/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvordan "Låser" jeg min nye danfoss term~
Fra : Bragesvej
Vist : 10205 gange
10 point
Dato : 21-11-04 21:38

Jeg har købt nye danfoss termostater til 1 salen.

Man kan låse den med en "Stift" så den feks max går til 2, der sider to stifter i bunden man kan med besvær trække ud, jeg går ud fra at det er den ene jeg kun skal bruge, nu er spørsmålet hvor skal den så ind for at låse ved position 2 ?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-11-04 22:44

Hej - Hej så er vi her igen Bragesvej ! Du må lige forklare lidt mere, hvad er det for en type termostat du har købt ? Sikkert RA-FN (og så et nummer 10 / 15 eller måske 20-25) Der sidder to stifter i bunden ??? skriver du, du må mene i "bunden" af ventilhovedet (termostaten) ikke ventilen.
Typerne RA-U og RA-UR forindstilles begge på ventilen, men de bruges mest til større anlæg (industri m.m.)
Den førstnævnte type RA-FN indstilles i følerhovedet, måske nogle små stifter som du skriver, jeg mener nu det er en ring med små hakker i som kan løftes lidt op og drejes ? Beskriv lige de termostater lidt nærmere. Der står også et typenavn på embalagen.
Benny

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 21-11-04 22:45

De to stifter i bunden gir´dig mulighed for at f.eks. låse føleren mellem 2 og 3. Du undgår så at andre skruer fuldt op, f.eks. dine børn.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-11-04 23:39

Hej igen som joeson siger der er to stifter i bunden, men hvordan og hvor sættes de ind?
Benny modelen er nr 4 fra venstre : http://varme.danfoss.dk/pcmfiles/14/danish_cd/radiatortermostater.asp?menuuid=60903541-9830-45da-a33d-587971ead7cd&menuid=20

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 10 point
Dato : 22-11-04 00:14

OK - Bragesvej ! Der sidder ganske rigtigt to små "ryttere" på undersiden af følerhovedet, du må prøve dig lidt frem hvor meget du skal flytte dem. Den ene skal sidde ved mærket (en lille trekant) og så kan du med den anden bestemme hvor meget ventilen kan åbnes. Indstillingen bliver "låst" ¨når du trykker føleren på ventilen. Du kan se fremgangsmåden på dette link:
http://varme.danfoss.dk/PCMLiterature/Showfile.asp?FileID=3441
Du ruller ned på side 2 der hvor der står Begrænsning og blokering. Det er ikke så svært, men prøv dig lidt frem, hvor de skal sidde for at det passer med at kunne åbne til ca. 2.
held og lykke med det Benny

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-11-04 14:28

Tak for svaret bennymanden.