/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
isolering af hus
Fra : eltigro
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 21-11-04 11:21

Hej
Et hurtigt spm. som forhåbentlig en af jer handymænd kan svare på!
Når man isolerer et hus - indvendig isolering omkring ydervægge - hvor meget glasuld skal der da bruges? Er der regler for dette?

Hvad kan man forvente forskellen på varmeudgiften vil være hvis man putter 100mm på ift. f.eks. 200mm?

Hvad er reglerne for loftet.

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-11-04 11:29

Hej eltrigo !
På denne side kan du se firmaets tip til hvordan du gør, og ved at klikke rundt på tegningen med din mus kan du også få lidt at vide om hvor meget det er tilrådeligt at efterisolere:
http://www.rockwool.dk/sw49090.asp

........ en hovedregel er min. 200 mm på loftet og 100 mm på ydervægge.

god fornøjelse med det Benny

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-11-04 11:52

der er ikke bare regler - der er lovkrav:

http://www.ebst.dk/byggelovning_enfamilieshuse

det er nok ikke noget der umiddelbart kan svares på - om man sparer penge. det kommer an på hvad du vil isolerer med og hvilken varmeinstalation du har.

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-04 20:20

Hej

Spørgsmål er afhængig af flere faktorer

1. Isoleringsudgifter
2. Isoleringsmateriale ( lambda værdi)
3. Hvad brændsel du fyrer med
4. udførelsen af isoleringsarbejdet ( kvalitet )
5. styring af varmen ( natsænkning , udeføleranlæg )
6. muligheder for efterisolerin (kan være et problem i ældre huse )
prøv beregningsprogrammet her (tager ikke hensyn på alt)
www.rockwool.dk/sw8741.asp
mvh

Godkendelse af svar
Fra : eltigro

Dato : 28-11-04 22:12

Tak for svaret jej123.