/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælp til vægtforøgelse - for tynd!
Fra : punkler
Vist : 5716 gange
100 point
Dato : 20-11-04 20:11

Halløjsa

Jeg er en mandsperson, 180 høj og KUN 60 kg. - Hvad gør jeg?!

Ja, ændre dine kost vaner... bla... bla... bla... Det er jeg snart træt af at høre... Det virker ikke!
Har både været hos en diætist (eller hvad det nu hedder) og fået opstillet en kostplan - som jeg har fulgt til punkt og prikke! - som sagt - "det virker ikke!"

Nu er jeg så begyndt i motionscenter 3 gange ugentligt (sidste håb), hvorefter jeg nu VIL tage på, hertil har jeg erfaret, at man skal spise noget der hedder "Weight Gainer" (også kaldet WG)... Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge... Kan i hjælpe mig med nogle specifikke produkter??
I er også velkommen til at komme med egne erfaringer.

Jeg har fundet følgende, hvad siger i til det?
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=1163&vare_id=360137
og
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=1163&vare_id=317561

På forhånd tak!

PS. Ja jeg har søgt på tideligere indlæg.

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-11-04 20:37

Hej punkler
Jeg har samme problem som dig. jeg er en pige 24 år højde 168 og vejer 46
Dvs at jeg ca. vejer 15 kg for lidt :S

Hvis jeg skal tage på (hvilket ikke bliver meget) Skal jeg leve et sundt liv :S ! Spise 6-8 måltider om dagen, og få enormt meget motion.
Isåfald kan det være jeg tager 4 kg på MAX
Har ikke så meget andet at sige end, hold dig fra smøger, og kaffe.
Og sørg for at være glad i din hverdag. det skaber nemlig appetit.
jeg tror ikke du kan tage fedt på....du kan kun tage muskler på,,,så lav noget der giver dig muskler.

hvor gammel er du ?

Hvis du er under 20 år kan du jo godt regne med at du nok med tiden tager lidt mere på.

Gå ud fra at det som gør andre fede gør dig tynd.
Lyder måske underligt, men iogmed du ikke kan tage fedt på, er du nød til at spise noget som giver musker.
Nærmest samme kostpland som en der skal tabe sig.
Din må bare godt indholde kalorier.... jo flere jo beder.
Men eller samme prænsip som hvis man er for tyk.

Håber du kan få det ændret, da det er ligeså stor en iritation at være for tynd, som at være for tyk.
Det kan detsvære være svært for mange at forstå.
Og nogle kan enda komme til at komme med væmmelige udtagelser, såsom: Føj hvor er du tynd.... Man kan jo se dine riben...AAddd
Spis dog noget mad, er du syg eller hvad ??
Puha,,,,,jeg for helt myre kryp af og se på hvor tynd du er,,,det ligner jo du er ved at knække.

Idioter.

Bare sig noget til dem Thomas !

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-11-04 20:41

ang. dine links.
Det er jo bare protein drik. Se på prisen .....Gisp !
Du kan blande noget selv der smager meget bedre......for det der smager af buha...
Bland piskefløde og kærnemælk sammen med vanilie og sukker.
Tilsæt evt yougert.
Det er stort set den samme blanding som de har brugt. Om ikke andet virker den nok ikke bedre end det her...
hvertfald ikke så meget så den bliver SÅ mange penge hver :S

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 21:02

Jeg er over 20, men har højt stofskifte, hvilket nok har skylden...
Jeg hverken ryger eller drikker kaffe... Med hensyn til at folk kommer med dumme kommentarer, irritere det mig ikke så meget længere som før, men du har ret - idioter!.
Det at jeg vil tage på, er sådan set et opgør med mig selv!
Jeg har talt med min læge om problemet, hun mener også jeg bør kigge på noget "pulver værk". Dog skulle jeg ikke sige, at det kom fra hende...
Jeg har tænkt mig at prøve pulver et stykke til (1-2 mrd.), hvis det ikke virker vil jeg selvfølgelig droppe det. Men jeg har sat mig et mål, hvilket er 10 kg. inden sommerferien, dette vil ikke kunne lade sig gøre uden hjælp fra tilskud.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 21:57

