/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BREMSER ROVER 600 TI
Fra : rover600_valby
Vist : 621 gange
40 point
Dato : 22-11-04 13:53

DEN EN AF DE FORESTE BREMSER "HÆNGER" LIDT KAN JEG HØRE, SÅ JEG SKAL HAVE RENOVERET BREMSEKALIBERNE DET SKULLE HELLER IKKE VÆRE SÅ SVÆRT AT SKILLE DET AD, MEN MIT SPØRGSMÅL ER SÅ SKAL JEG KUN UDLUFTE DE FORESTE SOM BLIVER RENOVERET (HOS FORHANDLER) ELLER ER DET OGSÅ NØDVENDIGT AT UDLUFTE DE BAGERSTE?? ER DER ELLERS NOGET JEG SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-04 14:05

Tror du ikke bare, at det er dine bremseklodser der trænger til at blive skiftet ud.
hvis de bliver slidt helt ned, kan kaliberen ikke trække sig tilbage, og vil hænge som du siger.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-04 14:09

Hvis det kun er bremseklodserne der skal skiftes, er det bare en lille "operation", og der skal kalibrene ikke tages af og derfor skal der ikke udluftes noget, medmindre bremseslangen/røret bliver afmonteret, men det skulle ikke være nødvendigt at gøre.
mvh dova

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 22-11-04 14:09

TAK FOR DET HURTIGE SVAR...
JEG HAR LIGE FÅET NYE KLODSER OG SKIVER PÅ FOR EN MDR. SIDEN, OG DET
HER STARTEDE FOR EN LILLE UGE SIDEN.
NÅR JEG KAN HØRE LYDEN BREMSER JEG LIGE SÅ GÅR DER LIDT IGEN FØR DEN KOMMER IGEN, MEN DET ER JO IKKE EN LØSNING..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-04 14:24

Når den gør som du siger der, er det ikke fordi bremserne hænger, for så ville det være efter du havde bremset at lyden var der fordi kaliberen ikke trækker sig tilbage når du slipper pedalen.
Men prøv at tjekke om det hele sidder som det skal, at kaliberen ikke sidder løs eller noget. Prøv at sætte donkraft under og drej med hjulet, så kan du også mærke og høre hvor der er noget der skraber på, og om bremserne hænger.
Prøv også at skrue hjulet af, og drej med skiven for at se om den evt. er skæv. (altså om den slår så den nogen gange rører ved bremseklodserne)
mvh dova

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 22-11-04 14:42

DET LYDER BARE LIDT SOM OM DET ER DEN ENE KLODS DET IKKE BLIVER TRUKKET HELT TILBAGE, MEN JEG MÅ NOK SKILLE DET LIDT AD, OG SÅ SAMLE DET IGEN, OG SE OM DET HJÆLPER.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-04 14:58

Prøv evt. at give de bevægelige dele i kaliberen lidt smørefedt.
mvh dova

Kommentar
Fra : macau

Dato : 22-11-04 15:43

det skal være kobberfedt

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 40 point
Dato : 22-11-04 19:47

Du skal tjekke "gliderne ", så at du kan bevege caliperne. Ofte så er de rustet fast.Er de det må du løsne dem og pusse rusten så de bliver blanke igen.Får du dem ikke rene så må du købe nye. De koster ikke meget. Så smører du med bremse fedt. Du skal ikke bruge kobber fedt på gliderne, kun på klosserne.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 15-12-04 08:50

Tak for svaret alimak. NU HAR JEG FÅET ORDNET DET OG KØRT LIDT MED DET OG DET VIRKER FINT... TAK....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-12-04 18:33

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 16-12-04 07:42

Hej alimak jeg har skrevet om et nyt problem, kan du ikke lige prøve at se om det er noget du ved noget om??