/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tekst til : Åh Susanne vil du......
Fra : the1best
Vist : 7000 gange
100 point
Dato : 23-11-04 09:53

Hjælp til en tekst. Åh, Susanne vil du gifte dig med mig, så køber jeg ???? og giver den til dig.

Spørgsmålet er, hvad er det der købes og gives, følgende forslag er kommet frem: Spegesild og bondegård, men tror ikke lige det er de rigtige, er der ikke en der kan hjælpe?

The1best

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-04 09:55

Spegesild

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 10:02

Det er spegesild, som Better_ perforamnce skriver

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-11-04 10:18
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-11-04 10:18
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-11-04 10:21

Så en variant med "køber jeg en flæskesteg og spiser den med dig".

Kender også varianten: "Så køber jeg et kosteskaft, og gennembanker dig"!

Åbenbart mange variationer over samme tema. Antagelig lidt afhængig af hvilken landsdel du er i!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-04 11:30

Jamen, alle svarene er sådan set rigtige, for Åh Susanne er en sangleg.
Kan ikke lige huske hvordan den udføres, men meningen er noget med, at sangen går på "omgang" og så skal den udvalgte Susanne vælge hvilken ting hun bedst kan lide, f.eks spegesilden eller en gammel ost o.s.v.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 23-11-04 12:04

Tak for svaret Better_Performance.

The1best