/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Optage radio/lyd på pc
Fra : Formand1
Vist : 652 gange
50 point
Dato : 05-08-02 02:44

Hej alle !!

Jeg har nu et par gange stillet spørgsmål her og med godt resultat, så jeg prøver lige igen.
Jeg er ejer at et pci 128 lydkort fra Creative, det er vist nok det billigste der findes, men jeg er ganske godt tilfreds.
Jeg har ført phonokabel fra min reciver til mit lydkort på pc'en og får ganske udemærket lyd fra min forstærker ud i pc'en når jeg hører radio. Så langt så godt, men hvorfor kommer der ikke lyd når jeg foreksembel spiller cd/dvd ???
Det andet spørgsmål er hvordan jeg så får optaget lyden ind på min HD. Jeg har prøvet med forskellige programmer, bl.a. den wave editor der følger med Nero Burning Rom, men der er ikke rigtig hul igennem. Når jeg sætter den til at optage så indikerer der at den modtager signalet men den optager intet lyd, det samme gør sig gældende med andre programmer. Hvad er der galt ??? Kan det være mit lydkort der simpelthen ikke er godt nok ?? Jeg mener bare at når lyden er i pc'en er der så burde det da også kunne lade sig gøre at optage lyden på min HD.

HJÆLP

Hilsen Formand

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-02 06:57

Når du spiller cd/dvd, hvor er det fra? stereoanlæget eller pc??
Nu ved jeg ikke lige om du bruger pc'ens udgang til at drive et par små højttalere med (ikke stereoanlægets højtallere).
Lidt flere oplysninger om hvordan du har sat det sammen.

MVH

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 05-08-02 11:53

Jeg vil anbefale at du bruger Wavelab til at optage med, med wavelab har du rigtigt mange muligheder for at tilpasse / klippe / ændre EQ osv, desuden kan du brænde det optagede over direkte fra wavelab.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-02 14:41

Hvad hel******, hjælper det at forslå software til løse problemet med, når man ikke ved hvordan systemet er koblet sammen rent fysisk.

MVH

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-02 16:10

Til viskinge, for det første har jeg da ikke henvendt mig til dig ? eller hvad.
For det andet vil du opdage at der rent faktisk i spørgsmålet, bliver spurgt til software :)

Til formand1

du skal huske at checke dit software, i Wavelab er det under mixer, og se om indgangen er aktiveret, ellers skal du bare cheke boksen af, og så skulle det kører, ligeledes kan det i forskellige programmer værer nødvendigt at angive hvilket lydkort softwaren skal bruge til ind og udgang, det er så bare at vælge det kort du har.
Hvis du med cd/dvd lyd refererer til det drev du har i din pc, ville jeg nok lige checke om der er monteret et audiokabel fra drev til lydkort.

Mvh

Yoogi

Godkendelse af svar
Fra : Formand1

Dato : 06-08-02 00:07

Tak for svaret yoogi.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 06-08-02 01:39

Du er velkommen