/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydkort CMI8738/C3DX
Fra : Smukke_Ole
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 22-11-04 17:04

Hej !

Jeg har lige installeret ovennævnte fordi det gamle lydkort var stået af.
På det kunne jeg ved at forbinde hovedtelefonudgangen på min radio/pladespiller med Line in på kortet indspille mine gamle vinylplader på HD, Jeg brugte enten Nero's Wave Editor eller Music Match Juke Box til at optage med.
På det nye kort kommer der åbenbart ikke et tilstrækkeligt kraftigt signal, så det lyder ikke særlig godt. Det kan ikke løses ved at skrue op for volumen.
Er der nogen, der har et godt råd ?
Efter at kortet er installeret, bruger computeren også F E M minutter om at komme fra der, hvor de blå kugler kører, til velkomstskærmen. Tidligere gik der kun 5-10 sekunder. Det er kun når det nye kort er i og aktiveret. Piller jeg det ud eller deaktiverer det i enhedshåndtering, kører den som normalt. Driverne er opdateret og det gamle kort er fjernet.
Hvad kan der gøres for at undgå den lange opstart ?

Jeg kører WIN XP PRO fuldt opdateret

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 22-11-04 17:24

Det lyder som kortet ikke er sat rigtigt -måske en nyere driverhttp://www.driverforum.com/modem/521.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-04 17:29
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-11-04 17:48

-> Fjante & BjarneD

Det er ikke fordi jeg vil lyde utaknemmelig men kunne I ikke læse mit spørgsmål een gang til, om ikke andet så for Prins Knud.
Jeg skrev:
Driverne er opdateret og det gamle kort er fjernet.

og jeg mener det.

Med hensyn til, om det er sat rigtigt i: ja det er det. Ellers kunne det vel ikke fungere.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-04 18:01

Jo, installation af drivere er væsentlig og hvad der forstås ved opdateret er så forskelligt. Drivere direkte fra producenten er de eneste der umiddelbart kan betragtes, som opdaterede.
Jeg har selv et CMedia på en af mine maskiner og det er ikke noget særligt godt kort, men det kan da fungere hvilket dit tilsyneladende ikke gør.

Farvel og tak!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 22-11-04 18:23

Køb dig et nyt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-04 07:21

Køb et Creative Audigy 2 kort med Suroundsound 5.1. Jeg er ansat i et firma hvor der er lavet ca. 800 hjemmePc-ordninger, og INGEN har haft problemer med lydkortene. Du kan få mange forskellige Creative kort alt efter hvad du ønsker at bruge det til. Jeg har iøvrigt med held kunnet indspille et par af mine gamle vinyl-plader, uden at der skulle ekstra forstærker imellem, men det afhænger selvfølgelig af hvor højt udgangssignalet fra din "rillefræser" er.
Tag et kig her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37412

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-11-04 08:57

-> Brassovitski

Tak for dit tip, men det er slet ikke de prisklasser man som efterlønner bevæger sig i.
Jeg har slet ikke behov for Surroundsound, men kun et simpelt stereokort, jeg kan bruge til indspilning af min gamle "vinyl",

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-04 20:55

Hej igen OK!
Men jeg går ud fra at hvis du måske er lidt af en vinyl-nørd som jeg, også gerne vil have en rimelig god kvalitet på de kopier du laver, så er du også nød til at ofre lidt mamon. Men da jeg almindeligvis er en flink person vil jeg tilbyde dig at sende et SoundBlasterkort til dig som jeg har liggende, så kan du jo prøve om det er bedre, men det hele afhænger af om din pladespiller giver et signal der er kraftig nok. jeg har ikke den originale driverCD til kortet men jeg skal nok finde ud af noget. Kortet er et PCIkort, men jeg går ud fra at du har en ledig sokkel.
Du kan sende adresseoplysninger til E-mailadressen: perkrog@jubiimail.dk, så sender jeg kortet lige så snart jeg har fundet oplysninger og driver til det. Kortet har "line in", "SPK/Line out", "Mic in", og så er der en joystickport.
Det hele er selvfølgelig uden beregning.
:-|

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-04 20:57

Undskyld
Skriv lige her på foraet når du har sendt oplysningerne til førnævnte Emaileadresse. Jeg har kun oprettet den til dette formål.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-11-04 08:28

-> Brassovitski

Tak for tilbuddet, men jeg har allerede et Soundblaster kort siddende i apparatet.
Jeg har i ugens løb prøvet 2 forskellige C Media kort til en rimelig penge.
Det første bevirkede som tidligere omtalt at apparatet tog 5 minutter om at starte:
det andet "dræbte" alle mine USB stik, så jeg havde hverken mus, printer eller scanner.
Mit gamle Soundblaster fungerer bare, bortset fra Line in, men der må jeg så finde på noget nyt.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-11-04 18:20

Haløj
Så står jeg af her! Håber det lykkes for dig.

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 200 point
Dato : 24-11-04 19:40

Hvad spørger du egentlig om ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-04 19:49

Med de små bidder af oplysninger der dukker op undrer jeg mig ikke over, at der er problemer, men det virker nu også som om spørgeren vil have en speciel form for hjælp. men ingen har tilsyneladende fundet de vise ord.
Surt at være så venlig og så få en kold skulder Brassovitski

Mit råd er at sørge for, at du kun har et aktivt lydkort og få fjernet alle drivere og evt. software som henviser til specifikke lydkort og så prøv forfra. Det er ganske simpelt noget rod du har gang i.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-01-05 16:50

Tak for svaret Fjante.