/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lille Messias
Fra : claraogsigne
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 23-11-04 00:50

er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan Anne linnet og Johannes Møllehave fik ideen til at skrive lille Messias.
Jeg skal bruge det inden onsdag til et lille foredrag

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 01:06

Det nye testamente går jeg ud fra!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 01:06

Og Julen!

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 01:12

det ved jeg; men men er der ikke nogen der kan fortælle en lille historie om det

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-04 01:13

Det er sådan set ikke Anne Linnet der har skrevet Lille Messias

Men Johannes Møllehave havde lavet nogen digte som han gerne ville have sat musik på.
Derfor fik Anne Linnet jobbet med at skrive melodierne og indsynge dem på plade.

Men lige hvorfor han skrev den tekst, det ved jeg ikke, men han har jo skrevet så meget religiøst stof, og så vidt jeg husker er det en julesalme, og Messias er et andet ord for Jesus.
mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-04 01:29

Ja Og så kan der jo osse tjenes en skilling på det!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 23-11-04 08:14

claraogsigne
Undskyld,hvor skulle fremmede vide,hvilke tanker og bevæggrunde A.Linnet og J.Møllehave havde til at gøre dette eller hint.Møllehave skulle efter sigende være ret folkelig,så prøv ham.Men at få ham til at bevæge sig gratis,er nok svært

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 09:20

Altså helt ærlig. Har man ikke lov til at stille et spørgsmål. Jeg har fået at vide, at der ikke er noget der hedder dumme spørgsmål og alle har vel lov til at stille et spørgsmål, ikke sandt.

Der skal være plads til alle; men det er måske kun genier og proffesorer, der kan få lov, at være i dette forum.

GRRRRRR

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 09:21

Det var til Fjante, den overstående kommentar

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 23-11-04 09:46

Jamen,syntes du ikke det er ret hovedløst at spørge hvad andre har tænkt,det var jo nok bedre at du var gået efter
hovedet istedet for at føle dig forurettet over et svar på et,jaeee,.Og så ydermere .skal du holde foredrag om noget du ikke ved en hylende fis om.At der skal være plads til alle har du fuldstændig ret i,og alt hvad jeg spørger om er sikkert heller ikke lige smart,men så må man æde andres mening,istedet for malplaceret sarkasme om genier og professorer

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 09:49

JA JA, BROKKE KAN MAN JO JO ALTID

Godkendelse af svar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 09:51

Tak for svaret dova. jEG LUKKER SPØRGSMÅLET OG DIT SVAR VAR BRUGBART, MAN MÅ JO IKKE SPØRGE OM HELT ALMINDLIGE TING TING LÆNGERE, SE OVENOVER

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 23-11-04 09:54

Du er da et rart kvajhoved

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 10:01

bliver du ved, jeg er gået videre med denne sag, dette finder jeg mig ikke i