/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msn hva skete der???????
Fra : tiemaster
Vist : 640 gange
200 point
Dato : 23-11-04 18:13

lige pludeselig begyndte min messenger og skrive til en af sig selv.. en helt tilfældig fra mit adresse kardotek en jeg havde slettet... jeg kunne godt skrive med men der var en anden der skrev som mig os..... fatter intet hvad er der galt og hvad skal jeg gøre......

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-11-04 18:17

måske du har haft en ubuden gæst lyder meget underligt men hvis er det måske et spøgelse men jeg tror nu på det første

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-11-04 18:23

scan for spyware....

kig evt. forbi www.spywarefri.dk se under onlineværktøj

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-11-04 18:30

KAn det være det der fjernsupport, måske har været slået til. Eller der ved et tilfælde uden du har set har været flere på. Sommetider skriver vi her 3-4 stk. sammen via MSN.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-11-04 18:32

>Sommetider skriver vi her 3-4 stk. sammen via MSN.>
I det sammen "vindue" vel og mærke...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 23-11-04 18:33

Kunne være en trojan på din PC, der har instaleret et program, som har opsnuppet dit password

Gå ind på http://www.arlet.dk/ under hvis du har fået Trojan og download trojanhunter!

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 23-11-04 18:36

Det er i hvert fald umuligt at en anden skriver i dit navn, da der kun kan laves én email i verden som din .. og det er din!

Man kan ikke hacke sig ind og skrive over msn, da den kører igennem ja.. msn, som har en indbygget firewall. Det er simpelthen umuligt, man kan ikke engang være logget på den samme bruger på to computere, for så vil computeren på den første der loggede på spørge om man vil logge af, eller også siger den anden, at man allerede er logget på.

Venlig hilsen Rune

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 18:40

solmyr jamen det var det der skete......

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 23-11-04 18:40

spyware er filer man har haft inde på computeren.
spywareprogrammet er et program der blokerer disse filer fra at komme tilbage, altså f.eks en virus du har haft bliver din computer imun overfor pga et spyware program..

kan ikke helt se meningen med spyware, for virusdræbere bliver også immune når de har fundet en virus én gang.

Rune

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 23-11-04 18:42

Det KAN ikke lade sig gøre..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 18:43

Kan sagtens lade sig gøre med et backdoor trojan program!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-11-04 18:46

Følg tedds forslag og hent TrojanHunter:
http://www.trojanhunter.com/

Husk nu, at det er tedds forslag.

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 23-11-04 18:50

Ihh ..

Du vil altså mene at én der kender tiemaster, kan finde dennes email, logge på messengeren og skrive på samme tid, i samme vindue ?

okay .. der står jeg af må jeg nok erkende :P

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-11-04 18:59

Kigger lige med her, hvis det er i orden?!
Jeg havde fileme taget benene på nakken - det lyder nemlig som en film jeg en gang har set - og den var fan'me uhyggelig

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 19:06

ja det var sgu lidt uhyggeligt men har fundet en masse trojans på min pc.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 19:06

Nej men vedkommende kan fjernstyre hans computer Solmyr, nøjagtigt ligesom at bruge fjernskrivebord!

Ved ikke hvorfor du virker så fjendtlig over for andres kommentarer, specielt når man kan se du ikke har ret meget forstand på emnet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 19:12

Lyder godt tiemaster, så er vi kommet lidt længere Hvilket styresystem har du, og er det fuldt opdateret? Har du antivirusprogram? Firewall? Bruger du tlf modem eller adsl/kabel? Desværre generer dit spørgsmål flere spørgsmål som du kan se, men der plejer at være kvalificeret hjælp her på Kandu!

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 19:16

jeg har xp ik opdateret... har xp egen firewall. bruger kabel...

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 19:18

der lå en hel mappe på mit c drev der var fyldt med virus... med titler som doom 3 crack exe..
der var over 300 forskellige....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 19:19

Så er det en knaldgod ide at få XP opdateret! Ellers får du problemet hurtigt igen, selv om vi får det fjernet!

Har du opdateret Antivirusprogram?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 19:20

Ja og der er nok sket det at du har kørt f.eks. doom3 crack.exe og dermed installeret en backdoor/bagdør til PC'en! Så du har fået fri adgang til din PC udefra!

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 19:26

måske...... men nu tror jeg den er renset finder i hvert fald ik mere...... men forstår stadig ik det med msn......

