/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jöns Persson - Kiaby
Fra : wlo
Vist : 1443 gange
50 point
Dato : 22-11-04 08:34

Søger min mors morfar Jöns Persson, Alt hvad jeg ved om ham er: han var skræddersvend, født 1856 i Kiaby, kom til Danmark i 1880, Indfødsret i Danmar 1913, blev gift (måske 30/9 1883) med Caroline Vilhelmine Christiandr. Frost født 6/9 1858, (Vor frue, København) hende kan jeg heller ikke finde mere om, andet end at hendes far hed Christian og mor hed Cathrine eller Christine Dorthea Rasmussen. Og hun havde nogle søskene Kirstine Margrethe (tvilling), Anna, Christiane (gift svensk m/Peter Sandberg), Peter og Morten.
Er der nogle der kan hjælpe?

Hilsen Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-04 16:23

2x Jöns Persson fra DDA %Caroline Vilhelmine Christiandr. Frost
senta
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Danmarksgade (Ulige numre), Frederiksberg, , Danmarksgade 17 Forhus 3. sal, 16+, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Henrik Menander, 31, Ugift, Logerende, , Malmø
Jøns Persson, 32, Ugift, Logerende, , Malmø

--------------------------------------------------------------------------------

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Borgergade (ulige numre), No.35, Matrikel 188, Forhus, , 1. Sal., 1, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jons Persson, 34, Gift, Husfader, Skrædermester,
Fanny Angelicia Adelaide Persson, 28, Gift, Husmoder, Dameskræderinde,
Charles Peter Julius Persson, 5, Ugift, Barn, ,
Johanne Emely Persson, 3, Ugift, Barn, ,
Hulda Augusta Amalie Persson, Under 1 Aar, Ugift, Barn, ,
Birgitte Olsen, 21, Ugift, Tjenestetyende, ,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-04 16:26

Har du fundet deres vielse i kirkebøger on-line ??
Senta

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 22-11-04 19:04

Hej Senta
Desværre ikke ham, passer heller ikke med alder.
Har kun fundet ham i DDD-indvandrede, som passer med de notater som jeg har fået af min mor. Derudover ved jeg at han dødede d. 25/1 1934 i en alder af 77 år.
Og jeg har ikke fundet deres vielse i kirkebøger, og heller ikke Caroline Vilhelmine fødsel.

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-04 20:42

Fra FS. er det din ?
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Caroline Vilhelmine <CHRISTIANSDATTER FROST>
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 06 Sep 1858 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 24 Oct 1858 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Christian FROST
Mother: Cathri. Dorth. RASMUSSEN

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C218296
Source Dates: 1855 - 1865
Film or Fiche Number: 44316
Collection Details: Vor Frelser; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-04 20:48

Det må da være konen:
"
CHRISTIANSDATTER FROST, Caroline Vilhelmine   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   6 Sep 1858
   Christening Date:   24 Oct 1858   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Vor Frelser; Den Danske Folkekirke
   Father:   Christian FROST
   Mother:   Cathri. Dorth. RASMUSSEN
Source:   FHL Film 44316   Dates:   1855 - 1865
"
Svend

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 22-11-04 22:18

Jo, det er hende, fødselsdagen passer, men hvordan finder jeg Jöns? iflg. DDD-indvandre staves han Pehrsson, men min mor har fortalt, at det blev stavet Persson?
Og hendes forældre? Jeg troede Frost var et familienavn dengang?
Jeg er ny i slægtforskning, kender kun DDD, familysearch og AO, så hvis der findes andre sider der er gode, eller gode råd?

mvh
Winnie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-04 23:02

Har du prøvet folketællingerne:
http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

Frost familien må være let at finde,
(hvis de altså hed Frost og det tyder dåbs oplysningerne jo på).

Persson er nok sværere,
(i mit uddrag af Family Search blandes han med alle danske Pedersen)
og der er måske ikke så nye folketællinger på nettet?