Hej Punkler

Prøv engang at kikke på denne side..jeg har selv været for tynd..meen efter at jeg har rundet de 40 og er holdt med at ryge..hmm så skal jeg passe på.

www.vitamindoktoren.dk

Og nej det handler ikke om vitaminer..men giv dig selv lidt tid til at kikke den igennem..det er ret interresant.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-11-04 22:31

Drik noget cola og spis nogen chips.. Det hjapl med mig..
Nu har du et BMI på 18,51 hvilket jo er mere end godt.
Nogen siger at det normale ligger fra 18,5 til 24,99, og andre siger 19-24,99.. Såå... du er ikke så undervægtig endda.
Jeg ligger heller ikke højt. Ca. 55-60 kg og jeg er 1,84m høj.. Desuden er undervægt ikke specielt farligt.

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-04 22:34

mango> Dit link virker ikke... er det den her du vil vide? www.vitamindoktor.com

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 22:44

ting27..ja tusind tak..det var nemlig liige den

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 22:50

som sagt jeg har været igennem mange forskellige forøg på at forøge min vægt, intet indtil nu har hjulpet... ting27 - du siger jeg skal drikke cola og spise chips -> dette er jeg blevet frarådet... Jeg ville også mene det var en god ting, da der trods alt er meget fedtindholdigt - men nej...
Nå, men håber der kommer nogel anmeldelser på WG produkter...

Mango, dit link virker ikke, er det den side ting27 henviser til?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 22:52

der fik jeg vidst svaret

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 22:55

ved du hvilken blodtype du er?..det har nemlig mere relevans end man tror.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-11-04 22:55

Du skal i hvert fald ikke begynde på usunde spisevaner for, at danne lidt fedt. Usunde spisevaner vil ikke gavne og så er det endda ikke sikkert at du tager på, men du kunne jo begynde at styrketræne, cykle og svømme så vil du få mere muskelfylde og dermed større vægt og et mere fyldigt udseende.
Lad endelig være med at gøre noget på grund af nogens mening, men du ville helt sikker have godt af lidt mere muskelfylde. Da jeg var på din alder, med samme højde, men 12 kg. tungere og jeg var mager med gode muskler fra fysisk arbejde.
Altså fysisk anstrengelse og så gerne med en almindelig proteinrig kost og bestemt ingen vidunder drikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-04 23:07

Gå ud fra at det som gør andre fede gør dig tynd som trinethk skriver er ganske rigtigt - mange har erfaret det - også når de brugte "pulver" - slankemiddel - og så drik sødmælk - ikke fløde - underligt nok men sådan er det bare.
Træning og hvad der øger din muskelmasse gør jo også sit.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 23:13

Med motionscenter mente jeg egentlig styrketræning, så ja det er jeg begyndt med... Så jeg er aktiv... Men det har jeg ikke været længe... Det er også grunden til at jeg har fået den (måske underlige) idé om, at jeg skal have noget WG. Min "træner" i centeret foreslog det også - så det virker meget "normalt"...
Med hensyn til min blodtype: nej det ved faktisk jeg ikke (lidt pinligt :p )
- er det bare mig, eller er KANDU utrolig langsom for tiden?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-11-04 23:26

punkler> Jeg tror det er de færeste der kender deres blodtype. Jeg gør selvfølgelig heller ikke.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 23:27

du kan købe noget der hedder "Eldonkort" hos Matas eller apotektet eller helsekostforretninger.
Det er et kit, hvor du kan bestemme din blodtype.
Men hvis du er belvet opereret kan du ringe til din læge og få det oplyst..du kan også få det testet hvis du bliver bloddonor..og hos din læge.

