/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ka' ikke køre Brain Jam mere
Fra : Fust
Vist : 245 gange
80 point
Dato : 22-11-04 20:39

Jeg har windows xp sp2 home
Hygger mig nu og da med Brain Jam og Arachnid. Dos?kabaler.
Pludselig får jeg flg. meddelelse: C:\windows \system32\autoexec.NT. systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft windowsprogrammer. Vælg "luk" for at afslutte programmet.
Og så er det slut med det tidsfordriv. Hvor er fejlen? Kan Fat-16 indgå i problemerne, jeg synes den skrev noget om det , men glemt.
Håber et dygtigt menneske ka' hjælpe!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-04 21:19

Prøv at kopiere den autoexec.nt du finder i c:\windows\repair over til c:\windows\system32 mappen!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-04 07:37

Hej
Skulle du slet ikke kunne få det til at virke så prøv at installere DOSBox, det er et program der kan simulere DOS, Win 95, Win 98. Samtidig simulerer programmet at du kører på en ældre maskine.
http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1
Under Tools på samme side kan du downloade D-Fend, som er en Windows GraphicsUserInterface til DOSBox.