/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan komprimerer jeg? DivX? Program?
Fra : Tobster
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 21-11-04 17:26

Hej! Jeg har optaget et tv-ptogram som jeg gerne vil have komprimeret til DivX eller Xvid.

Jeg har filmen på mit digital kamera og har rippet det via "Pinnacle Studio 9".
Den har automatisk brugt følgende codec: "PICVideo MJPEG Compressor"
- er ikke helt tilfreds med kvaliteten, men når jeg vælger de andre nævnte codecs i programmet, kan den ikke rippe det? Jeg har valgt "Bedste" under kvalitet.
Hvad gør jeg for at lave et bedre rip? codecs mm????

Næste skridt er så når den er rippet i den kvalitet som jeg vil have det:
Hvilket codec skal jeg så bruge til at konvertere den til DivX?
Og er der et program der er godt til det eller kan jeg bruge Pinnacle Studio 9 her?

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 21-11-04 17:53

er det et digitalt video kamera? hvis det er et dvd format vil jeg råde dig til at bruge programmet super dvd ripper, det kan copiere video filer ned til avi, og mpeg2, og mpeg4 format, også divx og xvid.
http://www.dvdtodivx.net/

hvis det ikke er en dvd, men et andet format fra dit kamera kan du bruge avoneproavi:
http://www.tucows.com/preview/341331.html

en alternativ mulighed er at gå ind på www.videohelp.com

hilsen Kazinka

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 21-11-04 17:56

Ja jeg har optaget det på mit digitale kamera via de medgælgende kamera...