/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hercules Grafikkort
Fra : larshans
Vist : 323 gange
200 point
Dato : 20-11-04 23:30

Jeg prøver at installere et Hercules 64 Mb grafikkort i min 1200mhz Amd duron...Når jeg installere driveren "sidste nye " går skærmen i sort lige før driveren er installeret færdig. Den har ikke haft et grafikkort før så der skulle ikke være nogen gammel driver. I manualen står der godtnok at det skal være Nvidia grafikkort MEN....men...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-11-04 23:36

Har den ikk ehaft grafikkort før? Så kan den da ikke have været i brug. mhz Duron lyder jo ikk eny så det lyder lidt mystisk for det er vel ikke sådan at der er et grafikkort indbygget i motherboardet, og dermed oplever du både kort og driverkonflikt??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 01:01

prøv de sidste nye drivere fra www.nvidia.com

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 21-11-04 01:14

ja, som opfølgning til BjarneD.. _Har du slået onboard grafik fra i Bios?

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 21-11-04 09:37

Jo den har kørt med onbbord grafikkort. og når jeg sætter Hercules procpet 4500 64 mb, deri så viser bios at den ikke bruger onbord grafik længere, så det skulle jo være OK . når jeg så tænder PC. skriver den fundet ny hardware så begynder jeg at installere driveren,,,,, og så når driveren næsten er installeret slukker skærmen. I manualen skriver de at det skal være Only NVIDIA 4*AGP.????, og jeg tror at hercules kortet kun er 2*AGP, kan det betyde noget??????...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-11-04 11:57

Når der har været installeret et Nvidia grafikkkort skal NVidia driveren afinstalleres både som program og som driver.

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 21-11-04 12:30

Jamen der har ikke været installeret Nvidia kort, jeg har kun kørt med det onboard grafikkort der er i PCen, og det var bare en SIS et eller andet driver.......

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 21-11-04 12:34

Det jeg mener med der står only NVIDIA grafikkort 4*AGP, er i manualen til bundkortet.........

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-11-04 12:38

Du må have misforstået et eller andet.
Prøv at installere og køre dette program som kan fortælle hvad du har på maskinen:
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 13:37

Prøv lige Everest som Bjarne linker til!! Smid lige motherboardets navn ind her!! Det kunne meget vel være en bios opdatering der skal til! Hvilket styresystem kører du med?

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 21-11-04 16:53

Det var lidt af nogle oplysninger man får på det link. jeg køre XP, der står mit motherboard hedder ECS K7 SEM Authentic AMD. BIOS Ver 3,0a 11/16/2002..Avard bios PA Bios V.600PG.... O.S.V ...MEN der står også at grafikkortet kører 2*AGP og i bundkort manualen står der at et grafikkort skal være 4*AGP, kan det være fejlen????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 20:05

Ja! Men det kan være at en bios update kan løse problemet!

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 21-11-04 20:14

bios update,, er det ikke svært!!! jeg er nemmerlig ikke nogen expert,,,

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 21:35

Ikke svært! Men nervepirrende, hvis man bor et sted hvor strømmen tit går

Ok! Dit grafikkort er 2X mens motherboardet kræver mindst 4X? Er det rigtig forstået?

Det kan man nok ikke løse ved en bios opgradering!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 21:38

Har lige været inde og kigge på dit kort! Det der står er at det understøtter op til agp X4, så vidt jeg kan se!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-11-04 22:20

Det burde bestemt ikke være der problemet ligger. Jeg har anvendt grafikkort hvor AGP hastigheden har været både for stor og for lille uden, at det har givet anledning til problemer ved almindeligt brug.
Jeg tror stadig at der er tale om en driverkonflikt, men det er lidt svært at foreslå andet end at få afinstalleret alle mulige grafikkort drivere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 22:24

Jeg har faktisk været ude for et herkules kort hvor man blev nødt til at opdatere bios for at få det til at virke! Hvis man brugte XP! Godt nok et andet bundkort!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-11-04 22:26

XP knyx igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-04 22:35

Ja eller Hercules!

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 24-11-04 17:31

Ja så køre den igen jeg gik hvis ind hvor jeg ikke skulle havde været inde så pc`en gik helt i sort og skulle have 1ste hjælp i mellemtiden har jeg byttet med en der havde et nvidia Gforc 2 kort satte det i og så havde jeg en "ny" pc han satte Hercules i sin og den kørte bare !!!!!