/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænding M/windows XP?
Fra : food_life
Vist : 549 gange
275 point
Dato : 04-08-02 12:33

Brænding M/windows XP?

Spørgsmålet drejer sig om brænding af en cd med XP. Det er ca. 1200 foto i en bestemt rækkefølge som er emnet. På harddisken er billederne sorteret efter dato for fotooptagelsen, og den rækkefølge vil jeg naturligvis bevare på den brændte cd! Men XP’ens brænderprogram sorterer billederne efter navn! Jeg kunne selvfølgelig bruge Nero; men så får jeg ikke lavet en selvstartende cd automatisk – nogen der har et godt råd?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-08-02 13:10

Hej Food_life

hvordan vil du ha' den er selvstartende... du ka' inkludere nogle filer i mappen, roden af CD-rommen du vil brænde... der er her bl.a. en Dansk tutorial... -->
http://www.mkdata.dk/pctutor/software/autorun.htm

så ka' du godt brænde med Nero, hvis den ka' brænde det på den m,åde du gerne vil ha' det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-08-02 13:47

Det er den automatiske billed viever fra XP jeg gerne vil have med på CD'en og den laves først af windows ved selve brændingen!

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-08-02 14:03

Desværre må jeg konstatere at NERO også ændre rækkefølgen på billederne, så det jeg troede var en løsning duer ikke?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-08-02 16:19

der ligger en fil på din harddisk der hedder thumb.db, denne skal du tage med når du brænder. Gør det ved at du manuelt trækker den over til de andre filer, så burde du være udover dette problem.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-08-02 17:22

Zonker - jeg har lige brændt en cd efter din anvisning, og desværre virker det ikke - præcis samme sortering som før!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-08-02 11:25

Hej food_life

du kan gøre det på denne her måde:
Lav en autorun.inf + en 'vis.bat' fil med alle billederne i og kommandoerne

en autorun.inf laves ved at du åbner notesblok
og indsætter teksten

[autorun]
open=vis.bat
icon=billedshow.ico <--- denne line kan undlades,

så vælger du "gem som" og fil type >Alle filer > skriver du autorun.inf

så opretter du et ny og lægger teksten ind

start /wait billednavn1.jpg
start /wait billednavn2.jpg
start /wait billednavn3.jpg
og gem som "vis.bat"

disse filer lægges så på cd'en sammen med billederne.
Brug nero, lav en videocd med billeder, husk timeout på alle billeder.

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 17-08-02 23:13

du skal bruge en fil som hedder autofile og den er god

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 18-08-02 19:51

- og hvor finder jeg den, og hvorledes fungerer det?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 275 point
Dato : 06-09-02 09:28

hej food_life

der er måske noget du kan bruge her
http://www.copytocd.com/

her er et uddrag
CopyToCD :

- Easy to use.
- Create Data CD from a folder
- Create Data CD from a file list or single file
- Create Audio CD from MP3 files.
- Backup your MP3 collection.
- Integrated into Shell.
- Integrated into Desktop
- Designed for Windows 98, Me, 2000, XP.
- Highly customizable using the advanced CopyToCd control panel.
- Support transparency ( for Windows 2000 / XP )
- Can be integrated into any other application to add burning and backup fonctionnality ( see SDK )
- Human prompt at completion.
- Multissession support
- Settings for target file system.
- Do not waste your memory when you didn't need to write CD.

To come in next version ( September 2002 )

- Multilingual support.
- Add slideshow application into destination CD when Pictures are detected.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 01-12-02 11:50

Tak for svaret dk.