/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
fastnet/internet
Fra : Henriette.H
Vist : 215 gange
50 point
Dato : 22-11-04 12:36

HJÆLP!!!!For mig er det svært for andre sikkert nemt!!!
Jeg spørger (dumt)Kan det virkelig være rigtigt at det ikke kan betale sig at droppe sin fastnettelefon (vi har et meget lille forbrug ..abonnementet er næsten det hele) i forbindelse med internetadgang?? Jeg læser priser på 395 kr- det er da (næsten)det samme som abonnemment hos Teledanmark

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-04 12:47

Hvem siger, at det ikke kan betale sìg?

En forudsætning for en effektiv internetopkobling er, at der er installeret en telefonlinje til huset/lejligheden, men der er så vidt jeg ved kun en udbyder der vil etablere bredbåndsforbindelse hvor der ikke findes et telefonabonnement og det er CyberCity. http://www.cybercity.dk/kontakt/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-11-04 12:49

Jamen, er det ikke fordi TDC kræver du har Fastabonn. hos dem for at få Internet forbindekse også.?

Eller mener du at selve fasnet abonn. og internet abonn er næsten lige dyre...?

Vi har her:
Telia med deres Fritids abonn.(149.- om mdr. i abonn. og gratis tale i weekender og søn.-og helligdage)
og så Internet via Cybercity.

Det kan være jeg ikke fatter spørgsmålet, men så må du lige udpensle det.

Kommentar
Fra : Henriette.H

Dato : 22-11-04 14:10

Ok jeg prøver igen...taliskoko
Taler for ca 8o kr. men betaler ca.600 kr. for fastnettelefonen.( abonnement + moms m.v.)
Har internet også gennem TDC.
Jeg tænker nu på at droppe min fastnettelefon og så KUN have internet..
Men så er det jeg spørger: Kan det være rigtigt at det skal koste det samme i abonnement KUN at have
Internetadgang når man har droppet sin fastnettelefon?
Iså fald kan jeg jo ligeså godt beholde min telefon..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-11-04 14:21

Nja, idag kan du hos Cybercity jo have IP telefon og internet adgang for forskellige beløb om mdr.
Dvs. både gå almindeligt på nettet og snakke i telefon over computeren. Og hvis du alligvel vil opsige dit fastnet, så er IP telefoni da jeg god løsning for stadig at have telefon.

Kig her:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/

Der er dog også mulighed for at have internet adgang via cybercity, og så ringe via skype fra computeren
(der er intet abonn.) Det bruger jeg selv, når fastnet telefonen er optaget af konen, når nu vi ringer gratis om aftenen og telefonen gløder.

http://skype.spontek.dk/
http://skype.com/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-04 18:25

Sagde du ringe gratis? Ha!
Jeg fik tilbudet fra TDC med et lignende mulighed. - Det viste sig at jeg skulle betale et beløb pr. måned i abonnement, som var større pr. kvartal end mit kvartalsabonnement.
Med det jævne forbrug som vi har her i huset, skulle vi benytte telefonen endnu mere, før det kunne betale sig!

Tro IKKE at de giver deres telefontid gratis bort, for selvfølgelig er der en bagtanke, når de kommer med sådanne tilbud.
Jeg fortsætter som almindelig abonnent, det er billigst for mig!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-11-04 18:51

>Serverino, jeg kan jo kun fortælle hvordan VI oplever vores fastnet forbrug her i huset.
Og efter vi har fået Telia Fritid er forbruget ikke blevet mindre, men det er telefon regningen. Så med det forbrug VI har, passer det godt til os her.

Iøvrigt er Telia´s betingelser for hvornår "gratis-tiden" starter med fordelagtig end med TDC.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-04 19:19

Nu er jeg langtfra tilhænger af TELIA, og jeg ved da også at TDC ikke er de billigste.
Iøvrigt er det et broget marked, som kan være svært at sammenligne og gennemskue.
Så hvis din kvartalsregning er blevet mindre, så kan jeg da kun sige til lykke med det!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-11-04 19:49

Jamen, så siger manden tak...