Så der er mange muligheder.

det korrekte link er: www.vitamindoktor.com

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 23:35

Mango -> Faktisk en god pointe du ko med dér... Jeg vidste ikke at éns blobtype, har noget med en god kost at gøre!... Har lige læst det inde på www.vitamindoktor.com - faktisk meget interessant...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 23:35

Mango -> Faktisk en god pointe du kom med dér... Jeg vidste ikke at éns blobtype, har noget med en god kost at gøre!... Har lige læst det inde på www.vitamindoktor.com - faktisk meget interessant...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 23:40

det er jeg glad for at du gjorde..jeg har selv en søn som er ret tynd..og jeg har fodret ham med sødmælk og smør..og han tager ikke et gram på..nu prøver vi så med blodtypekosten..og jeg er da spændt på hvordan det går..
Du kan evt. holde denne tråd åben, så kan vi jo udveksle erfaringer?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 23:43

ja det vil jeg nok gøre... Jeg prøver også det pulver jeg talte om tidligere her i aften, hvis det virker, skal jeg nok lige give besked også om evt. ulemper...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 23:47

ja, men tjek din blodtype først..ellers er det evt. penge ud af vinduet..og det ville da være træls..
for det betyder en del hvilke proteiner du kan "modtage"..om det er soya eller via kød..

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-11-04 23:54

Ja vil jeg gøre, min kæreste arbejder i Matas, så hun burde vide hvad jeg skal have...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-11-04 00:04

jamen så er det jo pærelet..hun ved det da.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-11-04 00:24

mango> Bare ikke smart hvis man er overfølsom overfor mælkeprotein, hvilket mange jo er.
Hvis man skal teste blodtype skal man jo til lægen..!!!!!1 og nåle og sådan noget ik?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-11-04 00:32

ting27..prøv lige at læse hvad der står på det link..nahh det er da et lille prik man skal have..der skal jo blod til..men det er ikke selmt.

nej det der Eldonkort..det er en smart lille tingenst man bruger..og det er ret smertefrit.

og ja der er forskel på om man kan "tåle" mælk eller om man får det fulde udbytte af mælk...det er nemlig det blodtypekost handler om-
Men læs lidt mere om det.

venligst sus

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-11-04 00:41

Hej,

Kreatin han man tage mens man træner, det kan købes i både pille og pulverform..
Kreatin har man allerede i kroppen og mange der træner bruger også dette produkt, jeg vil så anbefale pulverformen, da det jo er det letteste for kroppen at optage.. Virkningen af det er hurtigere muskel forøgelse gennem træning, desuden vil det kunne udvide din træningstid en smule, da det skubber mælkesyreprocessen en smule.

Efter endt træning er det forresten godt at drikke kakaomælk, ved ikke lige helt hvorfor, men det er det bare.

endeligt kan du jo inden du går i seng spise ris med smør på.. ris er fedtholdigt og hvor meget forbrænder man mens man sover ?

Jeg vil lige sige, at jeg har samme problem som dig, men har ikke råd til at gå i motionscenter længere.. og siden jeg stoppede har jeg tabt mig godt og vel 5 kg.. muskler velsagtens .. så det skal holdes ved lige..

men motion er sundt.. og man kommer til at se godt ud af det og for bedre selvværd .. så bare kom igang :)

forresten så kan man købe kreatin gennem motioncentret ellers kan det fås i matas.

Venlig hilsen Rune

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-11-04 00:42

Hej,

Kreatin han man tage mens man træner, det kan købes i både pille og pulverform..
Kreatin har man allerede i kroppen og mange der træner bruger også dette produkt, jeg vil så anbefale pulverformen, da det jo er det letteste for kroppen at optage.. Virkningen af det er hurtigere muskel forøgelse gennem træning, desuden vil det kunne udvide din træningstid en smule, da det skubber mælkesyreprocessen en smule.

