/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford sierra (co2)
Fra : frueyde
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 20-11-04 16:56

Hvor på en ford sierra dohc stiller man co2en, og hvad må den højst være??

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-11-04 16:59

co2en Stilles på kaburatoren, det er blandingen du justere og for at gøre dette skal du have en co2 måler

Med venlig hilsen
Anders

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 20-11-04 17:08

det er med indsprøjning!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-11-04 17:25

Nu er den måling der laves i synshallen en kombination af flere ting, hvoraf den vigtigste selvfølgelig er CO2. men en ting som hvis bilen er slidt så der ryger motorolie med i udstødningen, har også noget at sige.
Men systemet skal justeres både med tænding og benzintilførsel.
Og hvis bilen ryger for meget p.g.a. forkert justering eller for stort olieforbrug, kan den kasseres til syn, også selv om målingerne ikke viser forhøjede værdier.
Det kender jeg til en Sierra der blev for et par måneder siden,
Hvad målingen lige må vise på din bil, er ikke til at sige. Det varierer efter model, årgang m.m.
Der er nogen tabeller som bilassistenterne går ud fra.
Men du kan måske finde noget om det på bilsyn.dk
Ellers søg her på Kandu, det er ikke så længe siden der var et spørgsmål om CO2 i bilrubrikken.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-11-04 17:26

Nu er den måling der laves i synshallen en kombination af flere ting, hvoraf den vigtigste selvfølgelig er CO2. men en ting som hvis bilen er slidt så der ryger motorolie med i udstødningen, har også noget at sige.
Men systemet skal justeres både med tænding og benzintilførsel.
Og hvis bilen ryger for meget p.g.a. forkert justering eller for stort olieforbrug, kan den kasseres til syn, også selv om målingerne ikke viser forhøjede værdier.
Det kender jeg til en Sierra der blev for et par måneder siden,
Hvad målingen lige må vise på din bil, er ikke til at sige. Det varierer efter model, årgang m.m.
Der er nogen tabeller som bilassistenterne går ud fra.
Men du kan måske finde noget om det på bilsyn.dk
Ellers søg her på Kandu, det er ikke så længe siden der var et spørgsmål om CO2 i bilrubrikken.
mvh dova

Annuller spørgsmålet
Fra : frueyde

Dato : 03-01-06 14:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål