/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
grafik problemer
Fra : emmaemma
Vist : 446 gange
200 point
Dato : 22-11-04 15:31

Jeg har lige købt en ny computer med et Nvidia Geforce FX 5500 grafikkort. Jeg kan spille fifa 2004 uden problemer. Meeeeen...... når jeg går ud af programmet og f. eks starter det op igen uden af genstarte min computer så opstår problemerne. Billedet står og flimrer og man er ikke i tvivl om at der er et eller andet galt. Dette gælder også hvis jeg efterfølende prøver at spille en lang række andre spil, men lige så snart at jeg har genstartet computeren forsvinder problemet.
På min gamle computer har jeg Nvidia Geforce 2 MX400 og her optræder problemet slet ikke. Hvad er der galt og ikke mindst hvad kan der gøres ved det?
Jeg har downloaded de sidste nye drivere fra nvidia.com.

På forhånd tak.

emmaemma

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-11-04 15:35

det er ofte et problem at have de nyeste drivere, prøv en lidt ældre driver. Der har de tit fixet deres problemer

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 22-11-04 18:48

Jeg har ikke problemer med Geforce FX 5500 mit det er 256 mb, jeg spiller Soldier of Fortune, Fifa og meget andet, computeren er ofte tændt 14 timer uden at der opstår problemer overhovedet..

Det kan også skyldes rammen, altså i computeren.

Direct X måske ?

Venlig hilsen
Rune

Kommentar
Fra : emmaemma

Dato : 22-11-04 19:37

Jeg har været inde på Daytona's hjemmeside for at få deres driver og de er ikke de nyeste. Efter jeg har installeret de "gamle driver" virker det ubeklageligt. Jeg synes dog at spillet bliver en smule langsommere. Men kan det virkelig ha’ sin rigtig at man ikke kan køre med de sidste nye driver? Jeg har 512 MB DDR ram i selve computeren så det er nok ikke det der er problemet. Vedr. directx så har jeg version 9.0c - ved ikke om det spiller ind.

Min computer er bygget op på følgende vis: CPU: AMD Barton 2500+ /333. Bundkortet: Asrock K7S8X R3 SiS746 333/DDR 400. Grafikkort: 256MB Daytona FX5500 tv-out/DVi.

Accepteret svar
Fra : cakliha

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-04 09:43

Jeg mener ikke at det kan være rigtigt at dit grafikkort, som er forholdsvis nyt ikke kan gøre med de sidste nye driver. Jeg ville gå ned til forhandleren og bed ham om at tage det tilbage og anvise hvilket kort du i stedet kan bruge uden problemer.

mhv

cakliha

Godkendelse af svar
Fra : emmaemma

Dato : 25-11-04 09:45

Tak for svaret cakliha.