Efter endt træning er det forresten godt at drikke kakaomælk, ved ikke lige helt hvorfor, men det er det bare.

endeligt kan du jo inden du går i seng spise ris med smør på.. ris er fedtholdigt og hvor meget forbrænder man mens man sover ?

Jeg vil lige sige, at jeg har samme problem som dig, men har ikke råd til at gå i motionscenter længere.. og siden jeg stoppede har jeg tabt mig godt og vel 5 kg.. muskler velsagtens .. så det skal holdes ved lige..

men motion er sundt.. og man kommer til at se godt ud af det og for bedre selvværd .. så bare kom igang :)

forresten så kan man købe kreatin gennem motioncentret ellers kan det fås i matas.

Venlig hilsen Rune

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-11-04 00:50

beklager at jeg fik sendt 2 gange .. computeren drillede lige

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-11-04 06:40

Hej
På lægens bord, den 4. november var der et indslag, om at 9 ud af 10 der har Glutenintolerans/cøliaki ved det ikke, - og det medfører netop at den der har det er meget meget tynd og ikke synes at kunne tage på. Det har noget at gøre med at gluten, som findes i bestemte madvarer ændre tarmens overflade på en sådan måde, at den ikke kan optage livsvigtig næring og de ting i maden der gør at vi kan omsætte det til næring, hvilket gør at personen bliver underernæret. De personer der har denne sygdom har også hyppigere og tyndere afføring end hvis de ikke havde glutenintolerans, men det er ikke sikkert de ved det er galt, da vi normalt ikke går rundt og spørger hinanden om den slags og det måske er forekommet i årevis og derfor er en vane. Sygdommen kan nemt kureres ved at undgå madvarer der indeholder gluten, du kan sagten finde næringsrig kost alligevel.
Hvis du vil vide mere prøve at søg på www.dr.dk.laegensbord og i søgefeldtet : gluten intolerans/cøliaki

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-11-04 07:36

hej punkler,
jeg har desværre ingen tips til dig, men ved gennemlæsningen slog det mig, hvor underlige vi mennesker er.
af en eller anden uforklarlig grund har det altid været legalt at "skælde" tynde mennesker ud: benrad, knogler der rasler osv.
jeg selv hører til den gruppe, som altid har kæmpet mod vægten, men er aldrig blevet drillet med: fede læs, eller hvad man nu kunne forestille sig.
man hører heller aldrig nogen sige til dårligt seende: dit blinde uhyre, men derimod er: dit døve spektakkel, du kan bare høre efter - også blandt favoritterne.
dette var blot lidt stof til eftertanke en tidlig søndag morgen.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 21-11-04 12:46

Som sagt fejler mit selvvære intet... Det er simpelthen et opgør med mig selv... Hvad nu hvis jeg bliver alvorlig syg - hvor skal jeg få kg.'erne fra? knoglerne, nej vel!?! Men aasenissum du beskriver det alligevel meget godt, for jeg har tit hørt - "hold da kæft hvor er du tynd" eller "hvad lever du af? slankepiller!?!", men igen, det røre mig ikke. Jeg ved dog at mange ikke bryder sig om, at folk kommenterer deres vægt.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-11-04 17:40

Hej igen...
Jeg er nu begyndt at spise "pulveret" (2. dag)... Valgte noget der hedder Serious Mass (http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=1163&vare_id=317561), hvor en servering indeholder 50 g. protein og 1250 kalorier (puha...), er dog blevet anbefalet at halvere potionerene i starten, så kroppen kan vende sig til det store overskud.

