? Tabasko ville være godt

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 23-11-04 21:47

Her er et bud

Chilli con carne
Antal personer: 4

500 g. hakket oksekød
2-3 løg
2 dåser flået tomater
2 dåser kidnybønner (i saltlage)
1 stang kanel
1-2 hele chili
200 g. soltørrede tomater i olie
2 fed hvidløg
1 tsk. spidskommen
1 dl. vand
Salt/peber

Løg hakkes fint, og svitses sammen med oksekødet. de flået tomater hældes ved kødet/løg sammen med 1 dl. vand. Hvidløg/chili (uden kerner)/soltørrede tomater (med olie) blendes (evt. hakkes fint), og tilsættes retten, sammen med den hele stang kanel, spidskomme salt og peber. Lad det simre i ca. 1 time. tilsæt derefter de afdryppede kidnybønner og lad det simre i yderlig en ½ time.
Tag kanelstangen op før servering

Tips:
Serveres med groft brød. evt. salat.

Mvh
GCH

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 23-11-04 22:00

Oki.. Tak... Er der nogle der har flere forslag?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-11-04 22:10

Opskriften fra gch123 er smaddergod - og nem at lave.

HUSK spidskommen - det er bare så godt - VELBEKOMME !

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 80 point
Dato : 23-11-04 22:33

Hej The_Evil_Bong
I er da bare ønskebørn
Jeg vil foreslå at du prøver http://madweb.kvik.dk/tomkoleskab_result.asp
I "Tøm køleskabet" udvælger du de ingredienser du vil bruge og du får så et hav af valgmuligheder.
Rigtig god fornøjelse.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 23-11-04 22:48

WoooooW tulletine

Den der addresse tror jeg sQ man ka bruge til noget.. perfekt.. men har tænkt mig at lave den som GCH123 har skrevet.. heh.. men du får sQ pointene for den der fede webaddresse

Men..

Eller's tak til alle der har svare

Hilsen Simon

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 23-11-04 22:51

Tak for svaret Tulletine.

Ønske børn og ønske børn..

Hehe.. i starten var det vel mindre frivilligt.. men der er vist gå'et lidt konkurence i det..

Såååååååå... heh.. nu sku' man jo lige finde noget godt.. for det hun lavede sidst var vildt godt...

Men til en anden gang har jeg jo den side du ga' mig...

Eller's også tak til alle andre der svarede, og fordi i svarede hurtigt.. o.s.v.

Hilsen Simon