/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
DISC Personprofil
Fra : Musiclover
Vist : 3290 gange
100 point
Dato : 23-11-04 13:27

Hej!

Er der nogen der ved hvordan testen man får udleveret når man skal have lavet en disc personprofil ser ud? Altså nogen der har en slags skabelon over spørgsmålene?

Mvh.

Musiclover.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 23-11-04 13:36

læs her: http://www.discover.dk

Du kan ikke få spg. på forhånd, og i så fald gav det jo heller ingen mening at bruge en sådan profilanalyse. Det er iøvrigt helt ufarligt, gør ikke ondt eller sådan, men hjælper til at give en beskrivelse af personen. Spørgsmålene er enkle og letforståelige, så gå bare til det med sindsro. Du har ingen glæde af at forsøge at manipulere, så vær bare ærlig og spontan. Held og lykke, hvis du er på vej til et nyt job hvor profilen indgår i ansættelsesproceduren.

Accepteret svar
Fra : ForeverLivingProduct

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-04 13:45

Hej Musiclover,

Vi har anvendt DISC personprofil-analyser i forbindelse med ansættelser igennem mange år - og du kan tage det helt roligt . . . . . . det er, som "jorren" nævner det, ikke noget, der gør ondt )

Formålet med analysen er gennem en række spørgsmål at få belyst dine personlige præferencer samt hvordan du er "som-menneske-blandt-mennesker". Du kan med andre ord ikke svare forkert på spørgsmålene - blot svar ærligt og redeligt - og hvis du er i tvivl om, hvor du skal sætte et kryds, fordi der er flere muligheder, der ligner dig, så sæt det dér, hvor din første indskydelse var at sætte det!!!

Personprofilanalysen er også til din personlige fordel, for hvad er der ved at blive ansat i en stilling, som man ikke passer til f.s.v. angår kemien.

HUSK, hvad en vis mand engang sagde: "Nye medarbejdere ansættes med baggrund i deres kvalifikationer . . . . . og medarbejdere bliver fyret på grund af manglende kemi".

Pøjpøj med såvel DISC-analysen samt med det mulige, nye job!!!

Mvh
HB

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 23-11-04 13:56

Helt enig med ForeverLivingProduct, jeg bruger bl.a. DISC i forbindelse med afklaringsprocessen når opsagte medarbejdere skal videre til et nyt job, hvor det jo er vigtigt at man stiler efter det rigtige job hvor både kemi og klalifikationer harmonerer.

Spørgsmålene er i kategorien vælg hvilken af 4 udsagn, der passer bedst på dig og hvilken, der passer dårligst. Og som allerede nævnte: Der findes ingen forkerte svar.

mvh, og fortsat held og lykke
JK

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 23-11-04 15:00

Tak for svarene. Vil dog lige tilføje at det skam heller ikke var for at manipulere med spørgsmål/svar på nogen måde, men blot fordi jeg er nysgerrig og forøvrigt også var i tvivl om hvorvidt det var en multiple choice test eller en test hvor man selv skal sidde og skrive en hel roman

Takker for held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : Musiclover

Dato : 23-11-04 15:00

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 23-11-04 15:05

. . . . det er multiple choise - og du kan ikke lave fejl