Jeg må indrømme at smagen nu er ok (chokolade), det bliver dog hurtigt klamt da massen er så tyk, at den næsten skal tygges ...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-11-04 17:45

mango> Fandt ud af at man ikke skal bestille simple vitaminer fra USA. Så går men hen og bliver anmeldt til lægemiddelstyrelsen for import af ulovlig medicin. B-Vitamin 200 stk. Meget ulovlig!... farlig og osv.
Jeg brænder postdanmarks lager ned til grunden hvis jeg ikke modtager min vare (100% seriøst)...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-11-04 19:28

Ja, det har jeg også prøvet, havde bestilt vitaminberiget juice, dvs alm kost tilskud og slankepiller,.
På grund af at slankepillerne var pakket og sendt som en billig gave, værdien angivet var kun en 1/10 del, blev der ikke nogen sag ud af dem, men de mere uskyldige juicer gav mig en sag fra lægemiddelstyrelsen, hvor jeg skulle give en redegørelse. Juicerne indpakning reklamere for indholdet imodsætning til den anden der ikke tilgendegav andet en gave, værdi 7dollars, eller sådan noget lignende, så det lignede bare en af mange gratis gaver man får I nakken.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-11-04 19:32

Okay.
Jeg gad godt vide hvad jeg skal gøre. Jeg orker det bare overhovedet ikke, men hvis de ikke ulevere det skal jeg personligt gøre en sag ud af det. Så vil jeg kontakte en advokat og sagsøge dem.. for helt ærligt.. hvad har de gang i!

Hvor lang tid gik der før du hørte fra lægemiddelstyrelsen?.. For min tålmodighed rækker ikke længere, selvom det er 3 timer siden jeg fik brevet.. Jeg får uden tvivll ikke lukket et øje de næste mange dage.. Den er helt sikker. Tror også jeg melder mig syg.. Kan ikke klare både at tænke på det her + arbejde. :(

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 09:24

Hej ting27
Tolden havde åbnet pakken og givet lægemiddelstyrelsen besked, som så sendte mig et brev om at de var blevet oplyst om at jeg havde importeret ulovlig ditten/ datten i henhold til dutten, hvorfor de udbad sig en redegørelse+ noget mere husker ikke ordlyden, men det gjporde det da klart at jeg havde en"sag" Derfor formodede jeg at de ikke vidste, hvad produktet indeholdt, blot at det var fundet mistænkeligt af tolden. Så jeg kom indholdet over i noget andet og sendte dem den tomme emballage, og kopi af kvittering og jeg fortalte dem at efter min bedste overbevisning kunne jeg ikke se noget farligt i juicer tilsat disse og den mængde vitaminer og urteekstrakter, men at de jo kunne tage dem i selvsyn og rette henvendlse til mig igen, hvis de mente det var ulovligt, da jeg så ikke ville købe disse produkyer igen, da jeg ikke er interesseret i at fortage ulovlige handlinger.
Jeg fik et par uger senere et svar fra lægemiddelstyrelsen om at mit brev/pakke var modtaget og at der ikke var mere i den sag.
Mvh Mulberry

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 09:32

Den pakke tolden havde åbnet sente de til mig, med et brev i om at de havde åbnet den og anmeldt til Lægemiddelstyrelsen, brevet fra sidstnævte kom en dag eller to efter.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 09:34

-Jeg skal lige sige at på den tomme emballage som jeg sente dem stod hvad havde indeholdt.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-11-04 15:05

Jeg har ringet til lægemiddelstyrelsen for at høre hvad der var ulovligt ved dette jeg importerede.
Hun udtalte at det indeholdte ca. 200 gange flere b-vitaminer end det tilladte. Men hvorfor er det dog ulovligt. B-vitaminer har vist sig ikke at være farlige.
Man kan få en overdosis af det hvis det bliver sprøjtet direkte ind, men ellers ikke. Så må man jo bare tage et halv glas af de normale hver morgen... så er det lige pludselige ikke ulovligt mere. Jeg syntes det er en dybt ånddvag lov at gøre et faktisk meget sundt præperat ulovligt...

