/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP! - Hvorn gør man!?
Fra : matiasnykfyahoo.dk
Vist : 397 gange
240 point
Dato : 21-11-04 00:16

Man kan låne musik på nettet, fra biblioteket, som sletter sig selv efter 1dag eller en uge..

Hvorn gør man så de ikk esletter sig selv!+ - Jeg ved der er en måde.. men hvilken :D

- Det er lette 240 point, skal bare ha et link til en guide eller noget :)

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 250 point
Dato : 21-11-04 00:27

hmmmm siden du alligevel er på vej til at begå ulovligheder, hvorfor henter du det så ikke bare med et p2p program hehe
med mindre du er så voldparanoid at tro at apg kommer efter dig så ;)

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 21-11-04 00:28

Hehe, der er ting på biblioteket jeg godt vil vove at påstå er umulige at finde med et p2p program :P

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 21-11-04 01:21

Du kan læse mere om det her:
https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik/Udlaan?action=about

Du skal en tur ned på dit lokale bibliotek og høre ad, og oprette dig som bruger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-04 08:12
Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 21-11-04 10:58

Jeg håber sørme ikke kopipolitiet kigger med her.
Næste gang du skriver, vil du så ikke nok være så forfærdelig venlig at skrive, hvad problemet er.
Alle brugere af listen behøver jo hjæææælp!
Her kunne du fx. have skrevet netmusik, kopi af bibliotekets...
Venlig hilsen fra en meget gammel bibliotekar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-04 11:22

HansJensen41 -> Selvfølgelig kigger APG os over skulderen. Det er et offentligt forum ...og noget skal de jo lave

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 21-11-04 13:57

hvis man godt må kopiere bibliotekets musik, til eget forbrug, så må man vel også kopiere det man låner over nettet? - kopiere/gøre så det ikke sletter sig selv, what ever. :)

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 25-11-04 02:55

Man må ikke kopier bibliotekes musik mere:
http://www.kum.dk/sw5386.asp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 07:57

matiasnykfyahoo.dk -> Som du kunne læse både i mit link Fra : molokyle Dato : 21-11-04 08:12 og i linket fra Dr_Dydendak :

Citat
Lovlige kopier
Du må gerne:

Kopiere et værk, som kunstneren eller ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere
Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre)
Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads
Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden, og til din discman, pc eller mp3-afspiller
Kopiere en lånt cd/dvd/lp/mc, hvis kopieringen sker på et analogt medie (kassettebånd eller videobånd)
Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke
Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc
Bryde en dvd-regionskode.

Ulovlige kopier
Du må ikke:

Kopiere en kopi-cd eller kopi-dvd, når du har fået/lånt kopien af andre
Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven
Kopiere en cd/dvd/lp/mc lånt på biblioteket
Kopiere en lejet dvd fra en videobutik
Kopiere værker hentet på nettet, når de er lagt ud uden kunstnerens eller ophavsmandens samtykke
Forære kopien af en cd/dvd væk
Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd
Sende en digital kopi via din e-mail
Bryde en kopispærring for at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.

..og faktisk kunne jeg være bedøvende, hvad du og andre har tænkt sig, men Kandu.dk har utrykkeligt udtalt at ulovligheder ikke accepteres her på sitet og vil kunne føre til udlevering af navn, adresse og e-mail til rette myndigheder, hvis det alligevel finder sted. Dette gælder selvfølgelig også opfordring til ulovligheder ....bruuno117 !!!

Så mine indlæg skal ikke opfattes som mavesure opstød, men blot som en hjælp til at benytte dette site efter hensigten. Betingelser for brug af Kandu.dk kan læses her : http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 26-11-04 15:28

molokyle..

- bruuno117 var hvad der var tættest på et svar, så det er da ham der løber af med pointene.. :P

Godkendelse af svar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 26-11-04 15:29

Tak for svaret bruuno117.

.. må jo bare finde et p2p program som du siger :)