/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Små sorte fluer/bananfluer. HJÆLP!!!!!!!~
Fra : Mone
Vist : 7829 gange
200 point
Dato : 04-08-02 13:21

Hej.

JEG ER VED AT BLIVE SINDSYG!!!!!!!!!!!!!!!!

Hver gang jeg åbner min hoveddør, bliver jeg bombarderet at 7 mill. (tror jeg) små
bitte sorte fluer.

Jeg har siddet og kigget rundt herinde om bananfluer, små sorte fluer, sorte fluer osv. men det jeg har fundet handler alt sammen om fluer indendørs, og jeg har fundet ud af, at det skyldes, at planterne bliver vandet for meget.

Meeen (mine-åhhhh) fluer er UDENFOR, så det må jo være på grund af alt det regn vi har fået. Så nu er mit spørgsmål.

HVAD SKAL JEG GØRE FOR AT KOMME AF MED DEM????

De er overalt på min taresse, så jeg ikke kan være der, og jeg kan ikke have min dør åben, for så kommer de i mill. vis. Skal jeg smide mine planter ud som jeg har stående på taressen (de står i krukker), eller hvad skal jeg gøre????

Hurtig HJÆLP ønskes, INDEN JEG BLIVER INDLAGT

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-08-02 13:57

Hej Hooney

Det er værst begge steder, og så er det jo desværre lidt for sent at tage planterne ind. Men jeg kunne jo have tænkt på det inden al vandet væltede ned

Jeg vil fluks imorgen når forretningerne åbner drøne ned til det første supermarked og købe alt hvad købes kan, så jeg kan afprøve dit forslag.

Jeg kan ikke flytte planterne længere væk, for jeg bor i en endelejlighed, og min terasse er meget lille, så jeg tror ikke det vil hjælpe mig.

Venlig hilsen
Mone
Tak for "sympatien"

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-08-02 13:58

Hej Mone,

du ku muligvis også tjene penge på dem...
http://www.akva-net.subnet.dk/bananflue.htm
de ser ud til at være en Akvarie delikatesse... nej spøg til side...

der er et dokument omkring Bananfluer fra "Statens Skadedyrlaboratoriums" side her... -->
http://www.dpil.dk/pdf/bananfluer0606.pdf
(højreklik og gem som) kræver Adobes Acrobat Reader...

hvis det ikke virker, ka' du gå herind på denne side hvor den er fra... -->
http://www.dpil.dk/frames/spom_frm.htm
der er også flere ting mht. andre insekter...

ellers ka' du prøve at kontakte dem fra Skadedyr's guiden her... -->
http://www.skadedyr-guide.dk/skadedyrsguide/seek/bananfluer.shtml

der er også nogen her der har stillet et nogenlunde samme spørgsmål... "Hvordan slipper vi af med bananfluer?"... -->
http://www.wolsing.dk/brevkassen/vis.cgi?46

der er også et middel mod Bananafluer her... "Trinol W1 FLUE-MIDDEL"... -->
http://www.trinol.dk/showpage.asp?ID=39

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-08-02 14:05

Hej igen,

glemte lige det her...

har du forresten en kompostbunke ude i haven eller noget lignende?

der bliver nævnt noget omkring Banana Terroristerne her i... -->
http://kara.kompostering.dk/goderaad2.phtml

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mango

Dato : 05-08-02 09:46

Hmm..jeg sidder og tænker på om ikke det er de der Tordenfluer som vi alle har været bombarderet med her i den sidste tid? Er det dem som kravler ind bag glassene på billeder og sidder alle vegne i vindueskarme osv.?
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-08-02 13:43

Hej Mango

YEP det er liiiiiiiiiiiige nøjagtig hvad det er.

Men det ser ud til at det har ordnet sig selv, nu hvor det ikke
regner mere, for idag er der ikke nogen.

Naturen er lunefuld

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-08-02 13:49

Nu ved jeg altså ikke hvad det var jeg fik lavet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det ser da meeeeeget mærkeligt ud.

SORRY

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-08-02 13:53

Åhhhh for resten strarup...............

Hvis de skulle finde på at vende tilbage (håber det ikke), så tror jeg
at jeg vil bruge det første link du gav mig, for tænk hvis man kunne
blive millionær udi FLUER ) det ku' da være fedt ik'???

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 200 point
Dato : 05-08-02 14:26

Hej Mone
Jamen hvis det er dem, kan du ikke gøre andet end holde vinduer og døre forsvarligt lukkede, for de kommer når der er meget varmt og med høj luftfugtighed. ....og du er ikke den eneste der er ved at blive idiot af dem *GGG*
Mange venlige
hilsner Mango

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 05-08-02 16:56

Tak for svaret mango.

Jeg er utroligt glad for at jeg IKKE er ALENE om at blive "sindsyg"

Ha' en fortsat god sommer, og så håber vi det holder tørt, så vi bliver
fri for de små "sataner" !!!!!!!!!!!!!! )

Mange varme sommerhilsner
Mone