/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Værtscontroller med USB-højhastighed ??
Fra : BerndJ
Vist : 1781 gange
100 point
Dato : 20-11-04 15:04

Får følgende melding efter tilslutning af "ScanDisk USB Flash Drive":

"Der er inge værtscontrollere med USB-højhastighed installeret på denne computer. Funktionen USB-lagerendhed vil fungere ved nedsat hastighed. Du skal tilføje en værtscontroller med USB-højhastighed til denne computer for at få den maksimale ydelse."

Mit spørgsmål: hvor får jeg denne værtscontroller med USB-højhastighed fra? Følger den med WIN XP PROF? Kan jeg downloade den (hvor)? Eller skal jeg købe den??

På forhånd tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-04 15:19

Dit motherboard skal understøtte usb 2, gør den det? Hvis ikke må du investere i et usb 2 indstikskort!! Du kan dog sagtens bruge flashkortet, det overfører bare ikke data så hurtigt som det faktisk er i stand til!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-04 15:22

Hvis dit motherboard understøtter usb 2, burde driverne ligge på en motherboard cd, der skal følge med! Har du nogle gule advarselstrekanter inde i Kontrolpanel > system > hardware > enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-11-04 15:23

Hvordan finder jeg ud af om min motherboard understøtter USB 2?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-04 15:26

Har du ikke en manual?
Hvor gammel er computeren?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-11-04 15:27

Nej, der er ingen advarselstrekanter i Enhedshåndteringen - ej heller under USB-controllere.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-11-04 15:29

Computeren er ca. 3 år gammel - manualen er (pinlig nok) forlist. Kan WIN eller AIDA eller andet software ikke fortælle mig om motherboard understøtter USB 2 ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-04 15:33

Jo Aida burde kunne!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-11-04 15:40

Hvis din computer er 3 år gammel, har du næppe understøttelse af USB 2.0 på den

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-11-04 15:49

Har downloaded AIDA32. Den finder det samme som WIN fortæller:

"USB-controllere
Standard USB-hub
USB-lagerenhed
USB-rodhub
VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller
VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller"

Er det ensbetydende med at jeg IKKE har USB 2 ??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-11-04 15:53

Ja.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-04 15:55

Hvad står der under ydre enheder under PC > opsummering? Jep 3 år gammel ligger lige på grænsen mellem usb 1 og 2

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-11-04 15:59

Der står kun "USB Enhed - Standard USB-hub"

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-04 15:59

Gå i enh håntering og se nederst USB controller- den skal hedde psi til usb udvidet værtscontroller
ellers køber du et usb 2 udvidelskort til ca 300 kr

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 20-11-04 16:59

Tak for svaret Fjante.