Mon Caroline eller deres børn bevarede Frost navnet, måske som mellemnavn??
Svend

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 22-11-04 23:31

Jeg har prøvet folketællingerne, desværre ingen gevinst.

Deres børn bevare ikke Frost navnet, men Persson
Valborg
Emma vilhelmine Margrethe Persson f: 30/11 1888 = min mormor (uden h iflg. min mor)
Elna (blev gift med Hjalmer Breck)
Alvilda

Jeg har fundet Caroline+søsteren Kirstine i kirkebogen, Vor frelser f:6/9 1858, med far Christian Frost og Hustru Cathrine, men deres fødested står så utydeligt.

Winnie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-04 10:16

Mon Carolines far stammer fra Als?
"
FROST, Christen   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   22 Dec 1832
   Christening Date:   3 Feb 1833   Recorded in:   Asserballe, Sonderborg, Denmark
         Collection:   Asserballe; Den Danske Folkekirke
   Father:   Jorgen FROST
   Mother:   Cathrine Dorthea HONBORG
Source:   FHL Film 42719   Dates:   1683 - 1843
"
Alle Chr. Frost med passende alder kommer dette sønderjyske område,
(hvor jeg iøvrigt selv bor; der er over tyve Frost i telefonbogen bare for Sønderborg)
Svend

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 23-11-04 11:20

Det er en mulighed, at han kommer fra Als, det er det, jeg ikke kan tyde i kirkebogen, dog kan jeg se at der står nogle tal: 34 og 32, (i kirkebogen under forældre til Caroline) dette må jo være deres alder, da hun er født i 1858, må de være født i ca. 1824-26? Så ovenstående BirthDate 1832, er lidt for sent?
Jeg må ind på hendes søskenes fødselsdage i kirkebøgerne, for at se om deres forældres fødested står tydeligere.
Og hvis jeg bare vidste, hvor og hvornår Caroline og Jöns var blevet gift, jeg har fundet en lille seddel i min mors gemmer, hvor der står 30/9 1883, dette kunne være deres vielse, og jeg har forsøgt at søge i kirkebøgerne, men indtil videre uden held.
Winnie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-04 12:40

Den eneste uden for Als i denne periode, så er det måske ham?
men i Sept Okt 1858 var jo ikke 34 men 35 år??
Svend
"
PEDERSEN FROST, Christen   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   6 Jul 1823
   Christening Date:   7 Jul 1823   Recorded in:   Frydendal, Holbaek, Denmark
         Collection:   Frydendal; Den Danske Folkekirke
   Father:   Peder HANSEN FROST
   Mother:   Cidse CHRISTENSDR
Source:   FHL Film 49457   Dates:   1812 - 1869
"

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-04 14:06

Jeg kan heller ikke finde nogen Frost døtre gift i 1883 eller deromkring?
Er det for nyt til at være på nettet, eller måske de blev gift i Sverige??

Har du prøvet at spørge i Rötter angående Persson?
http://www.genealogi.se/

Jeg ved ikke engang hvor Kiaby ligger??
Rötter er jo opdelt i landsdele,
prøv at spørge i det pågældende Len,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 15:26

on-line kirkebøger for

Vor FrelserSokkelundKøbenhavnVor Frelser 18561861X
opslag 173 nr. 193 + 194 finder du Caroline og tvillingsøsteren Kirstine Frost
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 15:30

Her er data for tvillingsøsteren
senta
Individual RecordFamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

Kirstine Margrethe <CHRISTIANSDATTER FROST>
Sex: F

Event(s):
Birth: 06 Sep 1858Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 24 Oct 1858Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Parents:
Father: Christian FROST
Mother: Cathri. Dorth. RASMUSSEN

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 23-11-04 15:30

hej Svend
Hvor er jeg glad for din interesse, jeg har nu prøvet at spørge i Rötter. Problemet der, er at finde rundt i alle de svenske hjemmesider
Kiaby ligger i Skåne, ved Kristianstad. Så vidt jeg kan finde ud af.

