/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsinket blæser i BMW 320I
Fra : biltyve_stinker
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 21-11-04 13:04

Min gamle bimmer fra 86 kører egentlig helt fint, meeen
Her på det sidste er blæseren begyndt at strejke.
Den blæser slet ikke, hverken kold eller varm luft før at den har kørt 10-15 min og er blevet varmet op.
Efter det virker den helt normalt, ingen problemer.
Det er bare lidt træls når ruden dugger til når jeg skal på arbejde

Håber at jeg kan få noget hjælp, derude, tak

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 21-11-04 13:36

Der er vel ikke andet for end at du må finde en anden blæser/varmeapparat ved en hugger, -det kunne jo tyde på at lejeren var trætte/opslidte.

Kommentar
Fra : ibmdv

Dato : 21-11-04 18:04

Det tyder på en dårlig forbindelse. Prøv at sætte tændning på bilen,tænde blæseren,når den er kold. Derefter slår du et par slag med hånden på
blæseren,og den vil sansynligvis gå igang. Det er så opslidt kul i blæseren,som
kan udskiftes.Hvis den stadig ikke kører,prøv samme metode ved sikringer og kontakt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-11-04 22:59

hej ibmdv,
det var et nemt og godt fejlfindingsråd. Mindst FIRE stjerner

H-J

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 22-11-04 17:47

Fugt i kontakten, prøv at give en en gang "kontaktspray" det hjalp på min i sin tid

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 23-11-04 07:25

Til banzon
Mener du kontakten inde i kabinen?
Jeg gav hele motorrummet en gang spray, kan det passe det hedder Pronto?

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 23-11-04 18:08

Ja det kan godt passe

Pronto er fugtfortrængende spray, det virker bedst hvis du aftørre alle emner først, men det var ikke det jeg mente, jeg mente kontakt-spray.

Det bruges f.eks. til radio/tv-apperater hvis der er dårlig kontakt mellem emnerne, f.eks. hvis du har en forstærker som "skratter" når du skruer op/ned.

Hvis du har et problem med en kontakt inde i bilen, kan du så sprøjte det ind i kontakten, det giver i de fleste tilfælde nyt liv til kontakten

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 23-11-04 21:08

Ok, jamen det vil jeg da prøve imorgen.
Skal nok lige give besked om resultatet