/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvorfor lagger min computer i spil?
Fra : steno
Vist : 1679 gange
100 point
Dato : 21-11-04 20:34

Hej jeg har lige købt det nye Need for speed underground 2, men jeg er løbet ind i nogle problemer for når jeg er inde i spillet
lagger det så det næsten er umuligt at styre, på trods af jeg har følgende i min com
Intel 1.7 Processor
632MB DDRRAM
64MB Intel 82845G grafikkort. jeg har endda prøvet at sætte grafik indstillingerne til de lavest mulige indstillinger men den lagger stadig .
Men jeg har prøvet det på min brors com og der virker det fint og hans pc er kun
1ghz processor
384mb ram
32 mb GeForce 2 grafikkort
..
jeg har prøvet at opdatere mine drivere men virker stadig ikke ... er der ikke en løsning ???
Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-11-04 20:59

hvis dit c drev er "fyldt op" kan det være problemet man skal som en tommelfinger regel ha det samme antal mb fri som man har ram i sim pc dvs i dit tilfælde 632 mb fri plads på c drevet prøv også at defragmentere din pc

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 21-11-04 21:35

Måske har du en virus eller noget det trækker din pc ned! Hvis du har windows xp så luk alle programmer og prøv at trykke "Ctrl --> Alt --> Delete" Samtidig nu kommer der et vindue op i bunden i det står der cpu brug skriv lige hvad der står der hvis den er over 30 % er det næsten sikkert du har en virus!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-11-04 23:06

Nogen computere er bare syge. Min har det heller ikke for godt.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-11-04 23:22

min pc ligger og svinger mellem 1 og 4 % i CPU Forbruget så det kan ikke være det, jeg har scannet den for både virus, adwares og spywares + jeg har scannet min registreringsdatabase igennem.
og jeg har ca 15GB fri på min harddisk så det kan vidst ikk være det, og selve Pcen kører også fint og hurtigt det er kun når jeg går ind i spil at den har problemer. så det er kun grafik der lagger, men mit grafikkort er jo ellers dobbelt så kraftigt som minimumskravet for lige det spil, og som sagt virker på grafikkort som før nævnte,

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 22-11-04 00:04

Har du andet åbent på samme tid ?

Min messenger forstyrrer bl.a hvis jeg spiller online, og så er det ikke længere computeren men internetfobindelsen det er galt med .. men der er altså også meget stor forskel på grafikkort.

Rune

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-11-04 00:12

Men jeg har prøvet at lukke alle åbne programmer, så det kan ikke være noget med det .. men det jeg tænkte på var om man ikk ku få en driver opdatering til Need for speed Underground 2 så det understøtter mit grafikkort for hvis jeg læser EAs issues står der at den kun er testet på ATI og Nvidia ....

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 22-11-04 07:46

Okay nu ved jeg ikke det helt store om grafikkort men det er bare et forslag i readme filen står der:

ATI Radeon 7500 eller stører
NVIDIA GeForce2 eller stører

altså mit gæt er næsten det samme som du selv har gættet dig til men kan det ikke skyldes at "64MB Intel 82845G" grafikkort er dårligere end de to overstående som er på krævet og altså grunden til at det kan køre på din brors er jo at han lige præcis har et Geforce2 som er minimum kravende! Så mit råd er køb dig et andet graffikkort hvis du vil spille spillet! Er der nogle der giver mig ret i min terori????

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-11-04 18:22

du kunne jo lige prøve at låne din bror grafikkort hvis det så kører fint så har du fundet problemet

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-11-04 00:11

Ja det har jeg også tænkt mig at prøve.. men feks i Soldier of fortune 2 Double Helix laver den også lag, og det er da et rimelig gammelt spil...

Accepteret svar
Fra : Zonet

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-06 16:25

...

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 14-01-06 16:34

Tak