Jeg tror det er for nyt til at være på nettet, Jeg har også haft problemer med at finde nogle af mine andre aner fra slutningen af 1800, men de har heldigvis været nemme at finde andre steder.

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 23-11-04 15:40

hej Senta
Tak for dine oplysninger. Hvor er det dejligt at I er så hjælpsomme.
Kan du så også tyde, hvor Christian Frost/Cathrine kommer fra, jeg kan ikke læse hvad der står? Tallene der står, må være deres alder ik´?

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 15:42

Dette er hvis Carolines forældre
Senta
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Christianshavn kvarter II, , Overgaden oven Wandet 202, ?? huset nr.32, 1350, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Chr. Frost, 32, Gift, , kudsk, husfader, Christiansø
Cathrine Do., 26, Gift, , hans kone, Kbh.
Marten Frost, 27, Ugift, , arb.mand, deres søn, Aalborg

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 15:45

Det er deres alder du kan søge i jævndøgsregistere det er nr 35 tror jeg det var men se lige ovennævnte folketælling fra DDA.
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-04 16:27

I 1858 ved tvillingernes dåb er Christian Frost 32 år.
Det samme er han ved folketællingen 8 år tidligere?
Og der er jo mange der er født på Christiansø??

Cathrine passer næsten, født ca 1826 henholdvis ca 1824.
Hvor gammel er sønnen Marten?
Du nævner en bror Morten så det er jo nok ham??
(var han den ældste? Født helt oppe i Aalborg??).
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 17:37

Fra FS. Carolines søskende
Senta
You searched for: Frost, Denmark
Exact Spelling: Off
Batch Number: C218296
[refine search]
Prepare selected records for download

Vital Records Index / Denmark - 5
Select records to download - (50 maximum)
1. Peter FROST - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 18 May 1856 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. Morten GRONDORF FROST - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 30 Dec 1861 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. Caroline Vilhelmine CHRISTIANSDATTER FROST - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 06 Sep 1858 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. Kirstine Margrethe CHRISTIANSDATTER FROST - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 06 Sep 1858 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. CARLSDATTER FROST - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 28 Feb 1861 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 23-11-04 17:53

Hej Senta
Den har jeg set, dog må Carlsdatter være forkert, både det at der står, at faderen hedder Carl, og fødselsdatoen? de må godt nok ha´ været hurtige men tilgændgæld har jeg noteret en der hedder Christiane, og hun er født efter Morten, og gift med en der hed Peter Sandberg, vist nok også en svensker.
Jeg har fundet (i min mors gemmer) en dødsannonce på Christian Frost, død 24/10 1899 begravest vester Kirkegård d,29/10 1899, og så var han Møllerkusk, så det kunne være jeg alligevel skulle kigge på den med Christiansø, selvom alderen ikke passer helt på hverken Morten eller Christian.

Hvor er det dejligt at I er så hjælpsomme, Tak skal I have.

Winnie

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 23-11-04 17:53

Den har jeg set, dog må Carlsdatter være forkert, både det at der står, at faderen hedder Carl, og fødselsdatoen? de må godt nok ha´ været hurtige men tilgændgæld har jeg noteret en der hedder Christiane, og hun er født efter Morten, og gift med en der hed Peter Sandberg, vist nok også en svensker.
Jeg har fundet (i min mors gemmer) en dødsannonce på Christian Frost, død 24/10 1899 begravest vester Kirkegård d,29/10 1899, og så var han Møllerkusk, så det kunne være jeg alligevel skulle kigge på den med Christiansø, selvom alderen ikke passer helt på hverken Morten eller Christian.

Hvor er det dejligt at I er så hjælpsomme, Tak skal I have.

