/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
medion trådløs mus
Fra : holbaek
Vist : 1843 gange
100 point
Dato : 20-11-04 19:57

jeg har en trådmus mus/tastetur fra medion.....
Pludselig kan jeg ikke få min mus til at virke.
Der er skiftet batteri men den reagerer overhovedet på tryk.
Tasteturet fungerer ok
styresystem xp

på forhånd tak
Holbaek

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 20:06

Nedenunder er der en lille knap eller hul som kan hedde connect.
tryk en gang på den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 20:06

Og se lige om batteriet vender rigtigt

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 20-11-04 20:12

batterier er ok og jeg har også lys ( rødt ) i en pærer - kan ikke finde en knap eller lign. i bunden

hilsen holbaek

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 20:17

Der kan været et hul på størrelse med en clips.
Sidder der en knap på modtageren
Ps2 /USB Stikket har vel ikke rykket sig løs bag på comp

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 20-11-04 20:20

der sidder en knap på modtageren, som kan trykkes ned. Når jeg trykker på den, så blinker den og den smider så også tasteturet af. Jeg må derefter genstarte, for at få det på igen

Holbaek

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 20:26

Hmm - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-04 20:31

Hej holbaek !
emesen er inde på det rigtige, jeg sidder selv ved et Medion tastatur og mus, når du har trykket på knappen på modtageren og den blinker skal du først trykke på knappen på tastaturet og derefter på knappen på musen, så oprettes der forbindelse og modtageren holder op med at blinke.
På tastaturet sidder den lille knap nedunder det ene af de ben du kan rejse op for at få hældning på tastaturet og på musen (min i alt fald) sidder den sådan op mod venstre når du kikker på musen nednunder. Ingen af dem ligner sådan set knapper, det er blot nogle små gummidutter, vel ca. 2 - 2,5 mm i tværsnit, man kan med fordel bruge en blyant eller tændt kuglepen til at trykke med.
Det er fordi den også "mister" tastaturet at du er nødt til at genstarte når du har trykket på modtageren, men prøv engang at kikke efter de små gummiknapper og så gør det i den rækkefølge jeg har beskrevet, så skulle det være i orden igen.
held og lykke med det
mvh Benny

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 20-11-04 20:32

ups.....sorry emmesen

har imellemtiden fundet den famøse knap til connect.
Har trukket på den, hjælper umiddelbart ikke .......
er der en særlig måde......10 sek eller lign.

holbaek

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 20-11-04 20:37

har fundet de forskellige tryknapper.......tak for det.

der er tilsyneladende forbindelse nu .......desværre bevæger markøren sig over hovedet ikke !!!!!!

hvad så nu ........

holbaek

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-11-04 20:43

hmmmm .......... hvis du har aktiveret både tastatur og mus i nævnte rækkefølge burde begge virke. Jeg ved ikke rigtigt ??? Jeg kan oplyse, at min mus ikke kan flytte markøren lige med det samme. Heller ikke når jeg tænder PC´en, jeg må først lige dreje på scroll-hjulet og så er det ellers i orden. Det skal jeg iøvrigt kun gøre denne ene gang, det er ikke sådan at markøren "fryser" undervejs.
Det er det jeg lige kan komme på i dette øjeblik, jeg vil lige tænke lidt over det og jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om noget....
Benny

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-11-04 20:59

Jeg har et tastatur magen til det som du skriver om. Når du skifter batteri skal jeg først trykke på senderen og så bagefter på henholdsvis mus og tastatur og først derefter virker det.
Med venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 20-11-04 21:07

Jeg sidder med en mus der ikke skal stå stille ret længe før den skal aktiveres med et venstre klik

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-11-04 21:29

Hej Fjante, (dette gælder kun hvis det er genopladelig mus) det du skriver om med din mus er at der indbygget en batterisparefunktion som gør at så snart der ikke bliver brugt går over på stand by mode.
Fleng

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 20-11-04 21:59

Okey

Godkendelse af svar
Fra : holbaek

Dato : 20-11-04 22:19

Tak for svaret bennymanden.
      Efter et par opstart, var den der pludselig.

tak for hjælpen

Holbaek

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-11-04 22:33

Selv tak holbaek - det glæder mig du fik gang i det igen. Mit Medion er af tysk oprindelse og derfor er nogle af bogstaverne ikke helt de samme på tastaturet som jeg får på skærmen, men jeg er meget glad for det især den optiske mus, der er jo aldrig problemer med snavs, som der ofte er med "kuglemus".
fortsat god week-end Benny