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 23-11-04 19:29

Nu har jeg ikke lige nået at læse alle indlæg, da jeg sidder på arbejdet :)

Har du msn7,0 ? Der har været nogle problemer med den, såsom dem du beskriver der.
Det kan også være en anden på din mail, der kan lave numre med dig, eftersom der findes et program som kan gøre det. Altså et program, der kan få det til at se ud som om enten du selv skriver,,,eller en uknedet person skriver.
Der er nok en på din liste der spørger med dig ;)

Jeg køre PC-cillen og bruger SP2
Slår fierwallen fra PC-Cillen og slå den til i SP2.
På den måde oplever jeg aldri nogle problemer.
PC-cillen er gratis, det følger med dit bundkort.
Så hvorfor bruge penge på et andet dyrt Antivirus pogram, når PC-cillen er bygget til netop din pc.
Går hermed ud fra du har WinXP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 19:29

Prøv at bruge de online scannere inde på www.spywarefri.dk som der blev foreslået tidligere, så er jeg næsten sikker på du finder mere

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 19:35

her er log filen det er mig der er ronni skriver lige ud for hva den selv skrev... med stort

Ronni......: Sejt IKKE MIG
[17:27:24] Peter J: Hvad er sejt?
[17:28:15] Ronni......: du er
[17:28:45] Peter J: Burde du vide? Du skrev "sejt" til mig :S
[17:29:14] Ronni......: fatter ik en ski har ik skrevet til dig... men
kan godt se det
[17:29:22] Peter J: Weird
[17:29:26] Ronni......: Ja det er weird IKKE MIG
[17:30:07] Ronni......: det var heller ik mig der skrev det...... hva
fanden sker der
[17:30:16] Peter J: Var det ikk? :S
[17:30:21] Peter J: Aner ikke hvad der sker så
[17:30:28] Ronni......: Ahh nu ved jeg det IKKE MIG
[17:30:34] Ronni......: Jeg tror jeg har fået virus!! IKKE MIG
[17:30:50] Peter J: okay
[17:30:59] Ronni......: det var heller ik mig
[17:31:05] Peter J: :S
[17:31:07] Peter J: Underligt
[17:31:10] Ronni......: Ja
[17:31:48] Ronni......: hvor har du min msn fra
[17:31:56] Peter J: Skulle da engang købe din sting
[17:32:01] Ronni......: ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-04 19:35

en lille tilkendegivelse - tedd har ret i sit råd - og ja - der kan være andre der pludselig dukker op - det er som næsten altid med en trojaner eller både og - en der bruger fjernforbindelse.
Dette såkaldte logiske medie kan opføre sig helt forkert og uforståeligt - men som regel er der jo en god forklaring.

ps.. mine erfaringer med msn er så dårlige trods jeg gjorde alt for at forhindre det fik jeg en masse "skidt" uafbrudt - den er nu væk - og kommer ikke igen

Tror på at du har fået en baggårds orm - øhhh nå ja du ved hvad jeg mener *G*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-04 19:49

Det er jo ikke nogen hemmelighed at Messenger Plus 3.0 er en giftig ting, da man skal huske at svare nej til at der må komme reklamer "spy", med ved installationen. Men om du bruger Messenger Plus, eller MSN messenger 6.2 som ikke har nogen reklamer indbygget, ved jeg selvfølgelig ikke. Hvis du bruger Messenger Plus, ville jeg straks afinstallere den, hvis jeg var dig.
Nu kunne du jo have slået farve til, så du kunne se, om "IKKE MIG" kom med samme farve, og dermed fra din komputer.
Jeg tror faktisk ikke du finder ud af hvorfor der var en 3`de på linien, men man kunne måske forestille sig at du kører med trådløs net, uden kryptering, og der så var en nabo, der kiggede dig over skulderen, for det kan faktisk lade sig gøre, men det kan du måske undersøge, hvis du kan se dit MB forbrug, og der bruges af det, når du ikke er hjemme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 19:55

hey palle jehg har plus...... med hensyn til farverne på skriften var det første den skrev med sort..... men så da jeg havde skrevet lavede den sin skrift om til det samme som jeg har......

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 23-11-04 20:06

Ok .. jeg tog måske fejl .. okay ..

men lad dog vær' med at kalde mig fjendtlig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-04 20:20

tiemaster: Har du trådløs router/net?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 20:25

nej jeg har stofa kabel......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 21:01

Sorry Solmyr, du lød bare sådan lidt i mine øjne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 21:02

Har du checket med de online værktøjer tiemaster?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 23-11-04 21:25

Hmm.. Du har enten en Trojan, eller en der laver sjov med dig :)

For fra messenger kan man få et program som gør at det SER UD SOM OM at det er dig der skriver.. har selv det program...
men kan du se idet han skriver det nede i den nedderste box... så er der noget galt.. jeg ville scanne med en Trojan og spyware scanner hurtigst muligt fra: www.spywarefri.dk

Hilsen Simon

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 23-11-04 22:09

Tak for svaret tedd. tror jeg er fri igen.......

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 26-11-04 15:25

hej ville lige fortælle jer hvad der rent faktisk skete med min messenger... det er et program der hedder www.messenger discovery.com som gør en i stand til at skrive i mit navn... fra sin egen pc.....