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 17:59

Har du tjekket folketællinger on-line 1860, det var måske en mulighed hvis adressen fra 1850 Christianshavn Kvarter, Christianshavn kvarter II, , Overgaden oven Wandet 202, ?? huset nr.32, er den samme.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 18:30

Folketælling on-line 1855
Køvbenhavn
Christianshavns kvarter
Overgaden oven vandet
opslag 192
nr. 32
finder du Christian Frost 37 år gift Norge
Cathrine Frost 32 år gift Købh ?
Christian Frost 6 år ugift
Ane Marie Frost 2 år ugift
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-04 18:52

Jeg mente
>Og der er jo ikke mange der er født på Christiansø...
(og Christiansø ligger da ved Bornholm, ikke i Norge?).

Iøvrigt forstår jeg stadig ikke sammenhængen mellem de to(tre) grupper børn:

I 1850 eksisterer Marten,
i 1855 Christian og Ane Marie
mens Peter med 4 yngre søskende først er født i 1856.

Mon ikke der er tale om (mindst) to Cathrine og Christian Frost??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 19:02

Fra folkt. 1850 og igen 1855 samme adresse samme hus nr. kan ikke være andet en samme familie.
Chr. Frost, 32, Gift, , kudsk, husfader, Christiansø
Cathrine Do., 26, Gift, , hans kone, Kbh.

bortset fra
Marten Frost, 27, Ugift, , arb.mand, deres søn, Aalborg
der ikke er deres søn , ved Marten fødsel er moderen ikke født og faderen 5 år det rimer ikke
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-04 20:25

>...samme adresse samme hus nr. kan ikke være andet en samme familie.

Rigtigt, men er det også forældrene til de 5 børn du nævner fra FS?
der er jo ingen tvivl om at de 4 gentaget herunder er de rigtige søskende,
Mere tvivlsomme er: >Christian Frost 6 år ugift og Ane Marie Frost 2 år ugift??
Svend
"
1. Peter FROST - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 18 May 1856 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. Morten GRONDORF FROST - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 30 Dec 1861 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. Caroline Vilhelmine CHRISTIANSDATTER FROST - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 06 Sep 1858 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. Kirstine Margrethe CHRISTIANSDATTER FROST - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 06 Sep 1858 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 21:15

I 1850 eksisterer Marten,kan evt være død lillebror opkaldt Morten

senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-04 22:00

Og hvad med de to nye børn, som de har "Overgaden oven vandet" i 1855?
"
Christian Frost 6 år ugift
Ane Marie Frost 2 år ugift
"
De passer jo heller ikke ind i søskendeflokken
>Kirstine Margrethe (tvilling), Anna, Christiane (gift svensk m/Peter Sandberg), Peter og Morten.
Og hvad med alders forskellen??

Nu skal det jo ikke udarte til en dialog, så jeg stopper her,
og Winnie må selv vurdere om der er tale om to Frost familier?
og hvilken af dem der er den rigtige??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-04 22:04

Jeg ved ikke om det er de rigtige men en mulighed , og som du nævner , lad Winnie vurdere.

""""og hvilken af dem der er den rigtige??""""
Ja det vides ikke.
Senta

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 23-11-04 22:40

Hej Begge

Jeg har været i Christiansø kirkebog on-line, og jeg kan finde en Christian født 1823, men han hedder ikke Forst.

FT 1855: Ane Marie kan hun ikke være den samme som hende jeg "kalder" Anna? Hende har jeg fundet et eller andet sted, at hun skulle være født 1852 eller 1853
hvem Christian er, måske et barn der dødede?
Så er der Marten? Jeg ved at Christian Frost havde en bror, som fik en søn 11/1 ca. 1889, som kom til at hedde Robert Christian Frederik Frost, dem (bror og Robert) har jeg ikke rigtigt ledt efter, da jeg i første omgang syntes jeg ville lede efter de andre først. Kan det ikke være bror de havde boende?
Så er der kun alderen der ikke helt passer i FT1855, men jeg syntes det lyder mærkeligt at der skulle flytte nogle med samme navne bare anden alder ind, samme sted i Oven Gade oven vandet
Men ligger der noget der hedder Christiansø i Norge og det er derfor jeg ikke kan finde Frost på øen ovre ved Bornholm?
Jeg tror ikke I har fundet 2 familier, men at I har fundet de rigtige, og derved hjulpet mig meget. Og som som jeg skrev tidligere er jeg ny i slægtforskningen, men I har lært mig meget.
Der er bare noget jeg ikke helt forstår, Senta skrev "du kan søge i jævndøgsregistere det er nr 35 tror jeg det var" hvad er jævndøgsregistere?

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 07:14

Der er en henvisning i kirkebogen til jævndøgsregisteret der står et nr, ergo må der stå lidt om familien der , jeg har beklageligvis ikke søgt efter jævndøgsregisteret on-line.
" Christian Frost havde en bror"
Det kan være Christians bror ??

" hvem Christian er, måske et barn der døde " kan være tilfældet har du tjekket kirkebøgerne on-line, for at se om det stemmer.
Derudover hørte Norge , Sverige til Danmark mener det var i 1800 tallet det må du lige selv tjekke.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 07:20

Hvis Christian frost er fra Norge kan det evt. være ham her , fra FS.har du tjekket hvor gammel Chr, Frost var da han døde i 1899????
Senta

Individual RecordFamilySearch™ Vital Records Index
Norway

Christian <ANDERSEN FROST>
Sex: M

Event(s):
Birth: 17 Dec 1817Place: <Kristiansand, Vest-Agder, Norway>
Christening: 11 Jan 1818Place: Kristiansand, Vest-Agder, Norway

Parents:
Father: Anders Christian FROST
Mother: Anne CHRISTENSDR

Source Information:
Batch Number: C424722
Source Dates: 1818 - 1827
Film or Fiche Number: 127313
Collection Details: Kristiansand; Den Norske Kirke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 15:29

Er det din Frost ???
Senta
Folketælling 1860 København , Christianshavn kvarter
matr. Nr. 200 -299 opslag 15 side 19
Christian Frost43 år gift Norge Møllekusk husfader

Catrne Dorth Frost 37 år Køben. hustru

Anne Marie Dorthea Frost 7 år ... Deres børn
Carol Welhelmine Frost 2 år ... Deres børn
Kirstine Margrethe Frost 2 år ... Deres børn
Ane Marie Frost 65 år Norge Enke efter Skipper Frost

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 24-11-04 16:06

Hej
Det må være dem, alderen passer, 1860-43 år = 1823, død 1899 76 år gammel = 1823, og caroline er 2 år gamme i 1960, det passer også.
Ok, så havnede vi i Norge, som om det ikke var nok med Jöns Persson fra Sverige?
Har været inde og kigge på det med jævndøgsregisteret, skal jeg kigge under årstallet 1858, hvor tvillingerne er født. eller skal jeg kigge under et andet årstal, 1858 er der nemlig ikke noget x ved jævnført?

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 16:19

Jeg har heller ikk fundet noget, dette jævnførelsesregister kan oplyse om kirkelige handlinger indenfor sognet , Fødsel osv, beklageligvis tror jeg ikke det forefindes et fra FrelserSokkelundKøbenhavnVor Frelser sogn 18561861X .

" Jeg har været i Christiansø kirkebog on-line, og jeg kan finde en Christian født 1823, men han hedder ikke Forst"
Hvem er noteret ved forældrei Christiansø kirkebog on-line,???
du har moderens navn Ane Marie Frost 65 år Norge Enke efter Skipper Frost
det kan måske hjælpe dig videre.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 16:26

Fra DDA.1885 her ser det ud til Chr. Frost er enkemand ??
Senta
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Langebrogade (Lige numre), Christianhavns Kvarter, , Langebrogade Matr. 202B Jacob Holms

Hus nr 32 tv, 57+, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Frost, 67, Enke, Logerende, Arbejdsmand ved Langebro Dampmølle,

