/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp en nybegynder på guitar!
Fra : JacobS.
Vist : 360 gange
21 point
Dato : 20-11-04 18:49

HEj. Jeg er lige begyndt at spille guitar og ville gerne lære at spille intro´en i metallica- nothing else matters

Jeg fandt en der ser sådan her ud:
6/8 time
E-------0-----|-------0-----|-------0-----|-------0---7-|
B-----0---0---|-----0---0---|-----0---0---|-----0---0---|
G---0-------0-|---0-------0-|---0-------0-|---0---------|
D-------------|-------------|-------------|-------------|
A-------------|-------------|-------------|-------------|
E-0-----------|-0-----------|-0-----------|-0-----------|
P (9/8 time) H P S P S
E-7-----------7^0---------|---------7---8---7^8\5---7-5^3\2-----|
B-----0-----------0-------|---------0---0-----------0-------5---|
G---------0-----------0---|-----0-------------------------------|
D-------------------------|-------------------------------------|
A-------------------------|-------------------------------------|
E-0-----------------------|-0-----------------------------------|
P
E-------------2^0---------|-------------0---0---0---|
B-5-------5-------5-------|---------5-------5---5---|
G-----5---------------5---|-----5-----------5---5---|
D-------------------------|-------------------------|
A-0-----------------------|-0---------------0---2---|
E-------------------------|-------------------------|
P H P P H
E-0-----------3^0-----0---|-0-----------0^5^0--------|
B-5-------5-------5---5---|-7-------7---------7^0-0^5|
G-5-----5---5-------5-5---|-7-----7---7--------------|
D-------------------------|--------------------------|
A-3---3---------------3---|-5---5--------------------|
E-------------------------|--------------------------|

MEn hvordan læser man den?

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 31 point
Dato : 20-11-04 19:13

Hej jacobS
den nederste tsreng på tegningen, svare til den øverste på din guitar.
Hver gang en streng er markeredet skal du slå den an.
Hvis der står 0 på strengen, vil det sige at du skal splille den rent...uden at røre den.
hvis der står 7 betyder det at du skal sætte din finger på det 7ene bånd mens du slår strengen an.

E-7-----------7^0---------|---------7---8---7^8\5---7-5^3\2-----|
B-----0-----------0-------|---------0---0-----------0-------5---|
G---------0-----------0---|-----0-------------------------------|
D-------------------------|-------------------------------------|
A-------------------------|-------------------------------------|
E-0-----------------------|-0-----------------------------------|

E=7 samtidig med E=0. B=0 G=0 E=7 (slip tråden og lad den lyd dette giver komme frem, således at du lander på E=0
OSV.... Spørg igen hvis det er :)

På denne side kan du lytte og se akorder
http://chordfind.com/

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-11-04 19:23

Læs det som når du læser et brev. Men læs

E
B
G SAMTIDIG
D
A
E

E-7-----------7^0---------|---------7---8---7^8\5---7-5^3\2-----|
B-----0-----------0-------|---------0---0-----------0-------5---|
G---------0-----------0---|-----0-------------------------------|
D-------------------------|-------------------------------------|
A-------------------------|-------------------------------------|
E-0-----------------------|-0-----------------------------------|

(taget fra dit indlæg, stk 2)

Spil Øverste streng uden at røer den, samtigdi med du spiller den nederste streng, mens du har fingren på den i det 7ende bånd

derefter, spil Streng B (2den forneden) uden at røer den.
Derefter G uden at røer den.
Derefter nedeste streng (Streng E) mens du holder fingeren på strenge i det 7ende bånd.
Lad din finger smutte af, således at du ryger over i at spille strengen rent. Dvs, uden at røer den.
Samtigdig med du spiller 2 streng forneden uden at røer den.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 20-11-04 19:38

Tak for svaret Trinethk. Mange tak Trinethk!

Det var virkelig dejligt at du gad tage dig tid til at besvare mit spørgsmål! det var virkelig dejligt! jeg vil have givet dig nogle flere point men jeg har ikke flere!

Jeg er bare helt vildt glad!

Nu skal jeg ind og øve nothing else matters!

Og igen mange tak!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-11-04 20:06

Det var så lidt.
Det er fedt at være god til at spille guitar. jeg selv har desvære glemt det lidt :( men håber snart jeg for lyst igen.

På denne side kan du også tage et smut forbi, her kan du finde en masse kendte sange, med tilhørende akorder.
Go fornøjelse :)

http://www.mxtabs.net/guitartabs.php