/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
En hippie hue
Fra : JacobS.
Vist : 1350 gange
10 point
Dato : 21-11-04 22:01

Hej.

JEg er en dreng på 15 år som er en del hppie-agtig i mit tøj, og det er mange af mine venner også.

Jeg har set nogle gå med nogle store huer som bukker omme i nakken! enten med en sikkerhedsnål eller sådan noget!

Jeg har forstillet mig at hvis man skulle strikke en skulle man vil bare lave en lidt stor hue i vidden og så bare lang, så bukker den vil af sig selv, eller hva?

er der nogle som kender den her hue som jeg har set og ved hvordan man strikker den?

På forhånd tak!

JacobS.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 21-11-04 22:07

En Nissehue

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 21-11-04 22:10

NEJ!!!!!!!!! jeg køber det meste af mit tøj i genbrug og alle dem som har den her hue gør det også!

den er lidt lang i det og fordi den er så lang bukker den også i nakken!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 21-11-04 22:15

Jeg tror det er sådan en hue der hedder en baskerhue.
Prøv at søg på det ord.
mvh dova

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 21-11-04 22:19

Hej dova, nej det er ikke en baskerhue men den ligner lidt den jeg har set!

Det er lidt svært at forklare hvordan den ser ud fordi at den er lidt special, jeg tror man skal have den der "genbrugs stil" for at vide hvad det er jeg snakker om!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 21-11-04 23:08

Kan du ikke sende et billede??

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-11-04 23:52

hvordan ser den ellers ud. bukket op i panden? øreklapper? pulden flad eller spids? kvast?

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 22-11-04 10:54

Er det ikke sådan en "jamaica"-hue, som man f.eks. ser i Energi-reklamerne med Anders Lund Madsen, det er de der reggae folk der har dem på...de er i hvert fald hippi agtige!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-11-04 18:19

Jeg kan ikke beskrive det bedre. Kun at det er en stor alpe hue bag til.

Jeg tror jeg har fundet ud af noget. jeg tror bare at jeg strikker en alm. hue bare med elestik ved åbningen og gør den lidt bredde og længere!

Det bliver sku svært at gi point!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-11-04 19:23

det er uden tvivl en baskerhue i overstørrelse.
held og lykke med pindene.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 22-11-04 19:43

Kan vi ikke dele alle sammen??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-04 00:34

Prøv nu at tjekke det her link, og se bort fra at hatten sidder på siden af hovedet
http://visc.dk/projekter.php?t=37

mvh dova

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 23-11-04 16:43

Nope det er ikke en baskerhue!

Kan man dele point? nej den der har besvaret mit spørgsmål bedst får dem, så...................
Det bliver dova

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 23-11-04 16:44

Tak for svaret dova.