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Kilde:
Navn: Christian Frost Køn: M
Alder: 67
Stilling i husstanden: Logerende Civilstand: Enke
Erhverv: Arbejdsmand ved Langebro Dampmølle
Sogn: Langebrogade (Lige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Christianhavns Kvarter
Husstands-/familienr: 57+ Matr.nr/adresse: Langebrogade Matr. 202B Jacob Holms Hus nr 32 tv
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C0496 Løbenr.: 258

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 17:26

Fra DDA. 1845 Christian Frost, 27, Ugift, , Møllerkusk, ergo må de være gift ca.1848 -1849 ??? hvis det er den rigtige Chr. Frost.??
Senta
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Overgaden oven Vandet, , Møllen, 204, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Gotlieb Opperman, 25, Ugift, , Møllersvend,
Frederik Gjede, 24, Ugift, , Møllersvend,
Christian Frost, 27, Ugift, , Møllerkusk,
Peter Emil Reuter, 23, Ugift, , Møllerlærling,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-04 18:11

Flot af senta at finde ham her i Norge:
"
ANDERSEN FROST, Christian   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   17 Dec 1817
   Christening Date:   11 Jan 1818   Recorded in:   Kristiansand, Vest-Agder, Norway
         Collection:   Kristiansand; Den Norske Kirke
   Father:   Anders Christian FROST
   Mother:   Anne CHRISTENSDR
"
Og vi kan sikkert glemme Christiansø, nok forvekslet med Christiansand?

Om Christian:
27 år i 1845 stemmer jo med født dec. 1817,
men:
>alderen passer, 1860-43 år = 1823, død 1899 76 år gammel = 1823.
Har han snydt sig 6 år yngre??

Også den ældste datter Anne Marie stemmer nu, lidt værre med de to ældste sønner???
Svend, der kun holder fri om tirsdagen.

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 24-11-04 18:58

Christiansøs kirkebog 1823 opslag 10, 6/10, jeg kan ikke læse hvad der står.
Har fundet Anne Marie Dorthea Frost i kirkebog on-line Vor Frelser født 7/10 1853, opslag 198, far (møllerkusk) og mor er de samme som Caroline+Kirstine, men der er også et tal, og det er 37 ligesom i kirkebogen Christiansø, Øh.. er det et tilfælde eller en lighed?
For mig ser det ud som om at der står noget med bethlehem, og så er der en klokke der ringer, at min mor engang har fortalt, at der var noget jøde i dem, og derfor fik de en lejlighed i, den hedder læderstræde nu. og det var kun jøder der boede der.
Og så fandt jeg også Morten Grøndorf født 30/12 1861 opslag 117, der er tallet 38, og forøvrigt ligner det en adresse der står under forældre.

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 19:09

Tallet er en henvisning til jævnførelsesregister,det jeg ikke kan finde for Vor Frelser kirke.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 19:28

Jeg tror der, sikker på ,der står Ovenvandet 32 i 1853 og 1861 tallet 37 - 38 er fortsat til jævnførelsesregister .
barnet er døbt d.26 december hvor ? det kan godt være der står Bethlehem kirken , eller måske hjemmedøbt ???? kan ikke helt tyde resten
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 19:34

Det er hvis din Frost ??
Senta
Carl Christian FROST Age At Marriage: 33
Sex: <M>

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: <1818>

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Clara Dorothea Maria FROST Age At Marriage: 23
Marriage: 22 Nov 1851 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M218264
Source Dates: 1838 - 1874
Film or Fiche Number: 44341
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 19:47

Jeg ved ikke om ovenstående er den rigtige ? evt.kan hun hedde Rasmusdatter Frost ??
senta

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 24-11-04 20:58

Jeg har kigget på den med Carl Christian og Clara Dorthea, men der kommer et barn ind der er født i starten af 1861, der er kun lige 9 md i mellem for Morten er født 30/12 1861, så har de godt nok været hurtige, men man kan jo også føde for tidligt, også det at Morten er døbt i maj (syntes jeg der står) 1862 iflg. kirkebogen.