Hun sagde at jeg under ingen omstændigheder vil få dem udleveret, og mine penge var spildt. Jeg hader Danmark. Jeg vil i højeste grad begynde at importere så mange ulovlige stoffer, og piller som jeg kan finde... fra nu at skider jeg på loven.. melder mig ind i en eller anden anti-danmark organisation eller sådan noget.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-11-04 17:36

Jeg kan godt forstå din harme. Jeg har hørt folk i den alternative verden, der laver underskrift indsamlinger mod at der i den forvejen strenge lovgivning omkring kosttilskud er indført ydderligere restriktioner, således, at der efter de alternatives behandleres kendskab nu er tilladt at tage så få doceringer af urter og vitamintilskud, at de ligefrem er for lidt for at opretholde sundheden og også til at afhjælpe nogle sygdomme, det er fx kendt at c-vitamin i større doser virker helbredende på cancer, ikke at det er noget jeg ved med sikkerhed, jeg er ikke behandler, men jeg har da fulgt med.
De alternative mener at det har noget at gøre med at de store medicinfirmaer ikke vil have konkurrence, - prøver at gøre de alternative til syndebukke. Og at nogle af beslutningstagerne ligefrem modarbejder folkesundhed.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-11-04 18:23

Tak for din forståelse :)
Jeg har også læst om næsten alle vitaminer og mineraler inde på den der vitamindoktor.com. Der meget god information. Jeg har ledt, og læst flere gange ved flere vitaminer og mineraler, men det er jo de færeste der er direkte farlige. Nogle giver bare bivirkninger ligesom så meget andet.
Det vil være fair hvis de ikke udlevere præparater som er bevist farlige, som f.eks efedrin, koffein, osv. men de bør vente med er udelukke andet før det er bevist, at det er farligt.

Jeg håber det ændre sig i fremtiden.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-11-04 22:09

Hold da op...det er meget informerende viden jeg får her..det var jeg slet ikke klar over..helt ærligt..det er sgu da for meget!
Ja det er en sej kamp vi alternative behandlere kæmper..gu´ved hvor længe vi skal blive ved med det?

Og ting27..hold da op..ja jeg forstår godt din harme, men der skal nok en eller anden handling til...tror ikke det du foreslår hjælper det helt store

Hmm lad os lægge tænkeren i blød..kom med noget brainstorm..et eller andet må kunne gøres!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-11-04 23:15

Jeg har en ny forsendelse på vej :) så vil jeg håbe den når frem.

Jeg undre mig egentligt over at denne danske shop har lov til at sælge det:
http://www.vitaviva.com/da/Shop/Product_Details.3.6.94.aspx

Kommentar
Fra : marie_hs2003

Dato : 09-12-04 20:13

Har du fået tjekket om du har sukkersyge? Har du nogen symptomer derpå? Følgende symptomer skal du være opmærksom på.
Man er træt.
Man er meget tørstig.
Man har hyppig vandladning.
Man kan have mavesmerter og kvalme.
Man mister appetitten og taber sig.
Man kan have kløen omkring kønsorganerne.
Man har nemmere ved at få infektioner i huden, munden eller skeden.

Hvis du ikke har nogle af disse symptomer, så smid det ud af hovedet igen, jeg synes at du skal være opmærksom på det

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 10-12-04 11:20

Jeg har ikke sukkersyge...

Men kan sige at jeg nu har spist pulveret et stykke tid - det virker!
Jeg har faktisk taget ca. 5 kg. på... - jeg træner 3 gange ugentligt ved siden af, så det har nok også lidt at sige, men endelig, det er lykkes mig at kommer over de "magiske" 60 kg...

Thomas

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 11:58

Godt, TILLYKKE.

Kommentar
Fra : trikko87

Dato : 12-01-05 21:02

ting27 Hiv lige mig med i Antiklub Danmark :@

Pisland, alt er sgu også ulovligt

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 11-09-06 17:19

Tak for svaret ting27 - og til alle jer andre!!

Nu må det vidst være på tide at lukke dette emne