Svend, jeg har fået svar igennem de svenske Rötter, Der er en der har fundet en Jöns Persson Blixt, født Kiaby 1856, flyttet til København 1880 og fortæller om søskene, og hvornår og hvor forældre er døde.

Winnie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-04 21:24

Morten er døbt 18 maj 1862
jeg ved ikke om det er dine ???Carl Christian og Clara Dorthea,??? kun et gæt
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-04 21:26

Så har du jo snart en stor svensk familie,

jeg godkender møllerkusken,
men synes stadig ikke om: Født i Norge 1817 og senere i Danmark ca 1823-24.

Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-04 22:14

Flot klaret senta, men ...
du skriver stadig "Det er hvis din Frost ??"
Det hedder på dansk: "Det er vist (vistnok) din Frost ??"

En af grundene til at jeg for nogen tid siden i anden sammenhæng opfattede dig som UdlandsDansker?
(ikke fordi det generer mig, hvis det er rigtigt er jeg endnu mere imponeret af hvad du kan finde DK).
Kun fordi jeg selv har gentaget tilsvarende fejl mange gange på tysk uden at Germanerne gad rette mig.
(og hvordan skal man så blive bedre/dygtigere?).

Dansk til Engelsk / Tysk:
hvis (såfremt, ifald) = if / wenn
vist (vidstnok, måske) = properly / wahrscheinlich

håber du ikke tager mine rettelser ilde op?
(hope you don' t tresent / nichts für Unguld).

Undskyld Winnie, at jeg kommer med Persson irelevante bemærkninger,
men senta har gentaget det lille ord forkert så mange gange at jeg må reagere.
Svend

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 24-11-04 23:21

Hvis senta ikke er dansk, hvilke jeg tror, for det er da den eneste lille "fejl" der har været
I har begge været en stor hjælp, Jeg har tænkt hvor I har den interesse fra. At hjælpe andre?
Jeg har selv "kun" fundet mine børns familie, Løber (Dragør) tilbage til ca 1753, Det var nemt, fordi de hed det samme og alle boede i Dragør.
Min far har interesseret sig for slægtforskning i mange år, inden han døede, men det var før PC-alderen, så han kom kun tilbage til ca 1740. i sin egen slægt.
Jeg ville så fortsætte, valgte min mors side, for at få lidt af alt, i første omgang.
Har lært meget af jer. Endnu en gang tak.
Nu skal jeg bare finde ud af hvordan man søger i Norge. Og så kan det være at jeg skulle lære at læse den skrift de har i kirkebøgerne.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-04 08:56

Kopieret
"hvad du kan finde i DK"
Et gammelt ordsprog " søg så skal du finde svar "
det gælder for alt i livet og på nettet osv.

"hvordan man søger i Norge"
Du kan søge på Google , skriv bare genealogi Norge , der kommer mange sider frem med henvisning til slægtsforskning i Norge.

Held og lykke
Senta

Derudover er der her et par adresser
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp, bare vælg Norway så får du data kun fra Norge.

http://www.kulturnett.no/

Samtidig er der denne adresse
http://www.gencircles.com/globaltree/gosearch?gc_f=&gc_l=frost&Go.x=17&Go.y=15

der er en del med navnet Frost , men desværre kun fra USA.

adresserne er fra Google
http://www.dis-norge.no/genress/index.php?todo=visKategori&kid=99999
http://www.disnorge.no/

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-04 15:25

Søg på navnet Jöns Persson,på denne adresse , det kan være du kan finde aner til din Jöns Persson her.
senta
http://www.gencircles.com/globaltree/gosearch?f=J%F6ns&l=+Persson&offset=30&id=3395162569

Godkendelse af svar
Fra : wlo

Dato : 05-12-04 13:18

Tak for svaret svendgiversen.